Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Uskallanko "ryhtyä" gootiksi?

Kirjoittanut: Nylon (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.05.2012 00:33
Vierastan toisinaan vieläkin kaapujani ja huhuilua julkisilla paikoilla. Mieluiten huhuilen yksinäni neljän seinän ympäröimänä kun en tohdi ainakaan päiväs aikaan näyttäytyä draculana.
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Sad Angel
  • Lähetetty: 04.05.2012 13:21
ylä-asteella on jengi sen verran ahdasmielistä tällaisten hiippareiden suhteen, että itse mieluiten hiihtelen asussa: farkut ja musta huppari. Usein liitän asuun niittivyön tai hieman kiliseviä ketjuja, mutta en tosiaan ole mikään "erottuva gootti" lähinnä tyylini noudattaa linjaa "olen-angstiteini-pysy-kaukana". Ujoimmat karttavat minua, koska en missään määrin peittele luonnettani enkä yritä enää juurikaan mielistellä (mikä oli koko ala-asteen ajan minua riivannut vaiva) annan ärräni sorahtaa tutusti ja värjään hiukseni aina, kun tuttu tumma väri alkaa haaleta kohti omaani (sävyä ripulinruskea)
Neuvoni: ole oma itsesi. Jos olet gootti, ole gootti!
Kirjoittanut: xenablood (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.05.2012 20:01
Minäkin olin aluksi ns. Hevari tai rokkari, miten vain. Aloin sitten viime syksynä tajuta, että goottityyli on ehkä enemmän se mun juttu. Rokkari-tyyli ei kuitenkaan mihinkään kadonnut, olen edelleen sellanen rock-henkinen gootti, mutta esim, vuosi sitten keväällä mulle ei olis tullut mieleenkään käyttää hameita tai mekkoja. Nykyään kuitenkin rrrakastan kaikenalisia goottimekkoja ja hameita D
Kirjoittanut: KandyCaramel (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.05.2012 13:06

Lainaus: Anyxia

Kannattaa olla ylpeä siitä että uskaltaa olla erilainen kuin muut. monet kaverini jotka ovat pukeutuneet ennen erilailla ovat vaihtaneet tyylinsä pissisteiniksi koska heidän tyyliään kyseenalaistettiin usein. Eivät siis suoraan sanottuna uskaltaneet olla enää omanlaisiaan joten nykyään kun heitä tulee vastaan kadulla niin ei niitä erota edes seinästä kun ovat niin p*rkeleen tylsän näköisiä... massajengiä.

AI-VAN!

Jokainen omalla tavallaan, matkiminen ja oman tyylinsä jäljittely muiden ihmisten tyylien avulla on sallittua, mutta että näyttää ihan samalta kuin muutkin?!
Minullakin on ollut useaan kertaan sellainen fiilis, että pitäisi pukeutua Wescin huppariin, Benchin kenkiin ja Madonnan farkkuihin (kyllä, omistan sellaiset perkeleet), sillä silloin ei morkkaamista pahemmin tulisi, kun näyttää samalta kuin muut. Mutta niihin aikoihin usein mietin, kuljenko sitten aina ihmisten ilmoilla näin, enkä saa milloinkaan edes toteuttaa itseäni? Entäs tämä liian vähän arvostettu käsityö? Nekin korvautuvat kalleihin merkkivaatteisiin.

Tällä yritän sanoa, että ole jo NYT oma itsesi, ja näytä miltä haluat näyttää, sillä siten et taatusti tule myöhemmin katumaan sitä, että ainakin yritit olla oma itsesi. Sanotaan usein, että koulu on juuri se paikka, missä on vaikeinta olla oma itsensä. "Pahempaa" se on, jos on koulunsa ainoa ei-massajengiläinen, kun silloin erottuu toisista. Hyvä!
Sitä paitsi, kaikki lapselliset kiusaajat ovat oikeasti hyvin sairaita ihmisiä. Omatunto ei kolkuta, jos kiusaaja ei osaa tekojaan katua ja jatkaa vain kiusaamistaan. Olet kaikkein terveimilläsi, kun olet oma itsesi.
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 12.05.2012 16:17
Mun mielestä joku corporate-staili on aika huomaamaton ja sopii hyvin arkityyliksi, voihan sitä sitten klubeille/keikoille väsätä vaikka mitkä härpäkkeet päähänsä ym. - ei mun mielestä siinä ole mitään vikaa jos tyyli onkin vähän vähemmän näyttävämpi arkena. Btw, minimalismihan on aina tyylikästä!
Mutta, mun mielestä ei ole olennaista että alkaa pukeutua vain ns. gootiksi - siksi että nyt on sitten oltava se gootti, näytettävä tarpeeksi sellaiselta ja voi sitten sanoa olevansa sellainen ja että muut pitävät sinua sellaisena. Vaan se, että alkaa pukeutua sen tyyliseksi gootiksi mitä haluaa ja mikä itselleen sopii eikä miettiä sitä että 'onks tää nyt varmasti tarpeeks koottii...?' Silloin kun syntyy niitä kostyymejä joissa ängetään samaan asuun kaikkia mustahuulikliseet yhteen että varmasti on tarpeex göötti... - ja v-tuiks menee ;D
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 12.05.2012 21:06

Anteeksi, en voinut vastustaa.
Kirjoittanut: gootihullu 18 (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.06.2012 03:42
rohkeutta vaan ite olin että en uskalla olla gootti mutta sitten rupesin käyttään mustia vaateita eikä kukaan sanonut mitään
Kirjoittanut: DarkAngel (Jäsen)
  • • Muokkasi: DarkAngel
  • Lähetetty: 30.12.2012 22:52
Joo, siitä vaa! Mäki oon kuudennella. Jee! Ja "rupesin" gootiks kuudennella xDDD Ja jos nyt siis haluat, ei oo pakko nii haluisin tietää, mis koulus oot
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit