Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Facebook - naamakirja! ..Ja muita tarinoita.

Kirjoittanut: Addicted (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.10.2010 15:10
Facebookista on tullut nykyään osa melkein jokaisen ihmisen elämäntapaa. Joitakin vuosia sitten kukaan ei tiennyt vielä mitään facebookista, mutta nykyään se on niin yleinen, että sieltä löytyy enemmän tekemistä kuin ennen. Facebookissa on kyl hyvä viettää aikaa, siellä on pelejä ja mahdollisuus keskustella ihmisten kanssa, joko julkisesti tai kahden/kolmen/niin monen kuin tahtoo, kesken. Siellä on myös niitä kivoja testejä, joista mä tykkään ottaa selvää, toteutuuko ne : DDD Se on kyl mukava paikka ja jos muhun haluaa tutustua ni eniten mä siellä olen.

Lainaus: Bloody Lauren

Ja sillä on siellä yli 500 kaveria, joista se ei tunne edes puoliakaan

munkin yhellä kaverilla on justiin toi et se haluaa vaa näyttää muille et sillä on kavereita, sen kyl huomaa et se pitää semmosta jännää "kilpailua" yllä et pakko olla eniten kavereita. Harmi et noista ehkä sata on oikeesti sen kavereita, toiset sata puol tuttuja ja loppuja se ei oo ikinä nähnykkää livenä. Mulla on kyl kavereita ja tuttuja ulkomailla, mutta sit jos tulee joku iha random ni en mä sitä hyväksy ikinä ku en kerta tunne sitä. Typerää mun mielestä lisäillä ihmisiä siks vaa et kaverilista näyttää isommalta
Kirjoittanut: Swiine (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.10.2010 19:05
Oon kyllä jo vastannu tähän, mutta aika lyhyesti.

Lainaus: Addicted

Facebookista on tullut nykyään osa melkein jokaisen ihmisen elämäntapaa. Joitakin vuosia sitten kukaan ei tiennyt vielä mitään facebookista, mutta nykyään se on niin yleinen

Just ton takia en oo facebookissa. Sitten kun ne väittää, että siellä on koko elämä, eikä muuta elämää ole kuin fb. Ennemmin näytän muille, että mese riittää, ja tietty gootti.net ja Youtube mutta siis facebookista haluan niin kauan pysyä erossa, kunnes tulee se 50 v täyteen ja olen melkein eläkkeellä oleva nuorekas ihmiseksikin sanottu olento
Ja siis yllättävän suosittu facebookista on tullut, joten voi olla, että löydätte mut sieltä sitten noin... 43,5 vuoden päästä (ellei netti oo jo kaatunu silloin...)
Kirjoittanut: Addicted (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.10.2010 08:36

Lainaus: Swiine

Just ton takia en oo facebookissa.

mulla on yleensä aina niin et jos on joku hirveen suosittu asia tai bändi tai joku niin mä en kestä yhtää semmosta (esim. ku paramoresta tuli joku hitti, kun twilighteja ihkutettiin...). Mulla menee aina ylikovaa hermo niihin sen takia et niistä kuulee joka puolella ja muutenkin oon vähä tämmöne etten paljo voi jostai kumman syystä tykätä mistää trendijutuista. Mut facebook on niin tarpeellinen nyt ku saa teatteriaikataulujakin sen kautta jne.
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 26.10.2010 09:14
Itse poistin Facebook tilini hiljattain. En ole katunut oikeastaan. Tietoturva asiat on siellä vähän niin ja näin, ja turhan päiväiset uudistukset ärsytti. Lisäksi lehdistä sai koko ajan lukea jotain huonoa siitä.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.10.2010 09:32
Vähän meinaa naurattaa tuo Facebookin tietoturvasta hätäileminen samalla kun porukalla on kuvia ja blogeja irc-galleriassa jossa ne ovat täysin avoimia jokaiselle käyttäjälle. Siellä tarjoillaan myös aika paljon tietoa koko netin iloksi, ei tarvitse edes rekisteröityä nähdäkseen jokaisen käyttäjän pärstän, viimeisimmän blogipäivityksen ja litanian henkilötietoja.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 26.10.2010 09:38

Lainaus: FilthyVictorian

Lisäksi lehdistä sai koko ajan lukea jotain huonoa siitä.

Ei pidä lukea :P
Mutta itselläni se on ollut jo tapa vuosia. En varmaan pysyisi kärryillä yhtään kavereiden tekemisistä. Kun muutenkin olen huono pitämään yhteyttä. Ja aina pitäisi olla jossainpäin menossa.. En kyllä osaa olla ilman.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 26.10.2010 10:11

Lainaus: Nordis

Vähän meinaa naurattaa tuo Facebookin tietoturvasta hätäileminen samalla kun porukalla on kuvia ja blogeja irc-galleriassa jossa ne ovat täysin avoimia jokaiselle käyttäjälle.

Sama huvittaa täälläkin. Sivustoja voi käyttää fiksustikin. Facebook on toki reikäjuusto, mutta jos on niin idiootti että lisää sinne osoitteensa, puhelinnumeronsa, sotunsa, pankkikorttinsa tunnusluvun ja kertoo kaikille viidellesadalle kaverilleen (joista oikeasti tuntee ehkä 200) että "talon vara-avain on muuten kukkapurkin alla ja meikä lähtee ens viikolla matkoille!" niin ehkä ei voi syyttää pelkästään isoa ja pahaa tietotekniikkaa tietojensa vuotamisesta.

Samoin jos klikkailee kaikkia "lataa tämä juttu, niin näet kuinka vaimo petti miestään koiransa kanssa!" -linkkejä niin saa ihan itse itkeä kun tietokone on täynnä spywarea, matoja ja troijalaisia. Välillä ihan tekee pahaa katsoa, miten moni kaveri noihin haksahtaa, vaikka niistä jatkuvasti varoitellaan. Uteliaisuus voi tappaa, ainakin tietokoneesi.

Ihan millä tahansa nettisivulla voi vaarantaa oman tietoturvansa, mutta maalaisjärjellä pötkii aika pitkälle. Facebookin suurin ongelma on se, että siitä opvat innostuneet myös ne 50+ ihmiset, joilla ei aina ole ihan käsitystä siitä miten internetin ihmemaailma toimii. Lapsille ja nuorille sääntöjä toitotetaan ala-asteelta asti ja nuorempi polvi on jo kasvanut näppäimistö kädessä, aiemmille sukupolville tuollaiset jutut ovat vielä ihan eri tavalla hepreaa.
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 26.10.2010 18:13
Olen nyt kahdesti liittynyt facebookiin, kuitenkin samasta syystä - vain sieltä löysin erään etsimäni ihmisen yhteystiedot. En tiedä kauanko tämä uusi tili säilyy kun sain asiani kysyttyä jo.

Vaikka minulla on tuolla joku lähemmäs 20 vanhaa koulukaveria ym. tuttuja, voisin tiivistää Facebook kokemukseni tähän kuvaan:
Kirjoittanut: Aie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Aie
  • Lähetetty: 26.10.2010 19:53
Giffirt kirjoitti todella hyvin tuosta tietoturvasta. Ei kuulu syyttää tietotekniikkaa, jos vika on siinä, ettei itse osaa sitä järkevästi hyödyntää.

Itse liityin facebookiin saadakseni tietää ulkomaalaisten tuttavieni kuulumisia. Suomalaisilta sivustoilta (irc-galleria) ei heitä kun löydy, ja harvemmin olemme yhtä aikaa koneella, jotta voisimme jutella reaaliajassa, eikä sähköposti oikein nappaa. Nykyään kavereita löytyy noin 150 kappaletta raa'asti pyöristettynä. Myönnän auliisti, että voisin ilman tunnontuskia karsia määrää aika rajustikin, mutta toisaalta esimerkiksi luokkakaverit on hyvä pitää mukana, sillä koulujuttuja on kätevä kysellä, ja AARGH-5-minuuttia-deadlineen toimii vertaistukena. Tunnen kaikki kaverini, ja kieroutuneesti hyväksyn mieluummin ihmisiä, jotka tunnen erinäisiltä foorumeilta, kuin sellaisia, jotka käyvät samaa koulua, mutta joiden kanssa en ole koskaan puhunutkaan. Täytynee tunnustaa, että osa näistä facebook-kavereista roikkuu listalla ihan vain sen vuoksi, että olisi epäkohteliasta olla henkilön X muttei henkilö Y:n kaveri.

Lainaus: Giffirt

ne 50+ ihmiset, joilla ei aina ole ihan käsitystä siitä miten internetin ihmemaailma toimii
Totta. Toisaalta esimerkiksi mummoani voi pitää melkoisena poikkeuksena: hän roikkui aktiivisesti eri foorumeilla jo ennen kuin tähän talouteen hankittiin ensimmäistäkään tietokonetta, ja facebookissakin hän taisi olla ennen minua.
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 31.10.2010 21:20

Lainaus: Swiine

Just ton takia en oo facebookissa. Sitten kun ne väittää, että siellä on koko elämä, eikä muuta elämää ole kuin fb. Ennemmin näytän muille, että mese riittää, ja tietty gootti.net ja Youtube

Itse lähdin FBstä myös siksi, että tuntui kuin olisin roikkunut siellä koko ajan. Tietynlainen addiktio siis. Noo nyt roikun vain foorumilla ja youtubessa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit