Gootti.net

Paras tv-sarja?

Kirjoittanut: Daealis (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Daealis
  • Lähetetty: 11.11.2013 00:20
On viisi TV-sarjaa, joita pidän "parhaina". Neljä siksi, että niitä olisi useampaan genreen.

Parasta komediaa mitä telkussa on koskaan ollut: Musta Kyy, The Black Adder toisella kotimaisella. Rowan Atkinsonin, Hugh Laurien ja Stephen Fryn tähdittämä sarkasmin ja kuivan huumorin lähdeteos.

Scifisarjat ovat aina olleet lähellä sydäntä ja sieltä en pystykkään valitsemaan yhtä suosikkia, joten kaksi parasta: Star Trek: The Next Generation ja Stargate. Kummatkin sarjat on tullut katseltua useaan kertaan kokonaan läpi. TNGtä en vielä ole hyllyyn ostanut, sarjaa alettiin tämän vuoden alussa remasteroimaan. Kunhan sarja on kokonaan päivitetty tälle vuosituhannelle, olen aikeissa ostaa kokoelmalaatikollisen Trekkiä.

Neljäntenä se kovin piirretty, mikä alkaa saavuttaa myös statuksen "osaan kaikki jaksot etu ja takaperin ulkoa". Kyseessä tietenkin Futurama. Liekö Futuraman scifiä ja populäärikulttuuria sopivasti sekoittava tyyli vai mikä lie, mutta sarja vetoaa kilpailijoitaan paremmin, vaikka sama konseptihan noissa kaikissa on.

Jäljelle jäi draaman puolelta se ainoa, joka on kärsinyt useamman katselun: Num3rot, Numb3rs. Matikkanero ratkomassa rikoksia veljensä kanssa. Mietin että mikä sarjassa sitten viehättää, ja mieleeni tuli että se on vähän kuin Macgyver modernisoituna. Eihän sarjoilla tosiasiassa juuri mitän muuta yhteistä olekaan, mutta molemmat kuuluvat suosikkeihini.

Sillä kattauksella mennään historiallisten kanssa. Seuraan paria tuorettakin sarjaa, laitan linkit niihin joista en tiedä ovatko vielä Suomessa pyörineetkään tai "vähemmän" tunnettuja muuten vain:
-Marvelin Agents of S.H.I.E.L.D.
-Dracula (US) 2013(kolme jaksoa pihalla, toimivan tuntuinen twisti klassiseen Draculaan. Ei mitään teiniromantiikkaa eikä glitteröintejä, vaan viktoriaanista charmia ja veriaddiktoitunutta raakalaista)
-Big Bang Theory(edelleen niiden erittäin harvojen nörttivitsien toivossa, vaikka lähinnä vitsit ovatkin nörteistä tätä nykyä)
-Elementary(Loistava spinni Sherlockista, suosittelen Housen ystäville)
-South Park
-Hannibal(tällä hetkellä tauolla, eka kausi on valmis. Hitaasti lämpeävä, mutta erinomainen profiili Lecteristä.)
Kirjoittanut: TheSecret (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 03.12.2013 14:50
Oma suosikki tällä hetkellä on kyllä toi American Horror Story! Joku siinä vaan kiehtoo ihan hirveesti ja oon aivan koukuttunut. Sen lisäks oon tässä katellu 90- luvulla ilmestynyttä Addams Family sarjaa aivan mielissäni.

Ja kiitos Daealis, hyvistä vinkeistä sarjojen suhteen! Täytyy kyllä tuohon Draculaan tutustua, samoin Num3roihin! Numeroissa on jotaki sellasta mystiikkaa mikä saa mut ihan sekasin innosta vaikken suuremmin matikasta mitään tajuakkaan. Ehkä just siks se tuntuuki niin maagiselta

Ja ainiin! Sellanen tieteellisempi dokumenttisarja ku Through the Worm Hole on aivan huippu! Morgan Freeman juontaa sarjaa jossa käsitellään mm. kaikenlaisia avaruudellisia ja vähän yliluonnollisiakin juttuja tieteellisesti tarkasteltuna, mm. sellasia kun onko meillä kuudetta aistia, mitä on mustat aukot, mitä on kuoleman jälkeen, onko meidän lisäksi muuta elämää jne. Tätä sarjaa löytyy esim. youtubestaki, kannattaa kattoa!
Kirjoittanut: Dark Eyes (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 03.12.2013 18:36

Lainaus: TheSecret

Morgan Freeman juontaa sarjaa

Jo tämä myy ko. sarjan minulle. Pitääpä tarkistaa.
Kirjoittanut: Zero Hassle (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.12.2013 22:40
mulle on Twin Peaks & The Wire, ja sitte muut tulee jossain kaukana perässä, ainakin amerikkalaisen draaman kohdalla.. vaikka enää uusintoina noi vaan pyörivätkin.

huumorin puolella on tietty South Parkilla yhä kruunu.. uudemmat Simpukat kun on olleet aikamoista kuraa jo useemman vuoden -
Kirjoittanut: Korinabambi (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.12.2013 22:55
Olen koukuttunut Supernaturaliin ja X-filesiin c: Ihan mahtavia sarjoja molemmat ja X-files on aika hyvin säilynyt vaikka kyseessä onkin ysärisarja.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Wormboy
  • Lähetetty: 27.12.2013 15:45
Heh en oo käyny viiteen päivään ulkona ku oon vaan kattonu Twin Peaksia ja Doctor Whota

Lainaus: Korinabambi

vaikka kyseessä onkin ysärisarja.

No mutta ysärisarjathan on ihan parhautta, X-files varsinkin.
Kirjoittanut: Dark Eyes (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 27.12.2013 20:48

Lainaus: Wormboy

X-files varsinkin

Näinpä. Tuossa on varmaan vuoden päivät lymynnyt sohvan vieressä täydellinen X-Files -boksi, joka on vielä muoveissa. Ei vain saa aloitettua, koska tietää ettei sille katsomiselle tule loppua.. Paitsi ehkä parin viimeisen kauden aikana :p
Kirjoittanut: TheSecret (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 27.12.2013 21:18
Mä oon ollu tässä nyt aivan fiiliksissä Pokemoneista DDDD Pari päivää kattonu ihan hulluna vanhoja pokemoneja kun netistä löysin ekan kauden suomeksi. Huippua! Ja voi tätä nostalgiaa! Ukoltaki lähtee kohta järki päästä kun mä oon niin syvällä pokemon maailmassa tällä hetkellä D
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 30.12.2013 02:28
farscape ehkä tulee joskus retrona takaisin... muuten babylon 5 tai sitten Piru irti mitä noita nyt pikaseen muistaa.
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 31.12.2013 22:53
Vuosi sitten joulu meni tutustuen Doctor Whon maailmaan ja hurahdin heti. Katsoin ensin nämä uudemmat jaksot ja katsoin sen jälkeen niin sanotuan Classic Whon lähes kaikki jaksot. Rekonstruktiot jäi vähemmälle.

Tänä vuonna joulu meni katsellessa Sherlockia. Olen itse fanittanut Sherlock Holmesia jo pitkään, mutta silti tämä uudempi ja tuoreempi Sherlock onnistuu yllättämään.

Ja onhan niitä hyviä sarjoja paljon, mutta nämä nyt ovat uusimpia fanituksen kohteita.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit