Gootti.net

Dieettigootit; Pääkallobikinikuntoon ennen hautaa!

Kirjoittanut: Blida (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 08.08.2010 11:06
Indeed, MustaHukka.

Tässä niin lyhyesti kuin vaan osaan:
Treenin voi suorittaa eri tavoilla - itse juoksin. Aloitin 4x toistolla, ensin kävelin reippaasti 5min lämmittelyksi, sitten juoksin reippaasti 20sec ja kävelin 30sec, juoksin entistä kovempaa 20sec ja kävelin jälleen 30sec jne. Ja verryttely 5min.
On tärkeää muistaa, ettei juoksutoistoissa aloita heti niin kovaa kuin lähtee loukkaantumisriskin vuoksi. Yleensä n. keskivaiheilla toistoista juostaan niin kovaa kuin ikinä pääset ja loppua kohden taas hiljennetään tahtia.
Täytyy myös osata kuunnella itseään, ettei tee liikaa. Täytyy lopettaa, kun tuntuu siltä. Aloitus on juoksu 20sec -> kävely 30sec ja tämä neljään kertaan putkeen. Tätä tehdään kunnes se tuntuu helpolta, ja toistot vaihdetaan 4x juoksu 20sec ja kävely 20sec. Siitä eteenpäin kasvaa toistojen määrä 6x, 8x, 10x, 12x, 15x.
Kun nk. treenikausi on suoritettu, eli päästy tuohon 15 toistoon, on aika ottaa viikon loma.
Älyttömän tärkeä juttu on se, että teeni suoritetaan jokatoinen päivä. Itse tein 3 kertaa viikossa yleensä, mutta niiden välissä on oltava palautumispäivät!
Syitä miksi se toimii, ruokavaliosta yms tarkempaa infoa löytyy MustaHukan laittamasta linkistä.

...Ja sitten ne sisemmät vatsalihakset vielä niin hyvä tulee
Kirjoittanut: MustaHukka (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 08.08.2010 13:23
Itselläni tuon treenin keskeytti työstressi&vaihteleva vuorotyö ja sairastelu...nyt ei ole enää työstä stressiä ja allergiset flunssat yms. poskiontelovaivat alkaa olla takanapäin. Voisi siis aloittaa tuon nyt ihan kunnolla Vesijuoksu ja Zumba sekä se ponnistuspilates ovat hyvänä lisänä
Kirjoittanut: Blida (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 08.08.2010 13:59
Mullakin treenaaminen meni tosi satunnaiseksi ja oli laiskaa toimintaa. Silti se toimi, jee Heti kun muutin kaupunkiin on jäänyt lähes kokonaan - jossain yleisellä lenkkipolulla missä on koiranulkoiluttajiakin, ei ole hyvä juosta täysiä koiraa päin, tai lähteä juoksemaan heti koiran ohitettuaan - näin esimerkkinä. Siinä kun on hyvin tärkeää mennä sen sekuntikellon mukaan just eikä melkein.

Jääkiekko ainakin on hiitin tyyppistä intervall -treeniä, koska siinä tehdään toistoja nopeista pyrähdyksistä ja käytetään kaikkia lihaksia. Hiitin voi siis sisäistää ihan mihin liikunnanmuotoon tahansa! Kuntosalillakin pyörällä toimii hyvin.
  • Lähetetty: 31.08.2010 15:26
Onko täällä muita bikinikuntoon pyrkijöitä, jotka ovat kokeilleet Zumbaa? Vai olenko ainoa Oletteko saaneet tuloksia aikaan zumbaamalla? Onko alkuvillitys jäänyt vain villitykseksi? Itse voin todeta, että zumbaaminen muun (hyöty)liikunnan lisäksi on ainakin minulle tuonut jo näkyviä tuloksia...vyötäröstä on lähtenyt 3cm ja tunnen oloni mahtavaksi \o/
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 01.09.2010 09:41
Olen kokeillut zumbaa ja kyllähän tuo ihan hauskaa on Enemmän ehkä tykkään kuitenkin spinningistä ja bodycombatista, tosin on jäänyt vähemmälle nyt kun lähdin vanhempien luota takaisin opiskelukaupunkiin ja rahat menevät ruokaan. Ajattelin tässä joskus hankkia beautycenterin jäsenyyden, pääsisi salille + jumppiin niin paljon kuin haluaa hintaan 60€/kk. Sitä korvaamaan hankin sporttipassin, pitää nyt katsoa oppaasta miten jumpat menee, näyttäisi zumbaakin olevan ;D

Edistystä on muuten tapahtunut, pian menee 70 kilon raja rikki! Sitten saatan palkita itseäni vaikkapa uudella laukulla..
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 01.09.2010 09:47

Lainaus: MustaHukka

Onko täällä muita bikinikuntoon pyrkijöitä, jotka ovat kokeilleet Zumbaa?

Olen menossa kokeilemaan zumbaa 9.9! Saas nähdä pidänkö sitä ihan kamalana, mutta toivoisin että tykkään. Kaikki ovat kehuneet että se tosi tehokasta ja kuulemma ei edes ihan niin kamalaa kuin mitä kauhuissani odotan.

Kuinka kauan olet zumbannut ja mitä muuta liikuntaa harrastat? Mietin tässä juuri että kuinka kovia tuloksia uskaltaa odottaa realistisesti. Vähän pitäisi saada läskejä lähtöön ja kiinteytettyä paikkoja ja tarkoitus olisi aloittaa kaverin kanssa lenkkeilykin. Eli kerran viikossa lenkille ja kerran viikossa zumba.
  • Lähetetty: 01.09.2010 18:49

Lainaus: Giffirt

Kuinka kauan olet zumbannut ja mitä muuta liikuntaa harrastat?

Aloitin aktiivisesti vajaa kk sitten. Zumbaan noin 3-5 kertaa viikossa ja lisäksi kävelylenkkejä ja hyötypyöräilyä. Zumbaan siis ihan kotosalla kaverilta saadun parin zumbaohjelman kera (cardio party, sculpt & tone ja 20 express tms pikazumba). Lisäksi latasin muutaman vatsatanssi painotteisen treenivideon
Kirjoittanut: Mortale (Aktiivi)
  • Lähetetty: 01.09.2010 19:09
Dodi just tulin 45 minuutin zumbasta =) hiki virtas kyl mut ihan jees oli =) huomenna vois ehkä mennä aerobiciin, jos selkä kestää. Ens viikolla voiski olla 90 min zumbaamassa =)
Kirjoittanut: Ultimecia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 01.09.2010 19:17

Lainaus: MustaHukka

Onko täällä muita bikinikuntoon pyrkijöitä, jotka ovat kokeilleet Zumbaa?

Itse ilmoittauduin tässä vähän aikaa sitten kansalaisopistoon aloittelijoille suunnatulle Zumba-kurssille, ja kyseinen kurssi alkaa syyskuun loppupuolella. Itse olen myös kuullut kyseisestä lajista erittäin paljon kehuja, joten päätin nyt sitten minäkin edes kokeilla, saapa sitten nähdä mitä minun (bur)zumbaamisesta tulee.:--)
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 02.09.2010 13:39

Lainaus: Ultimecia

(bur)zumbaamisesta

Hih. Naurahdin oikeasti tälle ääneen.

Itseni olisi tarkoitus aloittaa tosiaan nyt zumba ja lenkkeily, kummatkin kerran viikossa. Tällä hetkellä olen 162/67, että kyllä tästä ihan iloisesti voi heivata useamman kilon. Vielä kun olen tällainen takapainoinen, että suurin osa painosta on takapuolessa ja reisissä. 60kg olisi varmaan melkoisen ideaali paino meikäläiselle. Siihen on vain aika huolestuttavan paljon matkaa, jos meinaan 7kg saada elonpainoa pois. Jaiks!
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit