Gootti.net

Kuinka keskustelet

Kirjoittanut: MrLuckarin (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 29.10.2006 22:52
Kuten moni on varmaankin huomannut, jotkin asiat voivat olla ns. tulenpalavia ja niistä voi olla hyvin vaikeaa keskustella, tai olla ottamatta sitä sanonnan palkokasvia (hernettä) nenään siitä mitä toinen on mieltä.
Mutta kysymys, ja osaltaan jokapäiväinen haastekkin koskee osaltaan sitä, kuinka keskustelet?
Jaksatko pitää malttisi ja pysytellä asiallisena, vai, onko suoraviivainen "H.V. suus kii ku et kuitenkaa tajuu!" sinulle mieluisampi tapa kommunikoida ulkoisen maailman ja siinä vaikuttavien muiden henkilöiden kanssa?
Kirjoittanut: Chastel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 29.10.2006 23:40
Hmm syrjäytymisen taso on suuri ja kommunikoinnin harva. Kuitenki silloin kun sitä tapahtuu niin melko pidättynyttä on.. Vaikka olisinkin eri mieltä, ei aina jaksa edes mainita, varsinkaan kun se harvoin kovin hedelmällistä on.. Ja muutenkin olen mielelläni parhaani mukaan asiallinen, mitä nyt satunnaisesti mörköjä suusta töksähtää, mutta joskin koskaan tarkoituksella.
Kirjoittanut: liothe (Nimetön)
  • • Muokkasi: liothe
  • Lähetetty: 30.10.2006 16:28
Itse asiassa en varmaan koskaan ole menettänyt malttiani aivan totaalisesti, joten suusta ei ole päässyt mitään kovin typeriä ja täysin korjaamattomia lausahduksia. Yleensä yritän keskustella järkevästi ja asiallisesti yrittäen ottaa huomioon keskustelukumppanini kommentit. Toisinaan taas en edes välttämättä jaksa kommentoida jotain jos tiedän, että keskustelu menisi kuitenkin täysin överiksi ja päättyisi kamalaan riitaan. Silloin tyydyn olemaan hiljaa ja vetäydyn pois.
Huuto ja kettuilu eivät auta mitään, pahentavat vain. Mie vain vetäydyn ja hiljenen.
Kirjoittanut: SaMArA (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.10.2006 18:32
Olen tottunut keskustelemaan itseni kanssa...
Silloin kun joutuu kommunikoimaan muiden ihmisten kanssa, on sitä melko varautunut ja pidättäytyvä. Jos porukassa on enemmän kuin kolme henkilöä tyydyn pitämään turpani kiinni ja sanon vain jos on asiaa (jos nyt silloinkaan). Kokemuksesta on oppinut, ettei kukaan kuitenkaan kuuntele tai vähintäänkin joku keskeyttää (on se kumma miten kukaan ei huomaa vaikka jättäisit sanan kesken). Ja mitäpä sitä turhaan jauhamaan...
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • Lähetetty: 30.10.2006 18:45
Yleensä noudatan linjaa "Mustanaamio puhuu vain kun on asiaa"() paitsi jos jostain kumman syystä on kamala höpötysolo. Onneksi vain harvoin.

Minä varmaan lipsauttelen kaikkea mikä loukkaa vastapeluria, mutta minä en huomaa että sanoinko pahasti, ellei minulle sanota asiasta. Kai.
Enkä hirveästi tykkää vieraille ihmisille puhua. Ne vaan on... pelottavia? Joten vältän tuon turhan lipsauttelun ihmisille jotka eivät ehkä tunne minun tapojani ilmaista asioita Ei tule turhaa porua.
(Oi miten poliittinen vastaus: puhetta on mutta missä pointti?)
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 30.10.2006 19:10
Lainaus: Raivonkyynel Minä varmaan lipsauttelen kaikkea mikä loukkaa vastapeluria, mutta minä en huomaa että sanoinko pahasti, ellei minulle sanota asiasta. Kai.

Mulla on vähän sama juttu. Olen aika puhelias tai sitten vastavuoroisesti ihan hiljaa. Sit ku mä puhua pulputan, niin tulee lauottua vitsejä jotka saattaa loukata. Yleensä kuitenkin koitan suhtautua ystävällisesti ja ymmärtäväisesti kaikkiin. Tänään ollu taas vähä skizo olo.
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 30.10.2006 20:20
Olen oikeastaan aika puhelias ihminen, tykkään väitellä makuasioistakin, ja tykkään kuulla muiden mielipiteitä asioistakin joista itselläni on jo varma mielipide.

Kaikki sanoo aina että keskeytän muiden jutut aina jos vaan keksin jotain hyvää sanottavaa, tai vaikkei se sanottava edes olisi hyvä, eli en osaa aina pitää suutani kiinni. Välillä se kuitenkin olisi tarpeen..

suurimmaksi osaksi olen asiallinen, mutta välillä tietysti menee siihen "no voi he****ti, älä nyt selitä". Varsinkin silloin, jos joku tulee arvostelemaan/ muuten puuttumaan elämääni.
Vieraille ihmisille puhun yleensä vaan silloin kun on pakko, tai kun haluan todellakin tutustua heihin, mutta odottamisen jälkeenkään eivät itse ole tulleet juttelemaan.
En kuitenkaan pure, vaikka ihan kuka tahansa tulee jotain höpöttämään
Kirjoittanut: Kahleet (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.10.2006 20:42
Nyt, kun tarkemmin ajattelee niin melko harvoin sitä maltti tulee menetettyä keskustellessa. En ota muitten sanomisia itseeni enkä hermoile turhista. Satun nyt vaan olemaan sellainen ihminen joka ei jaksa välittää muiden ihmisten negatiivisesta palautteesta joten siksi suutunkin melko harvoin. Mutta pysyn silti aina vakaasti omassa mielipiteessäni ja olen todella jääräpäinen. Mutta en siltikään ala inttämään vaan sanon mitä mieltä olen, jos ei kiinnosta: ihan sama.
Kylläpä tuli selitettyä hankalasti... :P
Kirjoittanut: Siikakala (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.10.2006 11:32
Olen tyypillinen oinas, mutta hyvin sosiaalinen ja suvaitsevainen. vaikken täällä puhukkaan paljoa, niin ircissä sitäkin enemmän sitten (minkä voi todistaa esimerkiksi kanavan statseista...... ) :P
Kirjoittanut: Devilsbride (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 01.11.2006 18:41
Kaikissa tilanteissa olen aika hiljainen. Jotkut valittavat siitä mutta valittakoot, päätän itse.
Jos haluan kertoa ajatuksistani tms. Raapustan ne paperille tarinan muodossa. En tiedä ymäärtäisivätkö monetkaan mitään ajatuksistani, puheistani. En vain puhu, vaikka haluaisin, pelkään että kaikki tyrmätään heti ja olen ikuisesti hiljaa. Ilmaista itseäni osaan ehkä hyvinkin, heh mutten puheella.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit