Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Lapsia?

Kirjoittanut: gothicmam (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 23.06.2010 10:10
Pakko kirjoittaa tähän.Mulla on 3lasta ja keskimmäinen poika on syntymästään asti ollut näkövammainen.Monet leikkaukset läpi käyty ja välillä näkö ollut niin hyvä että on pärjännyt pelkkien lasien avulla.Oikeassa silmässä uskomattoman hyvä näkö mutta vasen on vieläkin melkein sokea.Poika on elämää täynnä ja näkee asioita erillailla.En voisi olla onnellisempi juuri hänestä.Ihana poika ja niin ovat tyttönikin ihania.Poika on vaan niin täynnä elämää ja elämän halua....... ei vamma ole huonoutta vaan silloin vasta eletään.Ja vaikka välillä onkin vaikeita aikoja ne unohtuu kun tulee taas kehitystä eteenpäin.Ihan sama näkeekö poika koskaan kunnolla pääasia on että hän itse on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä....
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 26.06.2010 14:37
HMm..

Mutta voin kuvitella erään tuntemani naisen. Hän varmaan tukehtuisi ylpeyteensä kun hänellä olisi terve lapsi ja minulla ei.

Olen muutenkin liian itsekäs. EN halua että kroppa menee pilalle, ja että saan pitää kaikki rahat itse, ei tarvi jäädä äitiyslomalle tms.
Kirjoittanut: Sennay (Nimetön)
  • Lähetetty: 07.01.2011 00:05
Lapset on ihania ja ehdottomasti haluan niitä joskus. Kihlatun kanssa on asiasta puhuttu, ja hän on sitä mieltä, että kaikki aikanaan ja molemmat ollaan sitä mieltä, että lapset tulee sitten, kun ovat tullakseen.

Lainaus: gothicmam

ei vamma ole huonoutta vaan silloin vasta eletään

Olen aivan samaa mieltä. Vaikka jotkut pitävät kehitysvammaisuutta huonoutena, voi se kehitysvammaiselle ja hänen perheelleen/läheisilleen tuoda onnellisia ja tunnerikkaita kokemuksia.
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.01.2011 00:46
Kyllähän se hiukan romantiikkaa rapisuttaa kun mukula runttaa pitkää pierua ja valvottaa silloin kun häntä huvittaa.

Kuten nytkin.
Kirjoittanut: Sennay (Nimetön)
  • Lähetetty: 07.01.2011 01:05

Lainaus: mlrd

Kyllähän se hiukan romantiikkaa rapisuttaa kun mukula runttaa pitkää pierua ja valvottaa silloin kun häntä huvittaa.

Mutta onneksi tuo kaikki menee aikojen saatossa ohi. En siis tarkoita mitenkään vähätellä mielipidettäsi, päin vastoin, ymmärrän vanhempana olemista, vaikka ei minulla vielä omia lapsia olekaan. Moni ystäväni on jo vanhempi ja heidän arkeaan paljon seuranneena voin sanoa, että ei se ole niin helppoa, miltä se näyttää. Tsemppiä ja jaksamista lapsen kanssa.
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.01.2011 01:50

Lainaus: Sennay

Tsemppiä ja jaksamista lapsen kanssa.

Kiitosta vaan. Kuten varmaan kavereiltasi olet kuullutkin, ei ole vaihtoehtoja.
Tämä mukula on päästänyt melkoisen vähällä kuitenkin.

Ja mitä noilta vanhemmilta kuullut olen, niin tämä on vielä helppoa aikaa. Eihän tuo osaa edes ryömiä vielä. Odotetaas sitä kun oppii juoksemaan.
Kirjoittanut: Lily Symphony (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 07.01.2011 20:48
Lapset voivat olla ihan mukavia, mutta en ehkä itselle tarvitse. Vähän sama kuin lemmikkieläimet ovat kivoja rapsutella silloin tällöin, jos joku muu ulkoiluttaa ne, ja kukat ovat kivoja luonnossa, muttei niitä kaikkia tarvitse kotiin poimia.

En voi olla ajattelematta sitä, että jos päättää hankkia lapsia, se on sellainen parinkymmenen vuoden satsaus. Monesti kuulee kommentteja, että "vauva olis kiva", mutta siitä helposti unohtuu, että kyse ei ole pelkästä vauvasta, vaan siitä pitää kasvattaa aikuinen ihminen. Ja minulla on kuitenkin ehkä toisenlaisia unelmia... käyttää se kasvatukseen kuluva aika opiskeluun, harrastuksiin, ym. omien päämäärien jahtaamiseen.
Jos joku kokee, että lapsen hankkiminen on tärkeä osa omaa elämää, niin silloin se varmaan on. Minulle se ei ehkä ole.

Toisaalta, ei koskaan voi olla varma mitä tulevaisuus tuo. Jos vastaan tulisi Se Oikea, ja jostain tulisi hirveästi rahaa, niin lähtökohdat perheen perustamiselle voisivat olla aivan erilaiset kuin yksinäisellä opiskelijalla. Mutta mikään tavoite se ei tällä hetkellä ole, ja jopa toivon, etten "hurahtaisi" mihinkään perhe-buumiin, jotta jäisi enemmän aikaa toteuttaa muita unelmia.
Kirjoittanut: Mortale (Aktiivi)
  • Lähetetty: 10.01.2011 13:14

Lainaus: Giffirt

Juuri nyt sanon, että en halua lapsia. Mutta kuka tietää mikä on tilanne viiden tai kymmenen vuoden kuluttua. Vannomaan en mene siis. Mutta erityisemmin en lapsista pidä. Ne on ihan ok kun ne on hiljaa ja kiltisti. Ja jotkin yksilöt ovat poikkeuksellisen sööttejä ja hyväksyttäviä. Mutta en osaa käsitellä lapsia, en tiedä miten kummassa ne toimivat ja ne ovat minusta hiukan ahdistavia.

Komppaan aivan täydellisesti.
Toki olen vasta 19 ja mieli saattaa muuttua, mutta tällä hetkellä tiedän, ettei minusta olisi äidiksi (ja näin kun sanon, niin monet väittävät vastaan, että kyllä se äidinvaisto herää) Ehkä niin ehkä ei, mutta en ole valmis ottamaan vastuulleni toista ihmistä.
Poikaystävä on onneksi samaa mieltä, joten sovimme hyvin yhteen. Mie haaveilen omasta talosta, isosta pihasta ja useasta koirasta.
Kirjoittanut: Dragonfly (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.03.2011 17:20

Lainaus: Dragonfly

Ylensä oletetaan, tai ainakin siltä minusta tuntuu, että naispuoliset haluavat jälkikasvua. Itse tunnen jo tässä iässä (21v) olevani varsinainen hylkiö, sillä asia ei ole käynyt mielessänikään! En vain osaa ajatella itseäni äitinä, toisen elättäjänä ja tukena yli 20vuoden ajan... minusta kyseessä on kamala velkavankeus

Näin siis meikäläinen viimevuoden kesäkuussa. Mitäs ihmettä, nyt olen ruvennut ajattelemaan asiaa erilailla. HÄMMENTÄVÄÄ!! Eräs ystäväni sai lapsen joulukuussa, voi että se oli suloinen, en olisi millään raaskinut antaa sitä otusta sylistä pois! Nyt, lyökää joku halolla päähän, kiitos !
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 24.03.2011 07:12

Lainaus: Dragonfly

Nyt, lyökää joku halolla päähän, kiitos !

*Lyö halolla päähän.*

Olen samanikäinen kuin sinä. Kaverit lisääntyvät ympärillä ja puhuvat lisääntymisestä ja harkitsevat lisääntymistä tai ovat jo paksuna ja arght. Kaipa se hurahtaminen on vain ajan kysymys, mutta vielä toistaiseksi ne ovat yhä niitä puistattavia, pelottavia olentoja joiden kanssa on mahdotonta kommunikoida ja jotka pitävät kamalaa meteliä ihan koko ajan.

Eniten tässä pelottaa että poikaystävä hurahtaa pikkulapsiin ja sitten löydetään itsemme haluamasta eri asioista homma kosahtaa kertaheitolla siihen etten itse ole nyt valmis (enkä vielä ainakaan kolmen vuoteen, koska opinnot) enkä välttämättä koskaan.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit