Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Uskallanko "ryhtyä" gootiksi?

Kirjoittanut: LauriGhost (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: LauriGhost
  • Lähetetty: 24.08.2010 17:09
Kannattaa ottaa vähän kerrassaan jos ei halua muille sellasta kauheaa rysähdystä. Siis tarkotan sitä että tyypit voi vähän katsoa pitkään jos olet yhtenä päivänä keltanen paita ja valkoset sortsit päällä koulussa (anteeksi ontuva vertaus), ja sitten tuut seuraavana päivänä hirviömeikit naamalla ja joku esim korsetti tai niittitakki päällä kouluun. Pitemmänpäälle niissä ei ole mitään vikaa tietenkään, mutta ei kannata antaa heti hirveetä sokkia jos haluaa pysyä porukoissa mukana.
Tässä nyt on vaan yksi esimerkki miten muut voi suhtautua mutta uskon tietäväni tän kokemuksesta.
Eikä muiden kommenteista tietenkään tarvitte välittää. Ihmiset on niin hiton erilaisia.
Kirjoittanut: Morso (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 26.08.2010 20:18
Kannatan myös, että aloitat pikkuhiljaa. Osta vaatteita, joista itse pidät, älä sellaisia, mitä olet nähnyt muiden goottien päällä ja et oikeasti itse pidä niistä. Asusteista on helpoin aloittaa. Käy myös goottikauppojen nettisivuilla katselemassa, mikä tuntuisi kivalta. Äläkä vlitä muiden mielipiteistä! Aina löytyy joku, joka voi sanoa jotain vaatteistasi, varsinkin koulussa, mutta älä anna sen vaikuttaa.
Kirjoittanut: OngelmaTeini (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.10.2010 14:30
Itekki olin ala-asteen 6 luokalla kiinnostunut gootti tyylistä Olin silloin myös aikas hevarin oloinen.
Vasta 7 luokalla uskalsin pukeutua rohkeammin, muiden katseista piittaamatta.

Tästä aiheesta tulikin mieleen yks päivä ku olin Kampissa poikaystäväni kanssa. Meidän ohitse käveli 2 naista, jotka pukeutuivat kuin gootit. Hieman meitä edellä oli pariskunta parin lapsensa kanssa. Pariskunnan nuori tyttö katsoi naisia suu auki Piti pidätellä naurua, sen verran upee sen tytön ilme oli

Mutta tosiaan. Sulla on oikeus näyttää sellaiselta kuin haluat Kukaan ei voi päättää sitä sun puolesta, ei edes vanhemmat. Se on sun päätös, että haluatko ''ryhtyä'' gootiksi vai et
Kirjoittanut: DarkFairy (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 20.10.2010 16:30
Oli aivan pakko vastata tähän. Siis miksi et uskaltaisi? Ole vain rohkeasti erinlainen. Varmasti ihmiset ensin tuijottelevat mutta jos olet rohkea he tottuvat sinuun äkkiä. Samaistun sinuun siinä suhteessa, että itse aloin kuunnella raskaampaa musiikkia jo viidennellä luokalla ja kuudennella minulla oli kasapäin korsetteja ja muuta ihanaa.
Siihen kumminkin haluaisin puuttua, että älä puhu Gootiksi "ryhtymisestä" sillä se kuulostaa niinkuin se olisi jokin pikku juttu. Tämä on elämäntyyli ja ajattelutapa, ei suinkaan vain korsetteja, korkeita korkoja ja kauniita tyttöjä!
Mutta niin, ole rohkea ja aloita muuttumisleikki!
Kirjoittanut: katavor (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.06.2011 11:59
On rohkeaa näyttää oma itsensä ja oma tyyli. Teeskentely on peestä. Mulla on välillä hame päällä ja eikä mua hävetä ollenkaan Kannattaa uskaltaa olla oma itsensä!!!
-katavor
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.06.2011 13:27

Lainaus: DarkFairy

Tämä on elämäntyyli ja ajattelutapa

OLET VÄÄRÄSSÄ
Terveisin,
Ratpick
Itse aiheesta siis. En näe mitään syytä miksi joku ei uskaltaisi "ryhtyä" gootiksi. Goottius on jo nykyään niin vakiintunut osa yleistä katukuvaa ja nuorisokulttuuria, ettei sitä oudoksuta enää niin paljoa, kunhan ei ammu liikaa yli. Jos sinua pelottaa, että ikätoverisi kiusaavat sinua, älä pelkää: jos olet sellainen ihminen, jolla on taipumusta goottiuteen, kyllä sinua tullaan kiusaamaan näytit sitten miltä.
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 25.06.2011 15:52

Lainaus: Ratpick

Goottius on jo nykyään niin vakiintunut osa yleistä katukuvaa ja nuorisokulttuuria

Eikä vain ja ainoastaan nuorisokulttuuria! Sydämeni itkee verta, jos tästä puhutaan kuin parissa viikossa ohi menevästä flunssasta. Osa tapauksista luokitellaan kroonisiksi!

Kirjoittanut: SnowflakE (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 17.07.2011 12:44

Lainaus: LauriGhost

Kannattaa ottaa vähän kerrassaan jos ei halua muille sellasta kauheaa rysähdystä.

Samaa mieltä. Tunsin itse aikoinani yläasteella muutaman tytön jotka yhtenäpäivänä päättivät "ryhtyä" gooteiksi ja tekivät totaalisen tyylin muutoksen ("pissiksiä" kun aikasemmin olivat). Heillä tämä vaihe kesti vain muutaman viikon ja heidän tätä "tempaustaan" on katsottu myöhemmin hieman oudoksuen.

Pienillä muutoksilla pääsee ehkä hieman huomaamattomimmin (oikea sana? ) vaihtaa tyyliään. Sillon porukkaki saapi tavallaan sopeutua siihen rauhassa ja ehkä kiusaamistakaan ei niinkään tuu, jos porukka tajuais et tää on sitä mitä sä ite haluut toisaalta eipähä sitä tarvi muita koittaa miellyttääkkään, mut uskon et tää tapa on sulle kans se helpoin ja aluksi myös vähä halvempikin tapa

Lainaus: Morso

Osta vaatteita, joista itse pidät, älä sellaisia, mitä olet nähnyt muiden goottien päällä ja et oikeasti itse pidä niistä.

Oman tyylin etsiminen kannattaa aloittaa tosiaan heti, hanki vain sellaisia vaatteita mistä ite tykkäät niin hyvvää tullee
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 18.07.2011 13:22

Lainaus: Ratpick

Goottius on jo nykyään niin vakiintunut osa yleistä katukuvaa ja nuorisokulttuuria, ettei sitä oudoksuta enää niin paljoa, kunhan ei ammu liikaa yli.

No en nyt sanoisi niinkään, pitänee paikkansa ehkä jossain Helsingissä ja muissa isommissa kaupungeissa. Täällä ihan Tampereen kupeessa muutamankymmenen tuhannen asukkaan kunnassa taas vieläkin katsotaan goottimörköjä vähän säälien tai jopa peläten.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 18.07.2011 15:07
^No muuta tampereelle! Saatto toki hiukan johtua lumouksesta mut itte ainaki viimeviikonloppuna huomasin että gootteja tulee vastaan joka nurkan takana eikä pelkästään keskustassa vaan esim jossai epilässä tai pispalassa yhtä lailla. Kuitenki Tamperehan se oikee suomen goottipääkaupunki on!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit