Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

riippuvuudet julki ?

Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 11.08.2011 21:38
Shoppailu on pahin riippuvuutta aiheuttava asia. Just meni yli 200e meikkeihin, toinen paha on hyvä ruoka.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: byron
  • Lähetetty: 21.11.2011 18:33
Kuulun niihin, joilla on melko harmiton riippuvuus. Minun riippuvuuteni on dvd:t. Etenkin käytetyt sellaiset, joita saa suhteellisen halvalla. Olen yrittänyt pitää itelläni ostorajoistusta, etten ostaisi kuin enimmillään kerran kuussa max. 20euron edestä leffoja. Eli yleensä tuolla rahalla saa sellaiset 4-5 elokuvaa. Mutta on vaikeaa pysytellä erossa esim. huuto.netin elokuva-osiosta tai antikvariaateista. Myöskin jos satun eksymään jonnekin missä saa halvalla kirjoja (kirpputorit ja antikvariaatit), niin sekään ei pääty minun rahatilanteeni kannalta hyvin. Jos olisin vain nuorempana malttanut kerätä elokuvia ja kirjoja, niin nyt olisi jo huomattava kokoelma, eikä minun tarvitsisi himoita niitä niin kovasti.

Muut riippuvuuteni ovat vähemmän harmillisia, kuten musiikin kuuntelu melkein jatkuvasti (kuten nyt). Tietty kuulohan tästä kenties kärsii, mutta ei välttämättä niin pahasti.
Psyykkistä kahvi-riippuvuutta minulla ei ole, mutta jos en saa edes yhtä kuppia päivässä, saan sellaisen migreenin, että on pakko juoda kahvia tai kärsiä.
Kirjoittanut: Plastic (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 21.11.2011 19:41
Kahvi. Ihan oikeasti, mulla on tällä hetkellä stressistä niin pahana ruuansulatus ja muu että pitäisi oikeasti jättää tuo pois, mutta en kykene. Ihan todella, en kykene aamukymmeneen ilman kahvia. Jos minut päästää kaupungille ilman kahvia, törmäilen oviin, ihmisiin ja rupean saamaan kylmiä hikiä niin kuin mikäkin addikti. Teekään ei kelpaa korvaamaan kahvia, ehkä energiajuomat kävisivät mutta en tiedä meneekö homma niillä yhtään terveellisemmäksi
Kirjoittanut: BLaCKIE1990 (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.11.2011 12:45
Olin kauan sitten merkittävän rippuvainen kofeiinista yms. muista piristeistä, join paljon energiajuomia ja mm. sydänkohtaus oli lähellä. Ja ikäähän mulla on vaan 21 vuotta, silloin 19 vuotta. Pomoni avustuksella pääsin eroon, oli kova työ kyllä siinä, monet unettomat yöt tuli mentyä läpi ynnä muuta mukavaa. Nykyään ei kestä juoda edes suullista normaalia kahvia, tulee semmonen hepatus että huhhuh. Kofeiiniannoksen jälkeen olen kuin humalassa.

Muttamutta, nykyisin ei merkittävää riippuvuutta ole
Kirjoittanut: Armida (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.11.2011 20:53
Oudohkoja riippuvuuksia...

Eli, tässä pientä listaa siitä mihin olen riippuvainen
-säännöllinen yksin oleminen
- piirtäminen
- mokailu
niitä on paljon mutta nyt ei tule mieleen
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 27.11.2011 20:48
Pelottavia, karmivia riippuvuuksia teilläkin. Kipeätä porukkaa, mutta niin olen minäkin!!
Itse olen riippuvainen:
- kissan riiputtaminen paikasta toiseen
- tarinoiden kirjoittaminen
- purkan jauhaminen (nytkin jauhan. herranjumala, mä olen koukussa)
- hiljaisuus. TÄYSI hiljaisuus. mulla on älyherkät korvat.
- evanescence- musiikki. Jestas.
- Tuuliset päivät. Rakastan tuulta. Tuuli on best luonnonvoima.
- uiminen. Talvisin pakko päästä uimahalliin.
- Suihkussa laulaminen
Kirjoittanut: Hartmann (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.11.2011 05:57
Ruoka. Kun on tylsää, kun tarvitsee lohtua tai yhtään mitään tekemistä pelaamisen lomaan, sitä helposti sortuu ruokaan. En ole hirveän ylipainoinen, mutta olen lihonut yläaste ajoista kuitenkin 20kg ja kyllä kammottaa. Olen nyt yrittänyt sellaista taktiikkaa että kulutan rahani niin että jää n. 10€ pariksi viikoksi kerrallaan, mutta poikaystävä näkee asiakseen syöttää minua kun minulla on köyhää. Huoh.

Pitäisi varmaan hankkia jotain ruokahalua laskevaa, mutta mitä?

Toinen on sattuminen, yleensä itseaiheutettu.
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 29.11.2011 14:44
Itse kuulun kanssa tuohon sakkiin joka on koukussa kahviin, en juuri muita ns. piristeitä käytä, silloin tällöin energia juomaa juon, mutta harvemmin. Jos aamuisin en saa kahvia en uskalla auton rattiin lähteä, muutaman tunnun päästä jo särkee pää ja sitä rataa. Mutta olen kyllä onnistunut tuota kahvin juontia onnistunut vähentämään ihan kiitettävästi. Aamuisin ja ehkä päivällä keitä kuutisen kuppia ja that's it. Ennen sitä meni pari kolmekin pannullista, siis jos olin yksin, kavereiden kanssa vielä enemmän.

Toinen koukuttava asia on huulirasva, en vain pärjää ilman sitä! Kirjoihin olen edelleen koukussa ja siinä koukussa olen killunut koko pienen ikäni. Nettiriippuvuus on kohtalainen, aina dataamassa, vaikka voisi muutakin tehdä.
Kirjoittanut: Armida (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.12.2011 22:30
Kaffet toimii mulla vain harvoin käytettynä, muuten tulee paha olo...
ja sitten yllätys...
suklaa, ah, ihana suklaa, tule luokseni, aina uudestaan...
Ja kuten Noctume, olen koukussa huulirasvaan, ja vaseliiniin
Kirjoittanut: RaveRipuli (Nimetön)
  • Lähetetty: 12.12.2011 05:04
-Makeiset ja herkut, ARGHH! Vaikka miten säännöllisesti ja terveellisesti syöpöttelee niin aina karkkihammasta kolottaa.
-Aamukahvi.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit