Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kokemuksia ja keskustelua vampirismista.

Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 26.10.2010 19:49
Kyllä kiitos vampyyreille.
Lapsesta asti ne on kiehtoneet. Tosin lapsena tutustuin niihin veljen lainaaman hirviökirjan kautta, joten vampyyrit ovat aina olleet mystisiä yön hirviöitä (ja lapsena pelkäsin että sellainen tulisi yöllä ja joisi vereni), ja vasta paljon myöhemmin tuli katsottua vampyyri-leffoja ja sen sellaisia. Sikäli sain säilytettyä niiden mystisyyden puhtaana, ilman mitään tuuba-viihdevampyyreitä (älkää edes pakottako mainitsemaan nimeltä niitä mitä tarkoitan). Tulevien sukupolvien lapset ei enää koskaan saa kokea tuntemattoman pelkoa, vaan vampyyrit tulee merkitsemään pelkästään kiimaisia teinejä torahampailla. Mulle vampyyrit symbolisoi jumaluutta, ihmisen eläimellistä puolta ja kaikkea kiellettyä. Ja onhan ne aika seksuaalisia otuksia myös.
Kieltämättä mulla on jonkinlainen veri-fetissi. Mutta oudompiakin mieltymyksiä on olemassa, joten väittäisin tuon olevan aika kesyä (ja vastenmielisten mieltymysten kesyimmässä päässä). Niin, makunsa kullakin

Lisäys: Vau, ei ois pitänyt lukea paria aiempaa viestiä tuolta... 2009 tuolla lukee niissä viesteissä, mutta silti aika rajua tekstiä julkisella forumilla. Juuh, yritän unohtaa mitä näin.
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.10.2010 02:35
Freudilaisesta näkökulmasta katsottaessa vampyyrien erotisoimisessa on jotain hyvin persverssiä: vampyyrit on kuitenkin kuvattu valtakulttuurissa usein hyvin miehisinä ja eläimellisinä hahmoina, jotka vaanivat viattomia ja neitseellisiä nuoria naisia.

Kuvastavatko moderni vampyyrikirjallisuus ja siitä siinneet elokuvat ja televisiosarjat oikeastaan naisten alitajuisia raiskausfantasioita? (Huomautus: hyvin suurin osa valtavirran vampyyrikirjallisuudesta on naisten käsialaa) Keskustelkaa.

Myönnetään, olen lukenut feminististä analyysia goottilaisesta kirjallisuudesta.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Giffirt
  • Lähetetty: 01.11.2010 09:12

Lainaus: Ratpick

Kuvastavatko moderni vampyyrikirjallisuus ja siitä siinneet elokuvat ja televisiosarjat oikeastaan naisten alitajuisia raiskausfantasioita?

Raiskausfantasiasta en tiedä, mutta seksifantasiat ylipäätään ainakin ovat aika edustettuina. Jossain Twilightissahan tuo tuntuu olevan niin itsestäänselvää, että ihan itkettää. Tosin en rajaisi asiaa pelkästään naisiin. Kyse on minusta yleisemmin ottaen ihmisen psyykkeestä ja seksuaalisuudesta, rajat sukupuolten välillä ovat imho noissa asioissa hyvin keinotekoisia.

Enemmän kyse saattaisi olla juuri siitä että haetaan sitä jännitystä, kiellettyä hedelmää ja juuri sitä juttua josta äiti varoitti. Fiktiivinen viihde on kuitenkin turvallisempi paikka hakea sellaista kuin lähteä oikeasti hengailemaan vaikkapa rikollisseurassa. Lisäksi fiktiivisissä jutuissa sitä voi kontrolloida ja valita ne ominaisuudet. Jos lähtee suhteeseen jonkun elämäntaparikollisen kanssa, ei voi samalla tapaa päättää mitä ominaisuuksia sillä henkilöllä on. Fiktiivisestä hahmosta voi jopa sarjan/kirjan puitteissa muovata juurikin haluamansa.

Lisäksi vampyyreissa heijastuu myös ne masokistiset/sadomasokistiset fantasiat ihmisillä. Näitäkin on ihmisillä on sukupuoleen ja seksuaaliseen suuntautumiseen katsomatta, samalla tapaa kuin tuota "tahdon pahan tytön/pojan" -ajattelumallia. Seksuaalisuuden ja kivun yhdistyminen on tässä tapauksessa mielestäni todella selvää. Osalle ihmisistä se on ehkä tapa käsitellä fantasioita, jotka todellisuudessa saattavat tuntua kiusallisilta ja se antaa teineillekin ns. hyväksytyn kanavan tähän. Alaikäisten mahdolliset masokistiset taipumukset ovat aika iso tabu, ja nykyisin pitkälti automaattisesti masokistinen nuori tuomitaan itsetuhoiseksi tai seksuaalisuutensa kanssa hukassa olevaksi. Aikuisilta masokismi on jo jotenkin hyväksytympää, vaikka sekin on yhä melko hyshys-aihe. Kukaan ei kuitenkaan ihmettele kauheasti tämän innon purkamista esimerkiksi niiden vampyyrifantasioiden kautta. Etenkään nykymuotivillityksen aikana. Toisaalta joillekin masokisminsa hyväksyneille vampyyri-jutut taas antavat potkua fantasioihin, koska niiden kautta arkiseen seksiin voidaan yhdistää enemmän yliluonnollisia ominaisuuksia.

Kannattaa myös muistaa, että kaikki eivät samaistu siihen vampyyriin retkahtaneeseen ihmispoloon joka antautuu purtavaksi. Osa löytää samaistumisen kohteensa mieluummin siitä itse vampyyrista, jolloin omaan, mahdollisesti arkiselta ja tylsältä tuntuvaan identiteettiin voidaan heijastaa enemmän mystisyyttä, voimaa, seksuaalisuutta ja muuntaa se oma tylsä minä joksikin paljon kiehtovammaksi olennoksi.

Feminisminen tutkimus nakertaa allekirjoittanutta, koska vaikka se usein mainostaa olevansa kaikkien sukupuolien asialla, tutkimus tuppaa olemaan todella yksipuolista ja korostamaan vain ja ainoastaan sitä naisten roolia, oli aihe mikä tahansa. Samalla jostain asiasta tehdään leimallisesti vain "tyttöjen juttu" kun kenttä saattaisikin tosiasiassa olla hiukan monimutkaisempi. Twilight nyt on leimallisesti ehkä tytöille suunnattu sarja (ainakin käsittääkseni, joku sarjasta enemmän tietävä valaiskoon jos olen väärässä) mutta goottilainen kirjallisuus ja -viihde itsessään on hyvin laaja kenttä, jossa muilla sukupuolilla on aivan yhtälailla pelattavia rooleja.
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.11.2010 04:17
Pakko myöntää, että olen positiivesti yllättynyt siitä, että kännissä ja läpällä kirjoittama kommenttini herätti noinkin syvällistä analyysia. Giffirtille täydet pisteet edellisestä postauksesta.

(ei niin) Feministinen tulkinta Twilightista: Twilight on mormoninaisen kirjoittama puhtaasti kirjailijan omiin seksuaalisiin fantasioihin pohtautuva teos naiselta, jonka mielestä raiskaus, väijyminen ja väkivaltainen käytös ovat hyväksyttäviä, kunhan niiden lähtökohtana on rakkaus.

Tämän lisäksi kaikki Amerikan alkuperäiskansalaiset ovat joko ihmissusia tai muuten vain yhteydessä luontoon ja pedofilia on OK kunhan sen lähtökohtana on se, että joku vain tuntee lapsen syntymän hetkellä, että tämä on tarkoitettu hänen kumppanikseen.

Vampyyreistä yleensä: ne on satuolentoja, mutta harvinaisen mielenkiintoisia sellaisia. Itse tykkään enemmän ihmissusista. (nyt lykantroopit ja teriantroopit hiljaa)
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 04.11.2010 10:09

Twilight on mormoninaisen kirjoittama puhtaasti kirjailijan omiin seksuaalisiin fantasioihin pohtautuva teos naiselta, jonka mielestä raiskaus, väijyminen ja väkivaltainen käytös ovat hyväksyttäviä, kunhan niiden lähtökohtana on rakkaus.

Urght. Tuota en kyllä allekirjoita. En ole Twilighteja lukenut, mutta kirjailija ei automaattisesti kannata kirjassaan esiintyviä ajattelumalleja ja myös kirjailijan omasta mielestä hänen omat hahmonsa saattavat olla inhottavia kuspiäitä. Fiktiivisen taiteen tekemistä ei tulisi koskaan sekoittaa mielipiteiden esittämiseen. Kirja ei välttämättä lainkaan edusta kirjoittajansa mielipiteitä, eikä se että joku kirjoittaa tarinan jossa paha voittaa todellakaan tarkoita, että hänen mielestään Voldemort on hyvä jätkä. Toki on eri asia jos kirjailija on jossain haastattelussa sanonut olevansa tätä mieltä, mutta on todella vaarallista lähteä fiktiivisestä tarinasta vetämään johtopäätöksiä jonkun mielipiteistä. Todennäköisesti se johtaa siihen että jotain ihmistä inhotaan aivan turhaan ja kirjoja poltetaan rovioilla.
Kirjoittanut: vampyyrimetsä (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 05.11.2010 01:12
2011 talvella on aukeamasa vampyyriaiheinen teemapuisto.

http://www.facebook.com/pages/Vampyyrimetsa/170019 073025200

www.vampyyrimetsa.suntuubi.com
Kirjoittanut: Hohoton (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.01.2012 17:50
Tietäskö täälä kukkaan et voiko vampirismiin liittyä Suomesa ja jos voi nii misä ja miten?

Täälä ko oon lukenu näitä juttuja nio on tullu monta kommenttii vastaa misä dissataa näitä tyyppejä täälä. Mutta ite ihimettelen et kuka kirjautuu vaa näille sivvuille dissataksee toisia? Pittää olla varmaa aika tylsä elämä ko ei muutakkaa keksi.

(Mode muokkasi: ei tuplapostauksia. Voit muokata viestisi sisältöä viestikentän ylälaidassa sijaitsevalla muokkaa-toiminnolla.)
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.01.2012 22:19

Vampyyreistä yleensä: ne on satuolentoja, mutta harvinaisen mielenkiintoisia sellaisia. Itse tykkään enemmän ihmissusista. (nyt lykantroopit ja teriantroopit hiljaa)

Rupesin tämän pohjalta miettimään miten satuolento määritellään. Loogisin määritelmähän olisi se, että olennosta on olemassa vain fiktiivistä tietoa faktuaalisen puuttuessa. En siltikään laskisi esim. noitia fiktiivisiksi hahmoiksi, sillä vaikka luudalla lentäminen ei nykyään järkeen käykään niin kyseinen määritelmähän kattaa käytännössä kaikki kristillisissä maissa muuta kuin kristinuskoa harjoittaneet henkilöt monen vuosisadan ajalta ja ko. henkilöistä riittää painettua sanaa ja asiakirjaa ties kuinka. Sama pätee myös vampyyreihin, mikäli Pekka Kilpisen parin vuoden takaista kirjaa on uskominen. Nykyinen länsimainen tiedehän ei tunne tuoreena säilyviä ruumita, saati sitten ympäriinsä juoksevia sellaisia, mutta kyllä niitäkin on kirjan mukaan ihan huolella dokumentoitu ja tutkittu useamman sadan vuoden ajan. Nykykäsitys herrasmiesvampyyreista lienee puhdasta fantasiaa, mutta olisi mielenkiintoista tietää ovatko esimerkiksi sarjamurhaajat tai kannibaalit kolmensadan vuoden päästä vastaavanlaisia myyttisiä hahmoja joiden ainut totuuspohja on vain vanhoissa, oletettavasti taikauskoisten ihmisten harvoissa säilyneissä asiakirjoissa
Kirjoittanut: HirviöT (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.01.2012 14:38
Vampyyri, olento joka ei kuole koskaan.
Juovat ihmisen tuoretta verta, vihaavat valkosipulia. Ovat kalpeita kuin valkeat lakanat.
Isot ja terävät kulmahampaat. Eivät voi olla auringon valossa.
Hhmmmm... vampyyrit on vaan sitä jotain ihanaa

Mutta vampirismia on aivan eri asia, siinä ihminen palvoo tai leikkii vampyyriä. Niin minä olen kuullut juttuja. Usein miten leikitään verellä, juodaan toissen verta. Ollaan kelpeita. Inhotaan auringoa.
Voin sanoa että ehkä hieman minusta löytyy hieman vampirismin asioita. Olen muutenkin kalpea, käytän mustia synkkiä meikkejä, valkoisetpiilolinssit. Keskiaikaisia röyhelö paitoja, liivejä.
Vamppyyrinä olo on vaan niin mukavaa!
Onkos jollain muilla samoja kokemuksia?
Kirjoittanut: BLaCKIE1990 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.01.2012 09:17
Olen aina ihaillut vampyyreja Kalpeus, mystisyys, seksikkyys, melkeinpä kaikki vampyyreista on ihanaa! Oma tyttöystäväni on HYVIN kalpea luonnostaan ja muutoinkin hiukan vampyyrimainen

Itse pidän vampirismista, kokemusta löytyy multa aika paljon. Exäni "harrasti" veren juomista
Itse olen "leikkinyt" vampyyria paljonkin ja palvon niitä omalla tavallani. En kovin aurinkoa inhoa (mutta on se välillä niin pirun ärsyttävä ku silmiin sattuu liian valoisassa) ja valkosipuli on hyvää mutta pidän suunnattomasti veren mausta, ai että! En kuitenkaan ole draculamainen, käsitän itseni modernina draculan naispuolisena versiona, vaatteiden osalta itseäni en aivan lokeroi (en aina halua herättää liikaa huomiota), itsekin olen aika kalpea ja näytän silloin erityisesti vampyyrilta kun olen laittanut meikkiä hiukan, mutta jätän silmät rajaamatta tai rajaan niitä vain ihan vähän (olen huomannut että se korostaa vampyyrimaisia piirteitäni). Minulta on myös ihan tosissaan kysytty että olenko oikeasti vampyyri, kun kuulemma minulla on niin vampyyrimaiset piirteet kasvoissa (en tasan tarkaan tiedä mitä nämä piirteet ovat). Minua on sanottu mystiseksi ja hiukan pelottavan oloiseksi, imagoni on joillain aluella hiukan erikoinen näistä johtuen. Näytin kuulemma vielä karmivammalta silloin kun olin vielä vaalea hiuksinen, todellisuudessa olen melkein albiino, ihokarvatkin on aikalailla valkoiset ja hiukset lähes platinan sävyiset luonnostaan
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit