Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Halloween

Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.09.2011 19:15
Miinä rakastan halloweenia Tykkään järjestää kavereille mukavat halloween kekkerit johon KAIKKIEN on pukeuduttava. Se on todella hauskaa. Nautin myös siitä että saan leipoa kaikkea kivaa syötävää ja tehdä niistä karmaisevan näköisiä Vähä piristystä näihin suomen jeejee neonvärejä pääsiäinen ja joulun punaisuuksien rinnalla. Toki nekin ovat mukavia juhlia mutta halloween vie voiton.
Ja minäkin käyn katsastamassa aina tiimarin halloween hyllyn, en sieltä nyt ostakkaan muovihämähäkkejä ja seittejä koko kämppää täyteen, vaan esim. pari niitä mustavalkoisia ruusuja eräiden toisien ruujen joukkoon jotka ovat enemmän valkoisia ja vähän mustia, sopivat hyvin yhteen. Myöskin niitä pieniä laseja tms on hauska ostaa läpällä, niistä on hauska tarjoilla jotain joskus ja päivitellä niiden söpöyttä :'D
Kirjoittanut: TheSecret (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 09.10.2011 22:08
Mä tunnustaudun kanssa täydeksi Halloween-hörhöksi Oon alottanu päivien laskemisen jo reilu kuukausi sitten, miettinyt että miksei kukaan ole kehitellyt Halloween kalenteria kun on joulukalenterikin, mietin sellaisen tekemistä itse mutta jäi niin viimetippaan, että ehkä ensi vuonna. Olen puhunut ihmiset pyörryksiin tästä aiheesta ja jaksan hehkuttaa vieläkin. Olen netissä selaillut useita eri halloween aiheisia blogeja ja muita sivustoja ja hullaantunut kaikkiin erilaisiin leipomuksiin ja maskeerauksiin ja halloweenbileiden teemoihin. Olen askarrellut valtavan kokoisen Halloween kirjan, jonne olen koonnut parhaat reseptit ja pukuvinkit ja paljon muuta kivaa. Halloween on merkattu mun kalenteriin kissan kokoisin kirjaimin ja olen päivä päivältä vaan innostuneempi aiheesta, kun kyseinen päivä lähestyy.

Siitä tosin en tiedä, että kuinka juhlin halloweenia tänä vuonna. Koskaan en ole kovin isoissa juhlissa ollut tai sellaisia järjestänyt, sillä mun elämä on useana vuonna ollut niin epätasapainoista ettei asia ole oikein ollut mahdollinen. Mutta nyt tekis hirveesti mieli järjestää jotain, ja siksi olenkin alkanut vouhottaa aiheesta hyvissä ajoin kaikille tutuille. Mä tykkään kanssa hirveesti teemabileistä, ja musta olis hirveen kiva pukeutua justiinsa kauhuteeman mukaisesti. Kun normaalisti arkena pukeutuu synkkiin goottireleisiin, niin teemapippaloihin olis vähän niinkun pakko pukeutua jotenkin muuten, koska vampyyrit ja zombit on liian lähellä sitä omaa jokapäiväistä olemusta. Ja sitten se kaikkien kammottavien leipomusten ja ruokien väsääminen! Voi että mä niin tykkään siitä. Mä ostin kuukaus sitten sellasen aivan älyttömän hienon aivohyytelömuotin, ja en malta että pääsen kokeilemaan sitä! Kuvat joita olen nähnyt muotilla tehdyistä aivoista, ovat olleet ihan mielettömiä. Tietysti jotain kammottavia ruokia vois tehdä millon vaan ja sen varjolla leikkiä olevansa vielä gootimpi, kun vetelee homeista leipää ja kissanvessakakkua jälkkäriks, mut siitä tulis vähän samanlainen olo kun tekis joulukinkun keskellä kesää ja jälkkäriks leipois pipareita...

Mua ei häiritse itseäni ollenkaan se, että Halloweenilla ei ole suomalaisia juuria, tai että se on aika kaupallinen juhla. Niinkuin tuolla edellä kirjoitettiin, mikäpä juhla ei tänä päivänä olisi sellainen että kaupat tursuavat aiheeseen liittyvää krääsää. Ja se siitä suomalaisuudesta, että mä en itse koe eläväni mitenkään perisuomalaista elämää, ei mulla oo mitään suomalaisia perinteitä tai muita tapoja suuremmin, niin sama se mulle että missä halloweenin juuret on. Mulle riittää se, että tiedän itse olevani suomalainen ja siitä riippumatta mä haalin elämääni sellasia juttuja mistä oon kiinnostunu, vaikka niiden alkuperä olis missä. Mä en taas juhli joulua, pääsiäistä, uutta vuotta tai juuri muutakaan, niin Halloween on mun vuoden kohokohta

Halloween lähestyy, jeeeeee!!!
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 10.10.2011 09:01
Äh. Naamiaisiin aikaa enää parisen viikkoa, enkä millään keksi miten pukeutuisin. Olen ollut kaksi kertaa merirosvo ja kertaalleen scifi-aikamatkustaja-hyypiö. Nyt olen käynyt vaatekaappia, larppivermeitä ja muuta rekvisiittaa läpi ja epätoivo iskee.

Periaatteessa löytyisi vermeet kunnon kliseiseksi vampyyrikreivittäreksi, Lara Croft/Indiana Jones -hybridin varusteet, yhdet demonisarvet ja lärviin liimattavia luodinreikiä (en ole aiemmin leikkinyt iholiimalla, vinkkejä otetaan vastaan). Sopiva viitta löytyy myös Puna Hilkalle (joka tosin todennäköisesti olisi Halloweenin kunniaksi Zombi Hilkka.) ja tietysti aiempien vuosien naamiaiskuteet. Olen todella huono toteuttamaan meikkauksia ja muita, koska en normaalioloissa meikkaa, joten hiukan epäröin zombimeikkien kanssa.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 10.10.2011 17:20
Kuulun siihen vanhempaan sukupolveen joka ei Halloweenia juhlinut. Ainakin oletan että se oli ihan yleistä, eikä johtunut vain siitä että asuin erämaan laidalla kaukana "sivistyksestä". Eli en ole osannut omaksua tuota juhlaa omaan arkeen, mutta viime Halloweenina kyllä päätettiin kaverin kanssa ottaa perinteeksi sen, että katsomme klassikko kauhuelokuvia... Vaikka enemmäkseen kauhuleffoja katselen muutenkin, mutta silti se on sen verran mielenkiintoinen ja hauska juhlapäivä, että sitä haluaisi edes jollain lailla arjessaan huomioida. Opin ainakin sen viime syksyltä ennen varsinaista Halloweenia, että karkinkerääjiä voi käydä oven takana. Pitäisi siis varautua siihen tänä vuonna, kun viime vuonna mulla ei ollut kuin jotain pipareita annettavana.
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 10.10.2011 23:58
Tänävuonna oli mielessä, että jos panostaisi vähän enemmän kerrankin. Kävin jo tilaamassa nestemäistä lateksia ja mielessä olis vielä punanaamiolle heittää tilaus geeliverestä. Saa nähdä mikä lopputulos tulee olemaan, mutta se pohja-ajatus oli olla jonkinlainen henkiolento.
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.10.2011 20:21
Halloween on minulle vuoden paras juhla Sitä juhlitaan aina tietysti pukeutumalla joksikin. Huono homma on se että synttärini ovat samaan aikaan joten yleensä synttäripippalot tulee pidettyä siinä samassa. Mutta pukeuduttua tulee ja kaikki juhliin osallistujatkin tietysti pukeutuvat Ennen tuli vietettyä pelottavammin halloweenia mutta nyt kun haluaa juhlistaakin niitä synttäreitä enemmän niin ne on aina pakko pitää sillon kun halloween on ja it means enemmän porukkaa kun silloin aiemmin ennen muinoin.
Kirjoittanut: TheSecret (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 13.10.2011 07:09
Musta halloween-synttärit ei kuulosta ollenkaan hunolta yhdistelmältä Tai, en tietysti tiedä miten olet tottunut (tai ehkä ennemmin miten haluaisit ) synttäreitä viettämään, itselläni se on lähinnä ollut vaan sitä että vedetään pää täyteen ja lähetään kaupungille hillumaan eli samaa mitä voi harrastaa mikä viikonloppu vaan, tai sitten synttärit jää juhlistamatta. Ja tavallaan ymmärrän senkin, että kun halloween ja synttärit osuu samaan aikaan vuodesta toiseen, niin alkaa pikkuhiljaa tympästä, etenkin jos ihmisiä joiden kanssa haluaisi synttäreitä viettää, eivät sitten ole kiinnostuneita tästä toisesta puolesta eli halloweenista.

Jos mulla olis sama tilanne, että synttäreitä ja halloweenia pitäs juhlia samanaikaisesti, niin kyllä mä haluaisin järjestää kunnon kauhukekkerit, ja vaatisin kaikkia tulemaan paikalle koska eihän synttäreitä nyt voi missata! Sen lisäksi, että mulla on onneks sellanen ystäväpiiri joka tykkää teemapippaloista, niin olen myös aika hyvä villitsemään ihmisiä niiden asioiden suhteen mitkä itseäni milloinkin kiinnostavat, kuten nyt halloween. Se että on ite niin innoissaan, niin helposti innostaa ja inspiroi myös muita.
Kirjoittanut: momentumi (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 20.10.2011 19:15
Hmmh...enpä ole itse koskaan pahemmin Halloweenia viettänyt. Tiimarista kyllä käyn aina hamstraamassa halloween aiheista krääsää, kun siitä saa jo kivaa sisustustavaraakin ja tulee pidettyä melkein ympäri vuoden esillä kämpässään noita. Etenkin joitain kynttiläkippoja/lyhtyjä. Muutoin sitten kaiketi tänä vuonna aion katsoa jonkun klassikkokauhuleffan ja syödä jotain hyväskää.

Olisi kiva pitää halloweenpukeutumisbileet tms. mutta harmikseni minulla ei juurikaan ole ystäviä, jotka sinne pääsisivät tulemaan! Ja nekin vähäiset, mitä on, asuvat kaukana, eivätkä ole innostuneet halloweenin vietosta. höh.

Ehkä voisi pukeutua haamuksi ja liikuskella tuolla ulkona meidän kerrostalon pihalla ja pelotella ihmisiä! Olisipa täällä oikein se karkki tai kepponen - perinne!
Kirjoittanut: Yoa- (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 20.10.2011 20:11
Hei mulla on sama juttu, ei oo kavereita. Ja sit ne vähäiset ei oo tämmösiä mörköjä jotka pitää halloweenista ja bileistä.
Mut ei se oo mua haitannu. En oo koskaan käyny tai pitäny halloween juhlia, enkä tiedä olisko mulla edes aikaa!
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 20.10.2011 21:47
Kutsuisin teidät seuraksi, jos kumpikaan teistä asuisi Leprassa (LPR) päin.
Ite oon tottunut olemaan ulkona aina halloweenin aikaan ja tänä vuonna ei ole tiedossa menemisiä minnekään.

Täälläpäin kun ei ole edes mitään baaria, joka pitäisi kunnolliset bileet hyvällä halloweenteemalla oikeanlaisen musiikin kera.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit