Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Facebook - naamakirja! ..Ja muita tarinoita.

Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Necroerotica
  • Lähetetty: 16.08.2010 12:13
Mulla on niin ruma sukunimi, että rekisteröiydyn Facebookiin vasta kun olen vaihtanut sen. Tapahtuu varmaan parin vuoden sisällä samalla kun passi menee vanhaksi.
Kirjoittanut: Fenrisulfur (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.08.2010 15:22
Voit laittaa väärän sukunimen facebookkiin niinkun mäkin.
Kirjoittanut: Morso (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.08.2010 17:22
Facebookkiin sorruin kavereiden ja osittain oman kiinnostuksen pakottamana. Nojaa, ihan kivahan siellä on käydä katselemassa, mitä tyypit tekee. En ymmärrä tosin sitä, miksi ihmeessä sinne pitää laittaa ihan kaikki, mitä tekee/on tehnyt. Se välillä saa minut jopa nauramaan.
Kirjoittanut: Hiilipallero666 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.08.2010 01:24
Sorruin ja liityin :| Nimeltään paikka on tuttu jo pitkältä ajalta mutta erityisesti tietoturva-asiat ovat mietityttäneet mutta ehkä tässäkin oman järjen käyttö olisi sallittua ellei jopa suotavaa. Miellän tuon ikäänkuin omaksi julkiseksi ilmoitustauluksi joka sijaitsee jossain ja josta ei 100% varmuudella lähetettyjä tietoja pois saa, vakuutteluista huolimatta. Tietty suosittuna palveluna kerää myös leväperäisiä tavoitteita omaavia henkilöitä mukaan mutta niinhän nuo kaikki. Yrityksen ja yksityishenkilön välisenä kanavana FB saattaa toimia myös ja ehkä jopa oikeasti hyödyttää molempia osapuolia.
Kirjoittanut: Bloody Lauren (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.08.2010 19:22
Joo no totanoin olin aluksi ihan vastaan tota naamakirjaa, mut sitte ku kukaan ei enää ollut irc-galleriassa nii oli netissä vähä tylsää nii tavallaan mä sit jotenki tein sen fb käyttäjän. Onhan se ihan ok, mut ei mulla oikeestaa siellä pahemmi kukaa muu juttele ku paras kaveri. Ja sillä on siellä yli 500 kaveria, joista se ei tunne edes puoliakaan että tota mä kanssa vähä ihmettelen ku hyväksyy joka ikisen kaveripyynnön jne.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.08.2010 20:31

Lainaus: Bloody Lauren

Ja sillä on siellä yli 500 kaveria, joista se ei tunne edes puoliakaan

En tajua. Kyllä sitä tuntemattomat turkkilaiset minullekin kaveripyyntöjä laittavat, mutta en minä niitä hyväksy.

Facebook on kätevä tapa pitää yhteyttä kavereihin, joista monet ovat kadonneet ulkomaille asti. Vaikuttaa mukavasti kännykkälaskuun kun kommunikoi irkittömien ihmisten kanssa puhelimen sijaan Facebookin kautta. Aina jos tulee tuntemattomalta pyyntö, laitan sekä englanniksi että suomeksi viestin jossa kysyn kuka kyseinen tyyppi on ja tunnemmeko jostain. Samalla selitän myös, että en lisää tuntemattomia ihmisiä Facebook-kavereikseni. Joka ikinen Facebook-kaverini on sellainen, jonka tunnen alunperin muualta kuin Facebookista.

Osalle tuo kavereiden määrä tuntuu olevan joku kummallinen munan jatke muutenkin. Minua ainakin ahdistaa jos liian moni on kyttäämässä profiiliani.
Kirjoittanut: Signum (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.08.2010 21:33
Onhan Facebook lähes välttämätön media monelle, kuka tahtoo tietää edes jotakin lähimpien ihmisten tekemisistä, tai menoista. Tosiaan, itse en ole koskaan ollut Galleriassa, ns. mesettämisestä Messengerissä en ole ollut koskaan innostunut, paikkoja joissa en viihdy, sellaisia tuntuu netti olevan pullollaan.
Voisinkin todeta, että ainoat paikat netissä jossa harrastan jonkinlaista suurempaa sosiaalisuutta ovat Facebook ja tämä Gootti.net, olen siis melko passiivinen nettipersoona.
Kyllähän minä pitkään sinnittelin Fb:kia vastaan, mutta en voi sanoa kokevani systeemiä mitenkään henkilöllisyyttäni uhkaavaksi tekijäksi, loppujenlopuksi ihan positiivista tämä ylikansallisuus. : )
Mitä tulee yli 500 kaveriin, en voi todeta kuin että taidan olla itse hylkiö, enhän edes tunne ihmisiä niin paljoa, oma kaverilistani kun loppuu hyvissä ajoin ennen 50 kaveria.
Ehkä silti ähkyimmät toteutumattomat kaveripyynnöt tulevat sukulaisilta joita en ole nähnyt välttämättä koskaan, sellisilta "kevereilta" joihin en halua olla yhteyksissä ja sitten nämä oudoimmat tapaukset tyyliin, "Oletko suomalainen, minä Brasiliasta".
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.08.2010 23:13

Lainaus: Signum

Voisinkin todeta, että ainoat paikat netissä jossa harrastan jonkinlaista suurempaa sosiaalisuutta ovat Facebook ja tämä Gootti.net, olen siis melko passiivinen nettipersoona.

Samoin. Facebook on osoittautunut varsin hyödylliseksi ainakin ammatillisella tasolla, kun voi pitää yhteyttä muiden kaupunkien kollegoihin. Eipä niille muutoin tule soiteltua, jollei oikeasti ole jotain kysyttävää työasioista. Hyvin niiltä saa tietoon fb:stä jos on jotain virkoja auki tms. mielenkiintoista. Myöskään yliopistolle ei tulisi pidettyä mitään yhteyksiä muutoin kun fb:n kautta, sain sitä kautta yhden toimeksiannon artikkelin kirjoittamiseenkin. Mitä taas omiin kavereihin tulee...mielummin niitä tapaa livenä. Yksi on muuttanut Pietariin, joten hänen statuksiaan on ihan mukavaa seurata.
Kirjoittanut: Pähkinähiiri (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.09.2010 22:58
Minä taas yritin pitää Facebookin puhtaasti "siviilijuttuna" ja tietoisesti välttelin työhön liittyviä ryhmiä ja linkkejä. Työ kun tunkee jo vapaa-aikaan ja kotiin, niin oli jalo ajatus yrittää pitää edes yksi foorumi vapaana työn lonkeroista Mutta vähitellen alkoi työn kautta tutuilta ihmisiltä tulla yhteydenottoja ja kaveripyyntöjä, enkä oikein kehdannut kieltäytyä. On totta että siellä informaatio liikkuu, ja onhan se tosi hyvä verkostoitumisen väline. Nyt kuitenkin mietin kuumeisesti korrektia tapaa muuttaa tilannetta niin, että saisin siitä vain lähimpien ihmisten kanssa jaetun tilan. Tietysti voi laittaa erilaisia asetuksia, mutta sattuneesta syystä luottamus Facebookin tietosuojatasoon ei ole aivan horjumaton... Jossain vaiheessa meinasi iskeä se paniikki, että pitää saada niitä kavereita mahdollisimman paljon, ihan sama ketä. Voi tyhmyys.
Kirjoittanut: Neiti Kooma (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.09.2010 21:13

Lainaus: Pähkinähiiri

Tietysti voi laittaa erilaisia asetuksia, mutta sattuneesta syystä luottamus Facebookin tietosuojatasoon ei ole aivan horjumaton...

Sama, jossain vaiheessa uutisiinkin pääsi tieto, että fb on vahingossa päästänyt ykstyisviestit näkymään julkisesti kaikille. HUPS. Onhan tuo profiili olemassa ties monettako vuotta ja usein jossain välilehdessä auki, kun olen koneella. Itse kun muutti 400km päähän vanhoista kavereista, ihan mukavaa että voi olla edes vähän perillä toisten elämästä muutenkin kuin soittelemalla.

nimim. vihaan puhua puhelimessa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit