Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Manga ja anime.

Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 19.02.2009 17:14

Lainaus: FilthyVictorian

Salakavalasti nostastavat noiden mangojen hintaa aina kymmenellä sentillä..

Niin, ne keljut! Mutta reilun kaupan mangot ovat muutenkin jo kalliita.
Ehe, ehe. X3
Noniin, puujalat sikseen. Minä en osta tämän jatkuvan hintojennousun [ja muutenkin karmeiden hintojen] takia mangaa ikinä kirjakaupoista tai kioskeista. Suoraan kustantajalta ostamalla jää yleensä reippaasti voitolle Suosittelen.

Lainaus: Neither

Serial Experiments: Lain

Voisinpa jopa sanoa, että Serial Experiments Lame. Ei oikein uponnut ainakaan minulle.
Kirjoittanut: Miitu (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 21.02.2009 09:37

Lainaus: Und3ad

Jos sä puhut Japanissa mangasta niin siellä se oikeastaan tarkoittaa sarjakuvia näin yleensä, eli mitä tahansa sarjakuvia, vaikka aku ankkaa.

Kiitoksia täydentävästä tiedosta

Onkos täällä enemmän näitä jotka vannovat käännettyjen, kioskeista yms ostettujen mangojen nimeen, vai poikkeaako väestö muissa liikkeissä ostelemassa englanniksi? Kenties kumpikin metodi? Joku on saattanutkin kommentoida ketjussa asiaan, mutten millään nyt jaksa muistaa.
Ajatukseni liiti kun huomasin Fantasiapelit- liikkeen kotisivuilla että valikoimasta löytyisi Goth- niminen manga, joka oli viihdyttävä ratkaisuiltaan jokseenkin yllättävä. Elin ikuisessa luulossa ettei sitä saisi Suomesta *fail*
Kirjoittanut: Minni (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.02.2009 09:52
Kyl mä toistaiseksi olen pysynyt käännösten lukijana. Seuraan kioskien ja kauppojen mangahyllyjä säännöllisesti ja yleensä ostan kaikki ekat osat, kerään tosi monia sarjoja, vaikka vähän kalliiksi se tuleekin. Kotikaupungin divari on kans kovassa käytössä, ne pyytää 3.50-4 euroa per pokkari, jotka on tosi siistissä kunnossa. Samoin lehden Japanpop ja Anime tulee ostettua. Animessa on hyvä mangan julkaisuaikataulu.

Tammen kauppaa oon miettinyt, et pitäis käydä kattomas, josko siellä olis kans pokkareita, kun en postikulujen takia viitsi tilata niitä niitten verkkokaupasta ja Helsingissä tulee yliopistolla pyörittyä viikottain.
Kirjoittanut: Sarutor (Nimetön)
  • Lähetetty: 21.02.2009 11:36
Totta :/
Kirjoittanut: Janne (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.02.2009 11:57
Ainoastaan Crying Freeman englanninkielinen manga kolahti enemmän joskus aikoinaan mutta nykyisin ei tule luettua mangaa juuri lainkaan. Animea sitten taas tulee katsottua satunnaisen säännöllisesti. Appleseed Ex Machina elokuvan katsoin tuossa viimeksi joskus noin kuukausi sitten ja pidin paljon enemmän kuin edellisestä Appleseed elokuvasta joka sekään ei ollut huono.
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 21.02.2009 14:57
Minä kyllä luen aika paljon englanniksi, ranskaksi ja ruotsiksi. Pari japaninkielistäkin pokkaria omistan, mutta niiden lukeminen menee enemmänkin merkkien tavailuksi ja kuvien katseluksi Johtuuko tämä siitä, että lempparisarjani ja "genreni" [seinen, sci-fi, kauhu] ovat niin heikosti edustettuna käännöksissä...? En tiedä. Jotenkin vain englanniksi niitä hyviä sarjoja löytyy enemmän. Tosin, kaksi ehdotonta suosikkiani Akira ja GUNMM ovat molemmat suomennettu, ja ne myös suomeksi omistan. Yritän seurata suomen julkaisumarkkinoita jatkuvasti, mutta yleensä sarjat ovat sellaisia, ettei minua paljoa kiinnosta. Tosin, Pet Shop of Horrors, Hellsing ja tuleva Gravitation ovat mieleeni sarjoina, vaikka monia noista onkin jo hyllyssä muilla kielillä.
Ostan enimmäkseen pokkarini alesta, Akateemisesta, ulkomailta tai erikoisliikkeistä kuten Fennica Comics, Goodfellows tai Fantasiapelit.

Lainaus: Janne

Appleseed Ex Machina

Oli muuten hieno valkokankaalla Harmi että suomessa myytävässä DVD-versiossa on vain saksa- ja englantidubbi, eikä ollenkaan alkuperäisääniraitaa.
Kirjoittanut: Janne (Jäsen)
  • • Muokkasi: Janne
  • Lähetetty: 21.02.2009 15:46
Appleseed Ex Machina

Lainaus: neo_shaman

Harmi että suomessa myytävässä DVD-versiossa on vain saksa- ja englantidubbi, eikä ollenkaan alkuperäisääniraitaa.

Harmi, vaan sitä kivampi julkaisu Amerikka DVD sitten onkin alkuperäisäänineen....
Kirjoittanut: Und3ad (Aktiivi)
  • Lähetetty: 21.02.2009 15:48

Lainaus: Miitu

Onkos täällä enemmän näitä jotka vannovat käännettyjen, kioskeista yms ostettujen mangojen nimeen, vai poikkeaako väestö muissa liikkeissä ostelemassa englanniksi?

mä oon yleensä tykänny enkunkielisistä enemmän, tuolta saa enkuks halvemmalla ku Suomesta http://www.bookdepository.co.uk/ ja postikuluja ei ole. En oo ite sieltä vielä koskaan tilannu mut oon kuullu aika moneltaki jo että on luotettava
Kirjoittanut: dustfilter (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.02.2009 20:21

Lainaus: neo_shaman

Appleseed Ex Machina elokuvan katsoin tuossa viimeksi joskus noin kuukausi sitten ja pidin paljon enemmän kuin edellisestä Appleseed elokuvasta joka sekään ei ollut huono.

saa sit nähä millane on tuleva Appleseed: Genesis sarja : )
Kirjoittanut: Modnar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 22.02.2009 03:09
Manga ei ole jostain syystä onnistunut innostamaan, mutta animea tykkään katsoa. Ensimmäinen näkemäni sarja oli Excel Saga, joka on tosin kuulemani mukaan monen animeharrastajan mustalla listalla. Itse tykkäsin sen kierosta tyylistä. Hieman laadukkaampi sarja oli Love Hina, joka noin vuosi sitten oli hankittava leffahyllyä koristamaan. Siinä sivussa tuli tutustuttua myös Fruits Basketiin, joka myös oli miellyttävä.

Elokuvapuolelta eniten maittavat Henkien Kätkemä sekä Naapurini Totoro. Varsinkin ensiksi mainittu, joka on yksi suosikkielokuvistani. Paljon muitakin sarjoja ja leffoja on tullut nähtyä, mutta nuo nyt ovat mainitsemisen arvoisia.

Viimeisimpänä ja omana henkilökohtaisena suosikkina mainittakoon 13-jaksoinen sarja Serial Experiments Lain. Ehdottoman mielenkiintoinen ja jännittävä sci-fi/trilleri, joka on kuin sekoitus Matrixia ja David Lynchin kieroutta. Kaikeksi yllätykseksi näin koko boksin Anttilassa noin 20e, kun vaan nyt ylimääräistä rahaa saisi koottua!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit