Gootti.net

Mitä goottius merkitsee sinulle?

Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 03.04.2011 00:39
HepZusi, onko haastis mahdollisesti laitettu jonnekin nettiin kuunneltavaksi?
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Giffirt
  • Lähetetty: 03.04.2011 19:42
http://28.media.tumblr.com/tumblr_lhkibfaIOj1qhf8s 7o1_500.jpg

Vähän vanha vitsi, mutta sopi niin hyvin tähän keskusteluun että pakko linkata.
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.04.2011 22:27
Mun mielestä gootti on henkilö, joka pukeutuu goottimaisesti ja kuuntelee goottimusiikkia. Ja joo luokkittelen niin, että true gootti on henkilö, joka kuuntelee sitä aitoa alkuperäistä goottirockia. Nykyään vaan goottimusiikiksi luokitellaan niin monta muutakin genreä. Vois sanoa, että se on "kehittynyt" ja sitä myöten gootti on iso käsite ja nykyään tuntuu käsittävän sisälleen kaikki henkilöt jotka pukeutuvat goottityylisesti. Itsekään en ole siis true gootti, koska enimmäkseen kuuntelen ebm:ää ja vain hieman sitä oikeaa goottirockia. Mun puolesta ihmiset saavat luokitella mut miten haluaa. Pääasia on tietää, mikä itse on ja mistä itse todella pitää eikä yrittämällä yritä olla mahdollisimman "true" gootti.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 04.04.2011 17:59

Lainaus: kuopassa

HepZusi, onko haastis mahdollisesti laitettu jonnekin nettiin kuunneltavaksi?

Oon yrittäny selvitellä tätä mutta en oo saanu vastausta vielä. Oltiin siis Trombit radiossa nettisivulla ois jotain linkkijuttua podcasteihin mutta ei sieltä aukee mittään.
Kirjoittanut: Drakan (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.04.2011 13:13
Mulla sekoittuu gootti- ja hevityyli, siloin kun olen lähdössä jonnekin juhliin baariin ym. pukeudun voimakkaasti ja näyttävästi mustanpuhuviin vaatteisiin joihin kuuluvat pitkä musta hame ja korsetin tapainen pusero, sekä korut joiden aiheina ovat ristit tai pääkallot , enkelin siivet jne. Meikki on vaaleaa ja mustaa. Musikkimakuni on 80-luvun heviä ja nykyaikaista heviä, jossa on ritarillisuutta, voimakkaita sanoituksia (ei orinäheviä). Goottilaiset kirkot, ristit ym. kiehtovat, ja muutenkin 1800-luvun tyyli.
Kirjoittanut: Viikatemies (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 29.04.2011 19:33
Mulle goottius merkitsee aivan kaikkea. Se on mulle elämäntapa, goottius merkitsee goottityylistä pukeutumista, musiikkia vaikkakin olen musan suhteen melko kaikkiruokanen, goottius merkitsee pimeyden romantiikkaa, hautausmaa estetiikkaa, goottityylistä arkkitehtuuria, sisustamista ja niin edelleen.
Kirjoittanut: hannavaan (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 29.05.2011 10:41

Lainaus: Natassja

Heetteri tiivisti minunkin ajatukseni tästä asiasta erinomaisen hyvin. Goottius merkitsee estetiikkaa. Itse kyllä tykkään niistä kasarijutuista, Sisters of Mercy, Bauhaus jne. Nämä uudet kuviot ei oikein kolahda. Tai mikä sitä goottimusiikkia sitten on, ikuisuuskysymys...kai siitä on yhtä monta mielipidettä kuin on goottiakin. Mutta sille on oma aiheensa täällä foorumilla, joten en tässä ala tökkimään musiikkiasiaa enempää.

Sama täällä. Heetterin kanssa samoilla linjoilla ja Natassjan kanssa sen verran, että nuo kasarijutut eli Sisters of Mercy, Bauhaus jne. kolahtaa. Muutoin tulee kuunneltua enemmänkin EMB:tä ja indrustalia kuin goottia.

Lainaus: AnticDeath

Elokuvat, Musiikki, Pukeutumistyyli, sekä filosofinen pohdiskelu
En myöskään halua sijoittaa itseäni "gootiksi" sillä en kulje pitkin katuja marilyn mansonin t-paita ja renksuhousut päällä toitottamassa sitä kaikille (mikä on varsinkin täällä porissa jotenkin yleistä), todellinen gootti varmasti tietää itse mitä on, joten näen turhaksi hehkuttaa erilaisuuttaan

Tuossakin melko hyvin tiivistettynä se kaikki. Musiikki jonkin verran, elokuvatkin pikkaisen, mutta pääasiassa se pukeutuminen. Ja yhdyn myös tuohon, että todellinen gootti varmasti itse tietää, mitä on hehkuttamatta sitä turhaan muille.
Kirjoittanut: katavor (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.06.2011 16:20
Goottius merkitsee mulle vaatteissa,musiikissa ja persoonassani. Olen ujo ja hiljainen goottityttö.
-katavor
Kirjoittanut: BlackLotus (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.07.2011 23:34
Minä olen minä. Minä olen unelmoiva, usvainen, romantisoiva, esteettinen, täynnä elämää! Sitten löysin sanan gootti, ja lähdin etsimään tietoa. Sitten, nelisen vuotta sitten, olin sitten sellainen gootti ja olin vain kuori, ihan oikeasti, vaan vaatetta ja musaa ja siinä se. No, lakkisin olemasta gootti, ja löysin sieluni. Löysin sen uudelleen, kasvoin vähän ja gootti käveli taas vastaan, ei vaatteiden muodossa, ei kuorena, vaan ihanana elämänä!

En osaa selittää goottiuden merkitystä muuten, kuin mitä se juuri minulle, henkilökohtaisesti tarkoittaa. Kertaa tuo lause, kunnes ymmärrät mitä tarkoitan.
Minä olen teatteri, minä olen suuri esitys. Minä olen teatteri, minä olen yleisön kuohahdus, minä olen viettelys, minä olen svengi, minä olen sinfonia. Minä olen burleski, lolita, tragedia, varjo, kuihtunut puu, kauneus, ymmärrys. Minä olen tuntemukset, ajatukset, kaipaus ja rakkaus.
Tämän kaiken päälle minä rakennan elämäni, minun elämäni, ja tyylini ja minun goottiuteni.

Mulla on nyt päällä siniset farkut ja t-paita ja jalassa ulkona oli DCn kengät, join mansikkamehua, söin karkkia ja kuuntelin väliin Lady gagaa ja Raappanaa. Siltikään en halua sanoa, että 'omg en mä oo nyt gootti'. Sehän ois aivan typerää, jos goottiuden määrittää vaan vaatteet ja musa.
Kirjoittanut: Xavi3ri (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.08.2011 18:41
Kaikkea yksinkertaisesti, joka tilanteessa otan Goottiuteni aina huomioon. Goottius on osa minua joten se on minun maailmani.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit