Gootti.net

Viimeksi lukemasi kirja ?

Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 08.05.2014 22:35
penskoille luettu... http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedd ed&v=Gv6b0CretuE

Sori ot, mutta tämä on kirjasta.
Kirjoittanut: Muffin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.05.2014 09:14
Heroiinipäiväkirja

Tämä kirja on minulla nyt aika loppusuoralla. Kirja koostuu Nikki Sixxin päiväkirjamerkinnöistä vuodelta jolloin Mötley Crüe oli maineensa huipulla ja Sixx yksityiselämänsä aallonpohjassa. Kun vilkaisin kirjaa kirjastossa niin laitoin sen takaisin hyllyyn kun sivujen ulkoasu ei miellyttänyt minua yhtään. Lopulta rupesin tykkäämään kun olin lukenut kirjaa jonkin verran.
Tämä kirja oli yllättävän koukuttava ja sitä ei olisi halunnut laittaa pois kun ei voinut jatkaa lukemista. Pahalta tuntui Nikkin puolesta ja ei voi kuin kuvitella kuinka hirveää huumeriippuvuus voi olla.
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 11.05.2014 11:53

Lainaus: Muffin

Heroiinipäiväkirja

Tämä kirja on minulla nyt aika loppusuoralla. Kirja koostuu Nikki Sixxin päiväkirjamerkinnöistä vuodelta jolloin Mötley Crüe oli maineensa huipulla ja Sixx yksityiselämänsä aallonpohjassa.

Itse luin kyseisen kirjan jo muutama vuosi sitten, mutta aina palaan takaisin ja luen pätkän sieltä toisen täältä.
Ja Mötley Crüesta puheen ollen, itse sain juuri päätökseen bändin rumpalin, Tommy Leen kirjan Tommyland. Kirja kertoo Tommy näkökulman miehen elämän siihen astisista hetkistä mm. lapsuudesta, rakkauksista ja avioliitosta, Pamelasta jne. Ihan mielenkiintoinen luettava.
Kirjoittanut: Mirilla (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.05.2014 20:06
Juuri äsken suljin G. P. Taylorin Varjonmanaajan. Ihan hauskaa luettavaa, jos pitää pitkätukkaisista nahkaan pukeutuneista langenneista ja jos ei häiriinny kaikista "Iske sitä Jumalan nimessä!1" -repliikeistä. Tai sitten minulla oli hauskaa, koska otin ne huumorilla.

Kertoo siis ilkeän ilkeästä papista, joka tahtoo Jumalaksi Jumalan paikalle ja manailee jos jonkinlaista demonia kiusaamaan viattomia maailmanpelastajia. Ilmeisesti Shadowmancer-sarjan aloitusosa, mutta loput kirjat ovat toistaiseksi suomentamattomia. En ole varma, olenko halukas lukemaan jatko-osia; toisaalta pappihahmo oli mielenkiintoinen ja punatukkainen paholainenkin oli ihan hupaisa, toisaalta kaikki uskonnolliset valaistumiset ja taikauskojen/muiden uskontojen/puolueettomuuden sorsiminen ketutti.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 15.05.2014 21:28
Tilasin Adlibriksestä Rahaa, rahaa, rahaa! ja lukaisin sen saman tien. Tuo on hyvin mielenkiintoinen tekele. Siinä kerrotaan ruotsalaisista, jotka hankkivat lisätuloja ryöstöhommia tekemällä ja jotka kokeilivat huonoin tuloksin toiminnan laajentamista Suomeenkin.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 17.05.2014 11:04
Patricia Cornwell - Punainen usva
19 kirja tai siis osa kuolinsyytutkija Scarpettan tutkimuksia.
Siitä onkin aikaa kun olen edellisiä osia lukenut, vaikka lähes kaikki hyllystä jo löytyykin.
Mutta pienoinen pettymys oli tämä osa itselleni. Liekö vaan kirjojen paljous tehnyt sen, että alkaa jo toistamaan tiettyä kaavaa? Vaiko muuten vaan oma levottomuus, mutta kesti harvinaisen kauan saada kirja päätökseen.
Itseasiassa on pakko tunnustaa, että en edes ole loppu peleissä varma, miten esim surmatun perheen tarina tässä selvisi hehe?
Että täytyy sanoa, aikasemmat ja etenkin alkuosat ovat olleet näissä rikostutkimus kirjoissa "huomattavasti" mielenkiintoisempia. Mutta se ei silti tarkoita, ettenkö voisi uusia ostaa hyllyyn, kun niitä on jo aikoinaan alkanut keräämään. Ja kyllähän ne tulee siltikin luettua jossain vaiheessa.
Kirjoittanut: Daealis (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.05.2014 22:55
Viimeisimmät kaksi ovat kumpikin käsitelleet biologisen ihmiskunnan kuolemaa transhumanismin ja silikaattien jyllätessä. Zoltan Istvan - The Transhumanist Vager oli ensimmäinen. Kirja oli julkaisun aikaan tarjouksessa ilmaisena Amazonissa ja luin sen parissa päivässä. Kerronta liimasi kiinni kännykän ruutuun välittömästi ja parin unettoman yön jälkeen olinkin lukenut koko opuksen. Loistava transhumanistisen murroksen ongelmia käsittelevä fiktiivinen tarina aktivistista, joka vaatimattomasti pelastaa koko ihmisrodun.

Toinen teknologisen singulariteetin alkutaipaleelle sijoittuva teos, minkä tänä aamuna tempaisin loppuun on Hertling William - A.I. Apocalypse. Sattui myös olemaan ilmaisjakelussa päivän ajan Amazonissa. Vaikka kirja onkin trilogian keskimmäinen osa, kertoo se varsin itsenäisen tarinan, eikä ainakaan sarjan ensimmäisen osan lukemattomuus jää häiritsemään yhtään. Tarina toki päättyy kohtaukseen, mikä latelee mielenkiintoisen lähtökohdan päätöskirjalle. Loppuratkaisun oltua pahanlaatuinen antikliimaksi, kirja kokonaisuutena kertoi mielenkiintoisen tarinan superviruksesta, jonka adaptiivinen koodi vahingossa kehittyykin kokonaiseksi tekoälypopulaatioksi, lamauttaen ihmiskunnan viedessään kaiken laskentatehon piilastujen kontrolloimasta maailmasta.
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 27.05.2014 10:05
Ilmestyskirjan täti

Itse luin tämän kuvassa olevan kirjan viimeiseksi. Ilmestyskirjan äti kertoo äitiyslomalta töihin palaavasta naisesta, joka ei ole miehensä tädin suurin fani. Töissä tapahtuu, on yrityskauppaa, konsultteja, yt-neuvotteluita a muutama outo kuolemantapauskin.

Kirja kertoo mielestäni vallan mainiosti miten tämä nykyinen meno irtisanomisineen vaikuttaa siihen tavallisees duunariin, joka sen varsinaisen työn tekee. Kaikkien kannattaisi kirja lukea, vaikka päähenkilö ärsyttääkin suurimman osan ajasta.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 05.06.2014 01:09
Lukea lurautin jonkun americcalaisen "interaktiivisella tarinalla" toteutetun kirjan, jossa kerrotaan Afganistanin sodasta ja jossa lukija voi sivunumeron valitsemalla päättää mitä hänen valitsemalleen tarinalle tapahtuu. Luulen tuon kirjan olevan ala-asteikäisille suunnattu, tai ehkä vain jenkeille, sillä tekstissä fonttikoko on jotain 20 ja sivujen alareunassa lukee kirjan käyttöohjeet: "Turn the page". Kirjan lopussa on sanasto, jossa esitellään niinkin harvinaisia sanoja kuin "insurgent", "ambush" ja "IED".
Kirjoittanut: Muffin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 22.06.2014 18:18
Muutama viikko sitten luin kirjan Light my fire - Matkani Doorsin kanssa. Tässä oli kyllä todella hyvä ja mukaansatempaiseva kirja jonka on kirjoittanut bändin kosketinsoittaja. Jim Morrisonista kiinnostaa myös lukea kirja, pitää etsiä kirjastosta sellainen jossain vaiheessa. Kirjan on suomentanut Jaana Kapari ja suomennos oli aivan mainio. Olen lukenut muitakin Kaparin suomentamia kirjoja ja olen tykännyt. Kaparista muistin sitten etten ole lukenut kirjaa Pollomuhku ja Posityyhtynen jonka hän on kirjoittanut itse ja kertoo Harry Pottereiden suomentamisesta. Mukava pikku kirjanen jossa oli kerrottu asioista sopivan verran, ettei käynyt lukeminen tylsäksi.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit