Gootti.net

Dieettigootit; Pääkallobikinikuntoon ennen hautaa!

Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 26.03.2011 10:46

Lainaus: Piiskansiima

Lihasta vaan ei tavisihmiselle ja varsinkaan naiselle kehity vuodessa niin montaa kiloa, että sillä voisi painonnousua selittää

Joo, tuo olikin varsin rankka kärjistys... Tästä muuten tulikin mieleen, kun aikanaan kävin paljonkin kuntosalilla rehkimässä, niin siellä suurinta huviani oli naureskella itsekseni erille neitokaisille, jotka heiluttelivat "tyhjiä rautoja" liian suurten lihasten pelossa

Kiito Piiskansiima kun muistutit tuosta kaalikeitosta! Se dieetti on tosiaan juuri sieltä minne aurinko ei paista, mutta keitto itsessään on herkkua, kun jättää sen kammottavan sellerin siitä pois

Natassjan karppaus kuulostaa kovinkin järkevältä, ja juuri tuollaista ajoinkin takaa aiemmilla karppausta koskevilla mielipiteilläni. Eli voi valita itselleen sopivat ruuat ja ruoka-aineet tekemättä siitä mitään uskontoa tai filosofiaa.
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.03.2011 11:24

Lainaus: SuZiC

Natassjan karppaus kuulostaa kovinkin järkevältä, ja juuri tuollaista ajoinkin takaa aiemmilla karppausta koskevilla mielipiteilläni. Eli voi valita itselleen sopivat ruuat ja ruoka-aineet tekemättä siitä mitään uskontoa tai filosofiaa.

Karppau on ihan jees. Sisko sitä harrasti ja laihtuikin paljon. Parinvuoden jälkeen on vaan lipsunut tuosta karppaamisesta ja lopetti sen sitten. Hyvä ei oo kuitenkaan karpata ja syödä normaalisti sekaisin. Ite mietin karppaamista joskus mahavaivojen takia. Totesin vain, että ruokavalio on muutenkin niin rajottunut niin miksi sitä vielä rajoittamaan. Perunaa, pastaa jne lisäkkeitä syön kuitenkin todella vähän. Tarkotuksena on syödä todella paljon vihanneksia, saada tarpeeksi kuitua ja proteiinia sekä vähentää korkeaenergisten, mutta ei täyttävien ruokien syömistä. Kasvisten lisääminen on kyllä näkynyt positiivisesti ja on muutenkin hyvä laihdutuskeino. Vähän kaloreita, mutta pitää näläntunnetta.
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: Nocturne
  • Lähetetty: 26.03.2011 12:44
Itse olen tässä yrittänyt opiskella syömään kunnolla, eli aamupala, lounas, päivällinen ja välipalat jne. Ei ole oikein tuo puoli ollut kunnossa joten sitä on tullut vedettyä napaan jos jonkinlaista moskaa, kun on ollut nälkä.

Sen lisäksi olen pyrkinyt lisäämään liikuntaa, kuntosalilla käyn muutaman kerran viikossa ja uimassa kerran pari viikossa. Toki pidän myös lepopäiviä jolloin olla möllötän datailemassa. Pienin askelin olen lähtenyt liikkeelle. Ei sitä koko elämäänsä kerralla kykene uusiksi laittamaan, tai ainakaan minä en siihen pysty.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 26.03.2011 17:49

Lainaus: Layil

Totesin vain, että ruokavalio on muutenkin niin rajottunut niin miksi sitä vielä rajoittamaan.

Ruokavammainen kun olen, niin ei tuo karppaaminen ole minuakaan houkutellut kamalasti. No, vehnää en saa syödä muutenkaan. Rajoitteita on jo tarpeeksi ilman että alkaa niitä itse siihen vielä lisäilemään. Toki, voisi lisätä kasvisten syöntiä, ja soijaa, mutta mutta... Ehkä sitten kun ei tule ruokailtua koululla ja tarvitse muutenkin yrittää sumplia normaaliruokavalioisten kanssa. Nyt kun en saa syödä aina edes sitä pirun salaattia.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 26.03.2011 19:08
Kyllä se on oikeasti liikunta jolla saa tuloksia aikaan. Tänään 1,5h sulkapalloa, ja ajattelin vielä kiskaista 100-200 kaloria miinuksen puolelle kunhan ruoka laskeutuu. Sulkis on pirun hauskaa, siinä palaa energiaa, ja lisäksi aika kuluu kuin siivillä! Vaakakin näyttää 2kg pienempää lukemaa kuin kaksi viikkoa sitten!
Kirjoittanut: AnticDeath (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.03.2011 12:27
Päivää ihmiset
haluaisin vain suositella vähähiilihydraattista ruokavaljoa (Tarkemmin ottaen siinä syödään vaan paljon rasvaa/proteiiniä kuten pekonia, ja lihaa eikä perunaa,leipää jne)
varmasti putoaa paino
  • Lähetetty: 27.03.2011 14:14

Lainaus: AnticDeath

varmasti putoaa paino

Varmasti putoaa paino jos pudottaa minkä hyvänsä yksittäisen ruoka-aineryhmän pois ruokavaliostaan. Karppaamisessa olisi vähän sekin että pitäisi syödä myös niitä kasviksia, eikä pelkkää rasvaa ja lihaa - ikävä kyllä rasvan määrän lisääntyminen päivittäisessä ruuassa ei ole yhtään sen terveellisempää vaikka karppaisi.

Liikuntaa, ei mitään poppaskonsteja. Siinä minun neuvoni.
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.03.2011 18:22

Lainaus: Heetteri

Liikunta on jees. Tänään olin muokkauksessa Tavotteena minimi 3 kertaa viikossa, mutta mieluiten 4 kertaa jumpassa. Kesällä sitte vaihdetaan auto pyörään ja rullaluistimiin.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.03.2011 12:23

Lainaus: Heetteri

Varmasti putoaa paino jos pudottaa minkä hyvänsä yksittäisen ruoka-aineryhmän pois ruokavaliostaan. Karppaamisessa olisi vähän sekin että pitäisi syödä myös niitä kasviksia, eikä pelkkää rasvaa ja lihaa - ikävä kyllä rasvan määrän lisääntyminen päivittäisessä ruuassa ei ole yhtään sen terveellisempää vaikka karppaisi.

Liikunnassakin on se, että sitä pitää oikeasti harrastaa aika paljon jos painoa pelkästään sen avulla haluaa pudottaa. Monet (mm. meikäläinen aikoinaan) kuvittelevat että muutama tunnin-parin rykäisy viikossa riittää painonpudotukseen ilman, että ruokavalioon tarvitsisi kajota millään tavalla. Todellisuudessahan niistä muutamasta sadasta palaneesta kalorista ei ole paljoa iloa jos ne syöpöttelee parissa päivässä takaisin. Toki liikunnan avulla kiinteytyy lihasmassan kasvaessa ja se on muutenkin ihan hyvä veto noin kunnon kannalta, mutta jos painoaan haluaa pudottaa niin kyllä siihen lautaseensakin saa kiinnittää huomiota. Ei ole kauhean motivoivaa rehkiä kuukausitolkulla hiki päässä huomatakseen kessin vain kasvaneen.

"Poppakonsteista" sen verran, että vaikka yksilöllisiä eroja toki jonkin verran onkin, niin proteiinit ja rasvat pitävät nälän tunteen noin yleisesti kauemmin kurissa kuin hiilarit. En väitä että karppaus toimisi suoraan siksi, että saan vähemmän hiilareita, vaan siksi, että niiden puuttuessa olen vähemmän nälkäinen ja syön muutenkin terveellisemmin. Leipä kun yleensä tarvitsee sen voinsa, juustonsa ja leikkeleensä ja perunat, riisit ja pastat ovat aika kamalia ennen kuin niiden kaveriksi pyöräytetään tuhdit kastikkeet.

Loppupeleissä eri menetelmillä ei kuitenkaan ole hirveästi väliä jos tarkoitus on vain pudottaa painoa. Teit mitä teit, syö vähemmän kaloreita kuin kulutat niin rasvavarastot hupenevat. Kamalan simppeliä
  • Lähetetty: 29.03.2011 12:37

Lainaus: Nordis

Toki liikunnan avulla kiinteytyy lihasmassan kasvaessa ja se on muutenkin ihan hyvä veto noin kunnon kannalta, mutta jos painoaan haluaa pudottaa niin kyllä siihen lautaseensakin saa kiinnittää huomiota.

..Kuten olen täällä tehnyt selväksi jo muutaman kerran. 1kg painonpudotusta = noin 7700 kaloria. 1100 kalorin pudottaminen päivässä pelkällä liikunnalla on aika suuruudenhullu tavoite jollei todella huvikseen päivittäin kiskaise 10km juoksulenkkiä. Nainen tarvitsee keskimäärin päivässä vähintään 1000 kaloria jotta ruumis saa minimimäärän energiaa toimiakseen, joten jos söisi 1500 kaloria (joka on joillekin todella vähän) päivässä, siinäkin on minun kokoiselleni, kohtuuaktiivista elämää viettävälle n. 349 kalorin vaje, johon yhdistettynä päivittäinen 400 kalorin kulutus liikunnalla ei sekään vielä tee kiloa viikossa. Ei siis ihme että monet turhautuvat kun parin ensimmäisen viikon nesteenä lähteneen painonpudotuksen jälkeen tahti hidastuu, eikä mitään tunnu tapahtuvan.

Lihakset polttavat rasvaa tehokkaammin? Totta. Mutta aerobinen liikunta on se joka sitä rasvaa oikeasti polttaa. Yhdistelmä lihasvoimistelua ja aerobista liikuntaa kevyen, mutta täyttävän ja terveellisen ruokavalion kanssa on hyvän painonpudotusagendan ydin, veden juomista unohtamatta. Loppujen lopuksi puolen kilon pudotus viikossa mutta maksimissaan kilon pudotus, on todennäköisimmin todistetta siitä että jotain tehdään oikein, ja tulokset voivat hyvinkin olla pysyviä. Etenkin jos olo ei ole sellainen että jatkuvasti on nälkäinen, kärttyinen ja väsynyt.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit