Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Lempiväri

Kirjoittanut: oneesan (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.10.2008 18:31
Musta ei ole väri, joten jos sitä ei lasketa, niin sitten tumma violetti, punaisen tummat sävyt ja sellainen tumma, vihertävä turkoosi, myös tietyt ruskean sävyt on kauniita.
Kirjoittanut: TyynePred (Nimetön)
  • Lähetetty: 20.10.2010 13:35

Lainaus: MsUnknow

en tiiä oliks tää aihe viäl avattu.. mut silti Mikä on teidän lempiväri?

On se kyllä se musta ja punainen.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 20.10.2010 17:14
Uusin lempivärini ilenee petrooli. Tai onhan se aina ollut säväyttävä väri, nyt vaan vasta älysin sen todella. Minulle kyllä tehtiin joskus jo iät ja ajat sitten värianalyysi ja sen silloin todettiin olevan täydellinen väri minulle, mutta silti muka yllätyin kun tajusin miten mielettömän hyvin se oikeasti sopii minulle. Harmi vaan että en tunnu löytävän sen värisiä vaatteita, ainakaan kauniita sellaisia, oikein mistään, enkä oikeanlaista kangastakaan. Asdf.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 20.10.2010 21:55
Sininen. Syvä tummansininen. Olen aivan ihastunut siniseen, ollut jo vuosia. Jostain teini-iästä asti. Saatan jäädä ihan erikseen tuijottelemaan asioita, jotka ovat juuri täydellisen sinisiä. Mainoksia, vaatteita, kuvia jne. Vaikka yleensä puidän lämpimistä sävyistä, jokin sinisessä on todella miellyttävää. Ei näy kämppäni sisustuksessa juurikaan, koska siinä suosin lämpimiä värejä, mutta vaatteissa ja hiushärvellyksissä jonkin verran.
Pidän myös valkoisesta, lämpimän ruskeasta ja viininpunaisesta. Mutta mikään muu ei yllä sinisen tasolle.

Sillä että olen ihan erityisen pöhkönä tiettyihin väreihin ja sävyihin voi olla jotain tekemistä mahdollisen synestesian kanssa. Välttämättä synestesiaa minulla ei ole (asiaa ei ole koskaan tutkittu sen enempää), mutta ehkä jokin sinnepäin. Assosioin ihmiset väreihin. Myös täysin tuntemattomat. Ja tietyn väriset ihmiset ovat minusta ihan erityisen kiinnostavia tapauksia. Asiaa on vaikea selittää ilman että kuulostan kajahtaneelta. Kyse ei siis ole mistään auroista tai New Age -jutuista, vaan ihmisen näkeminen herättää aivoissani aistimuksen tai "tunteen" tietystä väristä, väreistä ja usein myös kuvioista.
Kirjoittanut: Viikatemies (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.11.2010 15:50
Mun lempiväri on ehdottomasti musta vaikka sitä ei oikein väriks voi luokitella.
Muita värejä joista tykkään ovat turkoosi, violetti, tummansininen ja neon-vihree.
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.11.2010 11:24

Lainaus: Viikatemies

sitä ei oikein väriks voi luokitella.

monet sanoo tuota, mutta valkoinen on se, joka ei ole väri, se on vain tyhjää, sitä en laske väriksi, kun taas musta onkin kaikki värit!

Tästähän väitellään aika paljon ja moni sanoo että musta ei ole väri ja valkoinen on kaikki värit, mutta mietitäämpä loogisesti asiaa: Kokeile ottaa kaikkia värejä mitä ikinä löydät ja sekoita ne keskenään, niin näetkö että niistä tulisi valkoista? Ei, niistä tulee musta!

Eli siis tosiaan joo musta on munkin lempiväri sen lisäksi sitten kaikki sinisen sävyt
Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 08.11.2010 11:56
Kotoa ja vaatekaapista löytyy mustaa, tummaa violettia, ja oikein tummaa viininpunaista, joten ne lienevät lempivärit. Mustan kylkeen sopii kyllä valkoinenkin eikä myöskään kulta tai hopea (sopivassa määrin) satu silmään
Kirjoittanut: Kedira (Nimetön)
  • Lähetetty: 08.11.2010 12:46

Lainaus: Anyxia

Tästähän väitellään aika paljon ja moni sanoo että musta ei ole väri ja valkoinen on kaikki värit, mutta mietitäämpä loogisesti asiaa: Kokeile ottaa kaikkia värejä mitä ikinä löydät ja sekoita ne keskenään, niin näetkö että niistä tulisi valkoista?

Itseasiassa nimenomaan oikeassa suhteessa sekoitettuna, kaikki 3 perusäriä sekoitettuna yhteen saadaan valkoista. Teollisuudessa valkoinen saadaan aikaan joko edellä mainitulla menetelmällä tai siitä myöhemmin johdetuilla valmiilla värisekoituksilla jotka heijastuvat valkoisena. Musta vastaavasti saadaan aikaan mistä tahansa yksittäisestä perusväristä aikaan, kun sitä vain tummennetaan tarpeeksi tummaksi, jolloin se näkee meidän silmiimme oikeassa valossa mustana värittömyytenä.

Kun taas asiaa ajattelee oikein alkutekojöihin purettuna, niin kaikki värit tulevat siitä, millaisena mikäkin pinta heijastaa valoa takaisin. Valkoinen heijastaa kaiken valon takaisin, kellertävä valkoinen vastaavasti heijstaa hieman vähemmän sinistä valoa, jollin pinta näyttää kellertävämmältä valkoiselta. Musta sen sijaan imee valon itseensä, eikä heijasta sitä takaisin minään värinä.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 08.11.2010 13:25

Lainaus: Kedira

Kun taas asiaa ajattelee oikein alkutekojöihin purettuna, niin kaikki värit tulevat siitä, millaisena mikäkin pinta heijastaa valoa takaisin. Valkoinen heijastaa kaiken valon takaisin, kellertävä valkoinen vastaavasti heijstaa hieman vähemmän sinistä valoa, jollin pinta näyttää kellertävämmältä valkoiselta. Musta sen sijaan imee valon itseensä, eikä heijasta sitä takaisin minään värinä.

Aivan. Väriopillisesti musta ja valkoinen nimenomaan eivät ole värejä, koska valkoinen heijastaa kaiken pois, ja musta taas imee kaiken itseensä. Värit muutenkin riippuvat täysin siitä, millainen heijastava pinta on, miten valo siihen osuu ja miten silmä väriheijastuksen ottaa vastaan.

Punaisesta, keltaisesta ja sinisestähän saadaan esimerkiksi ruskea, mutta hieman suhteita muuttamalla myös täysin neutraali harmaa.

Ja oikeastihan jos näistä väriopillisista asioista alkaisi väitellä, niin on olemassa vain kolme perusväriä, joiden erilaisilla sekoituksilla luodaan kaikki muut.

Ja jotta ei menisi katkonaiseksi jaaritteluksi, minun lempivärejäni ovat ehdottomasti erilaiset punaisen ja vihreän sävyt, vaaleanpunainen poislukien. Jostain syystä myös sinisen skaalan turkoosi on alkanut miellyttää, vaikken ole ikinä ollut erityisen viehtynyt siniseen. Myös pullonsininen on kaunis väri.
Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 08.11.2010 17:02

Lainaus: Iiriva

Myös pullonsininen on kaunis väri.

Pakko tarkistaa, mitä tarkoittaa pullonsininen? Itse yhdistän sen tietynsävyisiin viinipulloihin, joita äitini kerää, mutten tiedä olenko lainkaan oikeassa.

Minun lempivärejäni - edelleen poislukien se epäväri musta - ovat tummat punaisen sävyt , armeijan- ja kuusenvihreä sekä tummat violetin sävyt. Näitä näkyy myös vaatteissani. Pidän kovasti myös ruskeista ja harmaista neutraaliuden vuoksi.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit