Gootti.net

Se kuuluisa teinikapinointi...

Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 22.01.2010 16:18
Cootti? Ettet tarkoittaisi coyotea, tuota arojen urheaa asukasta, pientä koiransukuista oliota. Tai sitten puhut peyotesta, joka onkin jo ihan toinen juttu..

Minä kapinoin teininä olemalla mahdollisimman etäinen ja masentunut ja kuuntelin synkkää deathmetallia. Ryyppäsin, viiltelin ja otin itselleni syömishäiriön. Koulun kanssa en koskaan onneksi pelleillyt, muuten olisin varmaan sivan kassalla.
Kirjoittanut: iPOP (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 28.07.2012 00:00
ite oon ylä-asteella enkä kapinoi ja gootti ollaan!
mutta muut minun ikäset "normit" on älyttömän lapsellisia ja kapinoivia.
älytöntä käytöstä!
eivät ilmeisesti ole saaneet hyvää kasvatusta.
välillä tunnostaa että sais hävetä niidenkin puolesta.
Kirjoittanut: Vega (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 30.09.2012 18:09
Teinikapina on aika nuori ja kulttuurisidonnainen ilmiö - yhtä nuori kuin nuorisokulttuuri ylipäänsä. Voidaan toki väittää, että se on ollut aina siellä jossain, ja vasta tietyt tapahtumat viime vuosisadalla mahdollistivat nuorison "nousun", mutta senkin vain tietyissä osissa maailmaa. Kapinointi liittyy läheisesti individualistiseen ihmiskäsitykseen, ajatellaanhan yleisesti että murrosiän kuohunta on itsenäistymisprosessi, jossa ihminen kasvaa yksilöksi.

Mutta mitä sijaa tällaiselle käsitykselle on yhteisössä, jossa yksilö on vähintäänkin yhteisölle alisteinen? Mitä perusteita on sille, että kyseessä oleva prosessi on "luonnollinen"? Se saattaa olla oman yhteiskuntamme normi (aika paradoksaalisesti kapinoinnin idean kannalta), joka tuottaa oman yhteiskuntamme normin mukaisia aikuisia, mutta ehdottomasti yleisempää globaalisti on ollut ja on edelleen, että nuoret sosiaalistuvat täysikasvuisten maailmaan vanhempien ihmisten ehdoilla.
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 06.10.2012 19:06
jokaisen nuoren tulisi kapinoida saadakseen selville omat rajansa, ja vähän tunkea varvasta sen rajan yli. Överiksi ei saisi vetää, ei siinä juuri järkeä ole. Mutta jokainen nuori kapinoi omalla, itselleen sopivalla tavalla. Minä en vedä kännejä perjantai-iltana enkä tunge kymmentä tupakkaa suuhun yhtä aikaa, saatikka puhu vittu-mitä-vittu-vitun-paskaa- kieltä, en viiltele itseäni, angstaa, käyttäydy väkivaltaisesti, käytä huumeita, yms, yms, en karkaile kotoa enkä kanna tavaratalosta mp3-soittimia takkini sisässä, maksamatta, mutta silti kaikki kaverini sanoisivat kysyttäessä että kyllä, kyllä minä kapinoin.
Nuori ei ole kuva vanhemmistaan eikä muista kasvattajistaan, ja murrosiässä (viimeistään) pitäisi kehittää oma ajatusmaailma ja käsittää, että vanhemmatkin voivat olla väärässä. Kyllä silloin tulee ehkä huudettua ja paiskottua ovia. Tai hiljaisemmat saattavat vain eristäytyä, ja lakata tottelemasta. Joidenkin kapinointi on niin pientä ja näennäistä kiltteyttä, että sitä ei edes meinaisi huomata.
Mutta kyllä, minun mielestäni, joka iikka kapinoi joskus.
Mielummin nuorena, sanoisin, kuin vanhana. Mutta kukin tyylillään.
Kirjoittanut: iPOP (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 07.10.2012 01:29

Lainaus: Sad Angel

Mielummin nuorena, sanoisin, kuin vanhana.

no onhan tota tavattu ihmisiä jotka saa yks kaks raivareita vaikka onkin yli nelikymppisiä...............
Kirjoittanut: Sieluton (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.07.2014 22:31
Ei teinikapinointi ole ihan pakollista mielestäni.
Isäni ajattelee että provosoin, mutta minkä sille mahtaa.
En ole vanhemmille vihainen, enkä kellekkään.
Ihan vaan pukeuden näin koska rakastan tyyliä ja goottailua

Tunnostaa välillä että normaalit nuoret kapinoi enemmän kuin minä.
Itse kun olen tämmöinen iloinen pikku taitelija sielu, joka ei oikein nauti seuraelämästä.
Kirjoittanut: Elisabet Addams (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.07.2014 20:00
Teinikapinointini rajoittui lähinnä siihen kiukutteluun ja parkumiseen, jota tuli tosin silloin aikanaan harrastettua paljon. Onneksi vanhemmilla oli pitkä pinna. Erillisiä kotiintuloaikoja ei ollut, vaan kaikki sovittiin aina tapauskohtaisesti. Koulusta en pinnannut. Alkoholinkäyttö jäi vasta sinne 18-ikävuoden sallitulle puolelle ja huumeet tai tupakka eivät ole kiinnostaneet missään vaiheessa. Siinä mielessä olin siis ihan semihelppo teini.

Teini-iästä jäi ehkä päällimmäisenä mieleen se, että näin jälkeen päin ajatellen kaikki oli vaan niin NOLOA. Heijastimien käyttö pimeällä oli noloa, pipon käyttö oli noloa vaikka pakkasta oli -17 ja vanhemmat tietenkin olivat noloja vaikka eivät edes mitään pölöä tehneetkään. Nykyään taas on hyvä, että auto ei aja päälle pimeällä ja että korvat eivät jäädy pakkasessa. Lisäksi on aivan mahtavaa, että minulla on vielä vanhemmat joiden kanssa tulen toimeen ja jotka välittävät minusta ja ovat aina valmiina tukemaan minua.
Kirjoittanut: savurenkaita (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.04.2015 23:15
Teininä tuli kapinoitua jonkun verran, aika vähän kuitenkin. Olin ihan kiltti, vaikka aloitinkin tupakanpolton 12-vuotiaana ja tyyli oli hieman... Yliampuvaa, jos niin voi sanoa : D Minihameita ja tummaa meikkiä käytin niin paljon, että porukat joutuivat välillä käskemään vaihtamaan päälle jotain siistimpää. Ekat lävistykset, nännikorut, otin 17-vuotiaana ilman vanhempien lupaa. Enkä edes käynyt ammattilaisella vaan kaveri (joka kyllä osaa asiansa) teki! Ainiin, 16-vuotiaana poltin pilveä päivittäin jonkin aikaa, mutta sekin sitten jäi.

Pahempi kapinointi alkoikin sitten kun täytin 18. Alkoi viina ja muut päihteet maistumaan vähän liikaakin, ei kiinnostanut, mitä vanhemmat ajatteli, pidin vaan hauskaa. Miehiä oli enemmän kuin tarpeeksi, melkeinpä joka ilta uusi kierrossa. Tämä bilevaihe keski melkein puoli vuotta kunnes jouduin osastolle, joka toimi samalla ns. "katkona". Tapasin nykyisen mieheni ja rauhoituin. Nykyään en pahemmin kapinoi. Mitä nyt vähän. Päihteet maistuu vieläkin, mutta kohtuudella.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit