Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

henkilökohtaisia ongelmia

Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: groomeri
  • Lähetetty: 09.04.2012 15:29

Lainaus: Funereal Soul

miitissä tutustuu ihmisiin, mutta lähinnä sekin on jäänyt siihen, että nyt tietää millainen ihminen on siellä nimimerkin takana

Mutta se tapaaminen jääkin aina sitten sinne treenipaikalle.

Nyt on pakko sanoa vähän kärkevästi, vaikka en tarkoita mitenkään pahaa. Jos haluaa oppia tuntemaan ihmisiä niin pitää antaa myös vähän itsestään. Ystävyyssuhteet eivät synny itsestään kuin todella sosiaalisilla persoonilla, ja silloinkin se vaatii sen, että pitää itse yhteyttä. Tottahan se on, että ties missä ihmisten ilmoilla voi käydä, mutta jos on itse kovin sisäänpäin suuntautunut niin niiden ihmissuhteiden muodostus vie oman aikansa. Ja jos käy yhdessä miitissä, eikä muuten pidä niihin ihmisiin mitään yhteyttä, niin ei se yksinäisyys sillä katoa. Peräänkuuluttaisinkin sitä omaa aktiivisuutta ihmisten tapaamiseen. Miitit, festarit ja harrastukset ovat vain tapa löytää niitä ihmisiä joihin pitää yhteyttä.

Ja aina ei jaksais puhua harrastuksesta, koska ainakin näin vuosikausia lajia harrastaneena ja paikkakuntaa ja ihmisiäkin vaihtaneena, huomaa, että ne puheen aiheet koskee pelkkiä harrastusjuttuja. Paskan puhumista nyt tietty on aina.

Minä taidan sitten olla outo, kun minusta ihan mistä vain voi puhua. Säästä puhuminen voi johtaa mitä mielenkiintoisempaan keskusteluun, mutta paskan puhuminen (jos nyt puhutaan toisista ihmisistä paskan puhumisesta) harvoin johtaa muuhun kuin pahaan mieleen.
Kirjoittanut: HNC (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: HNC
  • Lähetetty: 09.04.2012 16:21

Lainaus: groomeri

Jos haluaa oppia tuntemaan ihmisiä niin pitää antaa myös vähän itsestään.

Tuo on hyvinkin totta; loistavasti sanottu!
Kun asuu tällaisessa opiskelijakylässä, niin kavereita näkee sattumaltakin, mutta aina muuten ja muihin kuin täällä asuviin pitää ottaa yhteyttä niiten näkemiseksi ja kutsua ihmisiä johkin tai saada kutsu joltakin.

Ja niin paskan puhumisella ymmärtäisin enemmänkin jotain merkityksetöntä keskustelua...
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 09.04.2012 17:22

Ystävyyssuhteet eivät synny itsestään kuin todella sosiaalisilla persoonilla, ja silloinkin se vaatii sen, että pitää itse yhteyttä. Tottahan se on, että ties missä ihmisten ilmoilla voi käydä, mutta jos on itse kovin sisäänpäin suuntautunut niin niiden ihmissuhteiden muodostus vie oman aikansa.

Joo ei todellakaan. Ja en nyt tarkoittanut itseäni vaan lähinnä koetin vastailla siihen edelliseen postaukseen ja ystävien löytymiseen miittien avulla. Koska on tällaisia paikkakuntia, jossa miitit menee siihen, että parhaillaan ihmiset tulee jopa n. 200km. päästä niin ei miittejä useinkaan ole, saati että sitten jatkossa useasti näitä henkilöitä edes näkisi.

(jos nyt puhutaan toisista ihmisistä paskan puhumisesta) harvoin johtaa muuhun kuin pahaan mieleen.

Paskan puhuminen oli ehkä väärä sanavalinta, koska kyseessä on enempi yleinen paskanjauhanta ja läpän heitto.
ps. Onneksi itse kuulun siihen ryhmään, että ystäviä on hyvin. Jos näkisin niitä niin usein kun osa haluaisi niin ei jäisi omaa aikaa ollenkaan ja sitä minä kaipaan.
Kirjoittanut: The Trap-door lover (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.04.2012 01:54

Noh, vaikka niissä kuuluisissa miiteissä. Jos omalla paikkakunnalla ei ole vielä järjestetty miittejä, niin rohkeasti järjestämään!

Arvaa vain olisiko minusta minkään tapaamisen järjestäjäksi ja ajatus siitä että yrittäisin tuppautua johonkin miittiin jossa muut jo tuntevat toisensa saa minut toivomaan että minulla olisi hampaaseen piilotettu syanidikapseli.

Lainaus: HNC

Harrastukset, joissa vietetään aikaa muitten kanssa, on aika hyvä tapa tutustua ihmisiin ja yhteinen kiinnostuskin löytyy.

No itelläkin ses sosiaalinen porukka ja ihmiset löytyy harrastusten parista. Ihan sama, kuinka outoja tyyppejä on niin kummasti yhteinen harrastus yhdistää ja saa uusia ystäviä.

Minä harrastan varmaan vääriä asioita ja useamman yhdistyksen touhuja seuranneena tulee mieleen että ehkä ihmisten ei pitäisi koskaan kokoontua ryhmiin.

Nyt on pakko sanoa vähän kärkevästi, vaikka en tarkoita mitenkään pahaa. Jos haluaa oppia tuntemaan ihmisiä niin pitää antaa myös vähän itsestään. Ystävyyssuhteet eivät synny itsestään kuin todella sosiaalisilla persoonilla, ja silloinkin se vaatii sen, että pitää itse yhteyttä. Tottahan se on, että ties missä ihmisten ilmoilla voi käydä, mutta jos on itse kovin sisäänpäin suuntautunut niin niiden ihmissuhteiden muodostus vie oman aikansa.

Siinäpä se, minä en ole kovinkaan extrovertti persoona joten ystävystyminen vie aikansa jota ei monesti ole esim. festareilla yms. ihmisia kohdatessa.
  • • Muokkasi: groomeri
  • Lähetetty: 11.04.2012 03:17

Lainaus: The Trap-door lover

ystävystyminen vie aikansa jota ei monesti ole esim. festareilla yms. ihmisia kohdatessa.

Miitit, festarit ja harrastukset ovat vain tapa löytää niitä ihmisiä joihin pitää yhteyttä.

I rest my case. Ketään ei opi tuntemaan päivässä, ystäviä ei tule sormia napsauttamalla.

Edit: koska yöllä ei aivot toiminu niin lisätään vielä tämä:
Sosiaalisia taitoja voi oppia, mutta se edellyttää niiden harjoittelua. Itsetuntoakin voi aktiivisesti parantaa ja sekin tuottaa usein tulosta. Vaativat vähän tosin viitseliäisyyttä.
Kirjoittanut: The Trap-door lover (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: The Trap-door lover
  • Lähetetty: 12.04.2012 01:37
Aivan totta, mutta joskus on aikaa vain se päivä tai vähemmän eikä usein niin lyhyellä varoitusajalla voi kutsua ketään mihinkään aktiviteetteihin (on toki poikkeuksiakin).
Millaista harjoitusta tarkoitat? normaali elämää vai oikein jotain kurssityyppistä?
Tuskin minun itsetunnossani mitään vikaa on, olen vain vähän liian realistinen itseni suhteen, sosiaalisissa taidoissa sen sijaan lienee kehittämisen sijaa.
  • Lähetetty: 12.04.2012 12:43

Millaista harjoitusta tarkoitat? normaali elämää vai oikein jotain kurssityyppistä?

Lähinnä tarkoitan itse asian tiedostamista ja aktiivista asennetta oikean elämän sosiaalisissa tilanteissa. Kirjastosta todennäköisesti löydät erillaisia kirjoja sosiaalisten taitojen ja vuorovaikutuksen kehittämisestä. Lisäksi netistä löytyy tietoa asiasta, tosin lähdekritiikkiä kannattaa harrastaa. Täällä on esim. jotain tietoa sosiaalisuudesta ja sosiaalisten taitojen lisäämisestä: http://www.nyyti.fi/tietoa/sosiaalisuus/harjoittel e-sosiaalisia-taitoja/. Suosittelen myös tutustumaan heidän käyttämiinsä lähdemateriaaleihin (ovat mainittuna tuossa "sosiaalisuus" välilehdellä).
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.04.2012 16:31

Yksi tuttu on juuri menossa ohjaajaksi aikuisten Protu-leirille. Tuollaiset ovat varmasti hyviä paikkoja tutustua ihmisiin.

Muuten komppaan Groomeria. Ihmiset tapaavat ehkä keikoilla vain nopeasti, mutta tutustumisen salaisuus on siinä että pidetään niihin yhteyttä sen ensitapaamisen jälkeenkin. Messenger, puhelin, Facebook... Yhteydenpito on nykyaikana helpompaa kuin koskaan ennen.

Netti on ujoille mahdollisuus. Meikäläinenkään ei ole siitä sosiaalisesti sulavimmasta päästä. IRCissä on tullut tutustuttua ihan mahtaviin ihmisiin. Jutustelut ovat ehkä alkaneet nettituttavuuksina, mutta johtaneet todella läheisiin ystävyyssuhteisiin ja siihen että vietän näiden ihmisten kanssa aikaa myös IRL aina kun satutaan samalle paikkakunnalle.
Olen myös itse hitaasti lämpeävää sorttia. Voi mennä vuosia ennen kuin suostun kertomaan jollekulle ihmiselle itsestäni isompia asioita. Se on sellainen piirre josta on joko opittava eroon jos haluaa paljon ystäviä tai opittava elämään sen kanssa ja tyytymään siihen, että piirit on pienemmät.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.04.2012 19:25

ajatus siitä että yrittäisin tuppautua johonkin miittiin jossa muut jo tuntevat toisensa saa minut toivomaan että minulla olisi hampaaseen piilotettu syanidikapseli.

Juuri sen takiahan niitä miittejä järjestetään että siellä tutustuttaisiin uusiin ihmisiin Jos jokin kaveriporukka haluaa tavata keskenään niin tuskin siitä foorumilla ilmoitellaan. Sekin on nähty että koko miitti on jätetty järjestämättä kun ei ole ollut tarpeeksi uusia naamoja tulossa.

Lainaus: Giffirt

Netti on ujoille mahdollisuus. Meikäläinenkään ei ole siitä sosiaalisesti sulavimmasta päästä. IRCissä on tullut tutustuttua ihan mahtaviin ihmisiin. Jutustelut ovat ehkä alkaneet nettituttavuuksina, mutta johtaneet todella läheisiin ystävyyssuhteisiin ja siihen että vietän näiden ihmisten kanssa aikaa myös IRL aina kun satutaan samalle paikkakunnalle.

Tämä. Gootti.netillä on edelleen ainakin semivirallinen ja pystyynkuollut irc-kanava Quakenetissä. Jos ei irc ole systeeminä tuttu, niin esim. täältä pääsee sisään keksimällä nickin ja laittamalla kanavaksi gootti.net. Jotkut myös käyttävät toisinaan gootti.netin Facebook-sivun chattia ryhmäkeskusteluihin. Netin kautta tutustumisessa on myös se hyvä puoli että ihmisiin tulee yleensä myös pidettyä yhteyttä aivan eri tavalla kuin niihin kerran baarissa tavattuihin. Silloin kun linja on jo valmiiksi auki Enkä varmaan ole ainut jolla ei ole mitään hajua niiden keikoilla / klubeilla / baareissa tavattujen mukavien ihmisten nimistä, hyvä että muistan sellaisia ekalla esittelyllä minuuttia pidempään. Ota siinä sitten yhteyttä.
  • Lähetetty: 12.04.2012 21:00

Lainaus: Nordis

Enkä varmaan ole ainut jolla ei ole mitään hajua niiden keikoilla / klubeilla / baareissa tavattujen mukavien ihmisten nimistä, hyvä että muistan sellaisia ekalla esittelyllä minuuttia pidempään. Ota siinä sitten yhteyttä.

Minulla on kyllä tapa kysyä mukavan tuntuisilta ihmisiltä jokin tieto, jotta voin pitää heihin yhteyttä. Yleensä se on sähköposti tai nimi, jotta löytää toisen facebookissa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit