Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Juotko, poltatko...?

Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 16.02.2008 23:23

Lainaus: Banshee

enkä polta <-----(vielä, kokeilla haluisin

Ihan yleistä nuorilla ihmisillä, mutta tuon röökaamisen suhteen ihan hyvä valinta voisi olla kokonaan kokeilematta. Ei siinä mitään menetä ja voi välttyä hankkimasta itselleen ikävää tapaa. Blaa blaa, mutta yleensä vasta joskus päälle 20-kymppisenä tajuaa kuin persiistä se röökaaminen on. Kaikilla se on aikanaan lähtenyt niistä muutamista satunnaisista röökeistä ja varmaan kaikki on ajatelleet että "polttelen vaan silloin tällöin ja lopetan jonkin ajan päästä, en mä nyt aio oikeasti alkaa polttamaan..."
Jutusta on huomattavasti vaikemapaa päästä kokonaan eroon kuin moni uskookaan ja sillä ettei edes kokeile on mahdollisuus välttää se riski.
Kirjoittanut: Cyanide (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 22.02.2008 02:26
Kyllähän sitä tulee poltettua, koukkuun jäin. Toisaalta en halua elää vanhaksi, joten voi voi.. Juotuakin tulee välillä, ei tosin ole överiksi vielä mennyt. Täysi-ikäinen kun en vielä ole, ja yritän pitää menon asiallisena.
  • Lähetetty: 22.02.2008 09:18

Lainaus: Cyanide

Toisaalta en halua elää vanhaksi, joten voi voi..

No se nyt on vain yksi tupakan haitoista mutta nuoret ihmiset yleensä ajattelee jutusta vain tuota puolta.
Mitä mä tarkoitin on ihan muita asioita. Siihen menee rahaa ihan kivasti. Sitten kun alat maksamaan itse omat ruokasi niin huomaat että vähän joka kauppareissun hintaa nostaa se röökiaskin ostaminen ja varsinkin jos vaikka opintotuella elää niin jo puolenkin askin polttaminen per päivä tuntuu puhumattakaan jos koko aski menee päivässä. Se hintakin tulee nousemaan jatkuvasti. Tietysti jotkut voi käydä ostamassa röökinsä tax freenä mutta oma vaivansa on siinäkin.
Yhteiskunta rajoittaa polttamista koko ajan enemmän. Baarikäynneillä joudut usein ravaamaan ulkona tai menemään raflan ankeaan röökikoppiin ja monesti jonottamaankin sinne.

Jos sulla on seurustelukumppani joka ei polta niin toisen röökaaminen voi alkaa sitä pidemmän päälle haittaamaan.
On myös ärsyttävää olla koukussa johonkin asiaan ja se että jokin asia hallitsee sinua etkä sinä sitä ei ole mukavaa.
Kirjoittanut: Eternal (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 22.02.2008 09:52

Lainaus: Cyanide

Toisaalta en halua elää vanhaksi, joten voi voi..

Kait sitä on kivuttomampiakin ja helpompiakin tapoja edesauttaa sitä kuolemaan kun keuhkosyöpä

Lainaus: Deadboy

Blaa blaa, mutta yleensä vasta joskus päälle 20-kymppisenä tajuaa kuin persiistä se röökaaminen on. Kaikilla se on aikanaan lähtenyt niistä muutamista satunnaisista röökeistä ja varmaan kaikki on ajatelleet että "polttelen vaan silloin tällöin ja lopetan jonkin ajan päästä, en mä nyt aio oikeasti alkaa polttamaan..." Jutusta on huomattavasti vaikemapaa päästä kokonaan eroon kuin moni uskookaan ja sillä ettei edes kokeile on mahdollisuus välttää se riski.

Tuohon voin vastata kokemuksen pohjalta aloitin polttelun 15/16v kun se oli siistiä ja kaveritkin poltteli. Ensin poltettiin vain joskus harvoin yhden kaverin kanssa. Sitten se siitä pikkuhiljaa kehittyi jokapäiväiseksei, sitten muutama enemmän jne. ja lopussa meni joku 15/20 tupakkaa jokapäivässä. Joskus laskeskelin että ehkä euroiksi muutettuna olen n. 5500€ polttanut ilmaan ja 9v poltin aika säännöllisesti. Nyt on taas lopetusyritys meneillään ehkä se tälläkertaa onnistuu jos ei jokin asia alkaa tuttamaan liikaa juu olen heikko luonne :S
Kirjoittanut: saatabna (Nimetön)
  • Lähetetty: 22.02.2008 16:51
Kyllähän tupakki maistuu ja tulee poltettua säännöllisesti.
Kirjoittanut: MissLaura (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.02.2008 17:58
Ennen poltin askin päivässä tupakkaa ja join oikeasti niin paljon kuin oli mahdollista.
Sitten eräänä päivänä tein yllättäen positiivisen raskaustestin ja minun dokaamiseni ja röökaamiseni loppui sillä sekunnilla.

Nyt lapseni ovat jo sen verran isoja että ovat joka toisen viikonlopun isänsä luona. Olen ottanut vapauden polttaa tupakkia ja maistella hyviä oluita sellaisina viikonloppuina. Kun lapset on kotona niin en halua käyttää mitään muuta nautintoaineita kuin kahvia.
Haluan että lapsillani on raitis äiti.
Kirjoittanut: Valkyria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 28.02.2008 23:09
en muista oonko tähän vastannut tai en. jos vaikka oon vastanu kauan sitten niin voisin päivittää. eli nykyään en polta enkä juo.
Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 29.02.2008 19:38
Deadboy puhuu asiaa. Turha kirjoittaa mielipidettäni uudelleen, lukekaa tuosta.

Lainaus: Deadboy

yleensä vasta joskus päälle 20-kymppisenä tajuaa kuin persiistä se röökaaminen on

Oi, mä oon tiennyt ton aina, vaikken vieläkään ole kahtakymmentä Mutta totta tuokin mitä sanoit, yleensä tämä havainto tehdään siellä main. Juomisesta, en harrasta sitäkään. Alaikäinen kun olen.
Kirjoittanut: Safrie (Nimetön)
  • Lähetetty: 01.03.2008 13:52
Polttaminen on ehkä turhinta mitä ihminen voi tehdä. Tämä siis minun mielipide. Alkoholia juon, mutta yritän senkin läträämistä rajoittaa, koska pahimmat mokat tulee tehtyä aina promilleissa, mikä ei todellakaan ole hyvä juttu, jos on sellaiseen käytökseen taipumusta.
  • Lähetetty: 01.03.2008 14:23

Lainaus: Myria

Oi, mä oon tiennyt ton aina, vaikken vieläkään ole kahtakymmentä

Kyllähän Suomessa nyt kaikki on tietoisia niistä tupakoinnin vaaroista ja haitoista ala-asteelta asti terveysvalistuksen ansiosta.
Eri juttu on kuitenkin niiden omakohtainen kokeminen vaikka siinä muodossa että polttaa päivässä 10-15 röökiä vuosia ja tulot on vaikka opintotuki 200e kuussa. Paljonko menee tuosta siihen röökiin kuussa? Prosentuaalisesti tosi paljon. Itellä oli tuonkaltainen tilanne monta vuotta, tosin tuota rahaa per kuu ei ollut noin vähän kuin joskus, ei aina. Tuollaista ei alaikäisenä miettinyt.

Tuo Eternalin kirjoitus oli varsin uskottava siinä että kokemusta on. Tilanne siinä muistuttaa vähän omaani.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit