Gootti.net

Jouluhössötystä

Kirjoittanut: momentumi (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.12.2011 10:33
Kaikki tehtynä! Joulu saapi tulla! Huomenna sitä juhlimaan äiskän ja tämän miehen luo ja joulupäivänä sitten isän luo!

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!
Kirjoittanut: Chuuko (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 23.12.2011 10:48
En ole moneenmoneen vuoteen sietänyt ajatusta joulusta, ja joitakin vuosia sitten kieltäydyin varsin kiihkomielisesti juhlimaan joulua, koska ärsytti suunnattomasti se kaikki jouluun liittyvä typerä hömpötys sukkalaatikoiden siivouksesta aina kauppakeskuksissa kaksi kuukautta etukäteen raikaaviin joululauluihin.

Tänä vuonna olen ottanut asian vähän iisimmin, vältellyt kauppoja ja kaupunkia, en ole avannut radiotakaan kertaakaan kuullakseni yhtäkään pirun joululaulua. En ole siivonnyt pätkänvertaa, ja joululahjojakin hommasin vain äidille ja siskolle, sekä heräteostoksena itselleni.
En edelleenkään pidä joulusta tai sen turhamaisesta kaupallisuudesta, mutta vanhemmille on kiva mennä pariksi päiväksi vain löhöämään, varsinkin kun tänä vuonna onnistuin luistamaan siitä sukkalaatikoiden puunauksesta.

Joten siis,
Ikävää synkkää kylmää pimeää ja oikein surullista joulua itse kullekin.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 23.12.2011 11:53
Viimeisiä viedään ennen kuin siirrytään pohojammaalle joulun viettoon. Kunhan mies vaan pääsee iltavuorosta. Sain lopulta ne lahjatkin valmiiksi ja paketoitua. Enää pitäisi pakata yöpymiskamat ja laittaa kissalle tarpeeksi ruokaa että se pärjää pari päivää keskenään. On niin ujo neiti että ei sitä voi mukaan ottaa, varsinkaan kun talossa on kaksi vauvaa ja saman verran hauvoja. Ei Kerttu ole ennenkään noista koirista perustanut.
Kirjoittanut: Jezebel (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.12.2011 13:33
Oikein hyvää joulua kaikille synkiöille, toivottaa Jez elätteineen.
URL
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 23.12.2011 23:52
Helkatin hyvää joulua kaikille niille jotka viettävät joulua, lopuille hyvää viikonloppua toivottaen:
Roudatar & Neferneferuaten-Nefertiti
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.11.2012 19:39
Olisikohan mitenkään korrektia kaivella tätä keskustelua jo esiin... Tänä vuonna minulla tuntuu olevan jokin omituinen jouluinnostus...

Tosin yritän ihan periaatesyistä olla kajoamatta vielä ruokakaupan konvehtihyllyyn, ei sen joulun nyt ennen marraskuun alkua olisi tarvinnut kauppoihin tulla. Marraskuun puoliväli olisi vielä ollut ihan ok. Se Nissenin(?) jouluinen silmälasimainos oli myös aika horror kun pärähti jo ennen halloweenia telkkarista...
Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.11.2012 19:16
Olen alkanut jo miettimään joululahjoja. Usealle en niitä osta, mutta silti lahjojen miettiminen on vähän haasteellista. Yritän kuitenkin aina löytää ja miettiä muita miellyttäviä lahjoja.
Itsellä alkaa jo olla vähän jouluinen olo vaikkakin vielä ollaan marraskuussa. Mutta eihän siihen jouluun loppujen lopuksi enää pitkä aika ole.
Olen myös katsellut jouluruokaohjeita ja leivontaohjeita. Glögijuustokakku kuulostaa hyvälle ja ajattelin ehkäpä kokeilla seitankinkkua myös. Itse vaan nautin että saan suunnitella asioita vaikka sitten paljon etuajassa.
Kirjoittanut: MissNebel (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: MissNebel
  • Lähetetty: 18.11.2012 06:30
Se glögijuustokakku on suorastaan törkeän hyvää! Suosittelen Viime jouluna laitoin kaikki itse ja valmistelin kolme viikkoa tehden porkkana-, peruna- ja bataattisosetta laatikoita varten, sekä väänsin kamalan määrän suklaakonvehteja ja erilaisia fudgeja. Tänä jouluna otan rennommin enkä valmistele ja häsää niin paljoa, olin ihan loppu joulunpyhien jälkeen, kun kaikki vapaa-aika meni hirveeseen jouluhössöttämiseen.
Mutta täytyy myöntää että nyt jo himottaisi kaivaa ihana musta muovikuusi ja kaikki ihanat kimaltavanhopeiset koristeet, etenkin sellaiset korkokengän muotoiset kuusikoristeet, ja laittaa ne esille, ne ovat niin kauniita!
Miten te muut koristelette jouluna? Riittääkö muutamat pienet koristeet vai hohkaako koko kämppä kimallusta ja joulufiilistä? Ja pitääkö olla aito kuusi, muovikuusi vai ihan kokonaan ilman? Itse olin sitä mieltä että se kuusi on aivan turha, aito haisee pahalta ja sotkee ja muovikuuset ovat ankeita, mutta viime vuonna joulumainoksissa oli aivan mielettömän kaunis valkohopea muovikuusi ja ilmoitin isännälle, että sellainen kotiutetaan meille. Mutta kun menimme sinne kauppaan sitä noutamaan, oli sen vieressä vielä kauniimpi musta muovikuusi. Ja sen sitten yhteistuumin päätimme ottaa, sen valkoisen sijasta.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 18.11.2012 13:41
Päädyin tänä vuonna ostamaan joululahjaksi ihmisille suklaaruuveja ja -muttereita. Kaikille samaa rouhittavaa niin eivät voi valittaa toisen suosimisesta.
Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.11.2012 14:47

Lainaus: MissNebel

Se glögijuustokakku on suorastaan törkeän hyvää! Suosittelen

Hyvä tietää! Sitä voisi sitten jouluna tehdä

Lainaus: MissNebel

Miten te muut koristelette jouluna? Riittääkö muutamat pienet koristeet vai hohkaako koko kämppä kimallusta ja joulufiilistä? Ja pitääkö olla aito kuusi, muovikuusi vai ihan kokonaan ilman?

Itse tykkään perinteisestä joulukoristelusta ja myös vanhanaikaisesta koristelusta. Koristeita tykkään pistää sopivassa määrin. Eli ei liikaa eikä liian vähän. Jokatapauksessa en halua että kimaltaa liikaa tai on semmonen tyyliltään mitä amerikassa. Aika karmea se amerikkalainen koristelutyyli.
Itse pidän eniten aidosta kuusesta, mutta ei ole välttämätön. On kuitenkin kiva että jokatapauksessa on kuusi.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit