Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Anteeksipyyntö ja -anto

Kirjoittanut: Teme95 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Teme95
  • Lähetetty: 14.07.2010 13:19
Itse olen aika ujo, enkä oikein pysty pyytämään kasvotusten anteeksi, yleensä soitan tai laitan viestiä.
Joskus pyydän liian helposti anteeksi, ja joskus joku suunnilleen pakottaa pyytämään anteeksi syyttämällä tai näin...
Kirjoittanut: Ferrum (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.07.2010 15:35

Lainaus: Kedira

Surullista ja vastuu kaikesta tuskasta sekä hampaiden kireiksi ruuvailusta on vielä oikeasti niillä "kilteillä ja hyvää tarkoittavilla, anteeksiantavilla" ihmisraadoilla.

Veit kyllä sanat suustani.

Näitä kaikkia tapauksia löytyy valitettavan paljon - keskitien löytäminen tässäkin asiassa tuntuu olevan yllättävän hankalaa Olen huomannut että jotkut ihmiset eivät jaksa uhrata ajatuksiaan ja aikaa riitojen tms. perinpohjaiseen selvittämiseen, ja siksi antavat anteeksi ilman sen suurempia harkintoja. Siinä kyllä vain kaivaa itselleen hautaa.
Kirjoittanut: helmeri (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.07.2010 13:18
Itselle anteeksipyyntäminen ei ole vaikeaa.
Olen sen verran herkkä ihminen, että tulee pyydeltyä anteeksi
ehkä ilman kunnollista syytäkin..

Anteeksi antaminen. Pienet jutut unohdan heti,
annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Mutta tahalteen satuttaminen, luottamuksen pettäminen..
Ne on vaan asioita, missä minun on kovin vaikia antaa anteeksi.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Giffirt
  • Lähetetty: 18.07.2010 11:53
Itse en ole koskaan ollut pitkävihainen ja minun on hankala ymmärtää sitä. Saatan räjähtää kuin atomipommi, mutta en kertakaikkiaan kykene olemaan pitkään vihainen. En muista koskaan kiukutelleeni kenellekään yhtä päivää pidempään. Pyrin aina sopimaan riidat sitä ennen.

Aikaisemmin olin hieman ovimatto, koska minulla oli tapana syyllistää itseäni asioista turhan helposti, silloinkin kun minä en oikeasti ole niistä vastuussa. Nykyisin on jo enemmän oppinut siihen, että en enää koe itse olevani vastuussa kaikesta ja pyytelen anteeksi vähemmän. Aiemmin tuli vähän turhan paljon pyydeltyä anteeksi, silloinkin kun ei olisi pitänyt.

Tykkään hoitaa anteeksipyynnöt mieluiten kasvotusten, jos se ei onnistu niin puhelimessa puhuen. Netti tai tekstiviesti ovat lähinnä viimeisiä vaihtoehtoja.

Annan anteeksi helposti, jos henkilö vilpittömästi sitä pyytää. Kiukkuisesti tiuskaistu "no anteex!!!1+!" ei riitä siihen kyllä. Mutta olen anteeksiantavaista sorttia. Joskus liikaakin. Tykkään uskoa että ihmisten välit voi korjata ja ihmiset voivat tulla toimeen keskenään. Joskus silloinkin kun kaksi ihmistä selvästikään eivät sovellu hengittämään samaa huoneilmaa. Olin jo ala-asteella aina se, joka pyydettiin riitatilanteessa paikalle, koska olen kuulemma hyvä sovittelemaan riitoja.
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 14.04.2012 12:42
lähiaikoina minun on ollut entistä helpompi pyytää anteeksi, koska välirikko ystäväni kanssa johtui siitä, että minä anelin suunnilleen polvillani anteeksiantoa ja hän ei vaan kyennyt antamaan eikä pyytämään... Nykyään koetan pyytää anteeksi jos vaan teen jotain väärin. Korvaako teidän mielestänne sori-sana muuten anteeksi-sanan?
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 14.04.2012 20:21

Lainaus: Sad Angel

Korvaako teidän mielestänne sori-sana muuten anteeksi-sanan?

Riippuu tilanteesta. Jos vahingossa vaikka tulee tökänneeksi kaveria kyynärpäällä aiheuttamatta juurikaan kipua niin, itse käytän "soria", mutta jos tulee aiheuttaneeksi isompaa fyysistä kipua tai loukanneeksi niin kyllä miun mielestä sopiva olisi ihan kunnollinen "anna anteeksi" tai "olen todella pahoillani".
Kirjoittanut: Onnetontar (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.04.2012 12:16

Lainaus: Giffirt

Saatan räjähtää kuin atomipommi, mutta en kertakaikkiaan kykene olemaan pitkään vihainen.

Minäkään en ole pitkään vihainen, maksimissaan 3 päivää ja koskaan en ole tainnut olla sitäkään. En sitten tiedä mistä se johtuu, ehkä osittain siitä, että minusta on turhaa olla pitkään vihainen jos asia ei edes ole kovinkaan suuri, vaikka se ehkä joissakin tilanteissa saattaisi siltä tuntua, mutta ei kuitenkaan ole.

Lainaus: Sad Angel

Korvaako teidän mielestänne sori-sana muuten anteeksi-sanan?

Lainaus: Roudatar

Jos vahingossa vaikka tulee tökänneeksi kaveria kyynärpäällä aiheuttamatta juurikaan kipua niin, itse käytän "soria",

Samoin mulla, mutta jos on isompi juttu niin musta se "sori" kuulostaa todella typerältä, eikä siinä sitten oikeasti olla pahoillaan. Toisaalta, jos joku sanoo semmosessa isossa jutussa "sori" niin en mä siitä mitään uutta riitaa pistä pystyyn vaan annan asian olla.
Kirjoittanut: Hohoton (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.04.2012 16:08
Ite ei oo tarvinnu pyytää anteeks koskaa. Kaverin kans tapellaan yhtä mittaa eikä kumpikkaa oo koskaan pyytäny anteeks. Kaveri aina tappelun jäläkee seuraavana päivänä soittaa ja kyssyy että voitasko tehä jotaki. Sitte ite aina tottuin siihen että se soittaa kummiski joten nykyää määki soitan sille vaikka olisin sille vielä vihanen.
Sori ku ei tullu kirjakielellä mutta se kuullostas nii tyhymältä.
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.04.2012 16:12

Lainaus: Hohoton

Ite ei oo tarvinnu pyytää anteeks koskaa. Kaverin kans tapellaan yhtä mittaa eikä kumpikkaa oo koskaan pyytäny anteeks. Kaveri aina tappelun jäläkee seuraavana päivänä soittaa ja kyssyy että voitasko tehä jotaki. Sitte ite aina tottuin siihen että se soittaa kummiski joten nykyää määki soitan sille vaikka olisin sille vielä vihanen.

samaa taktiikkaa noudatettiin ex-kaverin kanssa, nykyään ei edes puhuta toisillemme... ei se meille toiminut enää lopulta, kun minä pyysin anteeksi mutta hän ei...
ja muuten: se sori sana sopii minunkin mielestäni tönäys-tilanteeseen yms. mutta kunnon anteeksi kuulostaa tositilanteessa paljon paremmalta.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 30.06.2012 13:54
Nyt on astuttu mun reviirille ja pahasti. Kyse on lisäksi sellaisista asioista, missä ei ole perää. Mutta idea on se, että nyt on loukattu ja pahasti, vaikka luuli, ettei paljoa mikään enää hetkauta. Sanat on edelleen paha ase, jolla lloukataan.
Vaikka anteeksiantoa olenkin opetellut ja jotenkuten jo siinä edistynyt niin nyt tuli vastaan asia, että En edes Harkitse anteeksi antamista.
Jossain vaiheessa tulee ilmeisesti se raja vastaan..
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit