Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Yleiset korinat: Sinä ja roolipelit

• Muokkasi: BronzeRain
  • Vastaa

Lainaus: Heetteri

Siis mikä peli on kyseessä ja missä ynnä koska?

Hmmm... Siis tämä mihin patistelen ilmoittautumaan? Haapavedellä pikkuinen parinkymmenen pelaajan low-fantasy Island... jotain. En muista virallista nimeä. Tervetuloa mukaan!
Haluan että se toteutuu ihan vain jotta pääsen talkoilemaan pelipaikkaa poikien kanssa. Parasta.

edit: Niin, ja siis pelataan 2.9. jos pelataan. Voin laittaa linkkiä jos jaksaa kiinnostaa.

Primadonna ja ilotyttö.

• Vastaa
Mä en oo ikinä ollu innostunu mistään peleistä, en edes kakarana osallistunu afrikan tähteen, joten eipä oo mihinkään larppauksiinkaan tullu tutustuttua. Suoraan sanoen en oikeen käsitä mistä koko roolipeleissä on kyse (koottipointsit putos nollaan ) Niin voisiko joku ystävällisesti ja lyhyesti selittää perusjutut? Jonkin verran luin tätä keskustelua ja täällä puhuttiin netissä pelaamisesta, onko mua ihan täysin vedätetty joskus vuosia sitten kun mul oli sellanen käsitys, et roolipelaaminen tapahtuu nimenomaan jossain ulkosalla, et jengi juoksee jossain metikössä jotku kostyymit päällä??!! (joo joo, oon ihan idiootti, mut ei voi tietää ellei touhu oo innostanu!) vai oonko mä jo kenties liian vanha ymmärtään moista?

Vain Viikatemiehelle on ovi avattava. Itse Kuolema on kunkin tavattava. Taipaleellaan ruusut kitkee, lakoon iskee kauran. Vaikka silmäni nyt verta itkee, silti minä nauran.

• Vastaa

Lainaus: Ninni

(joo joo, oon ihan idiootti, mut ei voi tietää ellei touhu oo innostanu!) vai oonko mä jo kenties liian vanha ymmärtään moista?

No, minä olen 26, ja vanhimmat larppaajat joita tunnen ovat 40. Kurkkaa vaikka http://www.larp.fi - siellä on nimenomaan liveroolipelaamisesta. Pöytäropet sitten asia erikseen..

Lainaus: BronzeRain

Hmmm... Siis tämä mihin patistelen ilmoittautumaan? Haapavedellä pikkuinen parinkymmenen pelaajan low-fantasy Island... jotain. En muista virallista nimeä. Tervetuloa mukaan!

..Eh...mä ehkä fantsupeleihin vältsysti enää... pitäkää hauskaa silti.

"In a culture of beauty, the most beautiful are worshipped as gods." -Imperious Perfect

• Vastaa

Lainaus: Heetteri

pitäkää hauskaa silti.

Tottahan toki.

Lainaus: Ninni

onkin verran luin tätä keskustelua ja täällä puhuttiin netissä pelaamisesta, onko mua ihan täysin vedätetty joskus vuosia sitten kun mul oli sellanen käsitys, et roolipelaaminen tapahtuu nimenomaan jossain ulkosalla, et jengi juoksee jossain metikössä jotku kostyymit päällä?

Larp (Live action role playing) on sitä metsässä (tai muualla) hillumista kostyymit päällä. Muita roolipelityyppejä on sitten mm. nettiroolipelit, pöytäroolipelit, tarinankerrontapelit etc. Jotkut laskevat figuilunkin roolipeleihin.

Primadonna ja ilotyttö.

• Vastaa
Kiitoksia infosta teille!! Pitänee käydä tutustuun ettei tarvi hiljaa urpona istuksia kun moisista keskustellaan.

Lainaus: BronzeRain

Jotkut laskevat figuilunkin roolipeleihin

Aarrgghh!!! Mitä se sit on???

Vain Viikatemiehelle on ovi avattava. Itse Kuolema on kunkin tavattava. Taipaleellaan ruusut kitkee, lakoon iskee kauran. Vaikka silmäni nyt verta itkee, silti minä nauran.

• Vastaa
Niitä pieniä ukkoja joita laitetaan pelipöydille ja liikutellaan noppien avulla. En ole hyvä selittämänä kun en ole itse ikinä harrastanut.

Primadonna ja ilotyttö.

• Vastaa
D&D 4th Editionin Core Bookit ovat vuotaneet nettiin. Waretkaa omanne jo nyt, ostakaa ne seuraavana päivänä.

Miten foorumin ropettajat aikovat juhlistaa 4-edikkaa? Ajattelin pistää pystyyn ISON ropen IRCeitse, jos poppoota kiinnostaa. Toinen DM ois kyllä poikaa =)

"Those who restrain desire do so because theirs is weak enough to be restrained." -William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.

• Vastaa
Minäpä juhlistan uutta edikkaa samalla tavalla kuin muitakin, eli kierrän suhteellisen kaukaa.
Tuommoinen luolastoryynääminen ei oikein tahdo enää sytyttää..

Eikä muutenkaan ole tullut pelattua noita kaupallisia ropeja maailman aikoihin, poikkeuksena Warhammer Fantasy RPG tuossa vuosi pari takaperin.. Ja Dark Heresyyn on tietty hahmo tehtynä, muttei ole pelissä ollut mukana.

Omat systeemit ftw. Saa sitä mitä haluaa ja toimivana vielä.
  • Muokkasi: Eldnaard
  • Vastaa

Lainaus: Dark Eyes

Tuommoinen luolastoryynääminen ei oikein tahdo enää sytyttää..

Hmm. Siitä taitaa olla useita vuosia, kun meidän actionpainoitteisen peliporukan kanssa kynyttiin hikisissä luolastoissa. Nyt tosin viime pelikerrastakin on "vähän liian pitkä aika".

D&D:n nykyisessä suunnittelussa ottaa päähän voimakas taistelupainotteisuus, tai lähinnä tuntuu ettei mitään muuta edes yritetä sisällyttää itse pelin sääntöjärjestelmään. Tämä on tietysti mainio ratkaisu siksi, että se jättää vapaammat kädet roolipelaamiselle, mutta tarkoittaa luonnollisesti sitä että WoDia ja muita "tarinapainoisempia" pelaavat dissaavat D&D:n uuden edikan taas suohon taistelupainoitteisena luolastonrymyämisenä. Siitäkin huolimatta, että D&D:n pelimekaniikka on ollut 3.0 julkaisun jälkeen valovuosia edellä lähes kaikkea muuta roolipelitarjontaa.

Täytyy pidättäytyä vielä jokunen tovi pelinjohtotouhuista 4edin kanssa, sillä ulkoaopeteltavaa on tuhottomasti. Äh.

Lainaus: Dark Eyes

Omat systeemit ftw. Saa sitä mitä haluaa ja toimivana vielä.
Jaapajoo. Valitettava tosiasia on se, että meillä taviksilla (siis meillä, jotka eivät tee ropeja työkseen) ei ole niin paljon aikaa, että voisimme luoda fiksun pelin. Puhumattakaan siitä, että projekti saisi aikaan niin paljon kiinnostusta, että pelitestauksessa voisi käyttää tuhansia pelaajia, jotka kaikki ovat halukkaita antamaan yksityiskohtaisia selosteita pelin hyvistä ja huonoista puolista.

"Those who restrain desire do so because theirs is weak enough to be restrained." -William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.

• Vastaa

Lainaus: Eldnaard

Valitettava tosiasia on se, että meillä taviksilla (siis meillä, jotka eivät tee ropeja työkseen) ei ole niin paljon aikaa, että voisimme luoda fiksun pelin.

Minäkään sitä työkseni tee. Kaveriporukalla nyt varmaan..öö..kymmenisen vuotta väännetty kasaan systeemiä, joka on aika universaali sekä fantsua että scifiä/kauhua tukemaan.
Sanotaan, että oma lapsi on aina se kaikkein kaunein ja paras, mutta siitä huolimatta tuo sydeemi tuntuu tähän mennessä parhaiten toimivalta näin yleisessä mittakaavassa. Taistelut ovat nopeita ja realistisia, maailma on laaja (okei, ei fantsupuolella vielä) ja ennen kaikkea ihmisillä on hauskaa pelin äärellä.

Sitten kun olisi täällä suunnalla enemmän pelaajia, joille tuota voisi koesyöttää.

Jesh.
  • Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.
  • Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 goottiyhteisön jäsentä (). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!