Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

henkilökohtaisia ongelmia

Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.04.2012 09:51

Lainaus: groomeri

Jos haluaa oppia tuntemaan ihmisiä niin pitää antaa myös vähän itsestään. Ystävyyssuhteet eivät synny itsestään kuin todella sosiaalisilla persoonilla,

Hyvin sanottu. Voin kokemuksesta sanoa että kyllä niitä uusia kavereita saa jos vain yrittää. Ja se yrittäminenkin pitää lähteä siitä omasta halusta ja kiinnostuksesta toiseen ihmiseen, ei siitä että pakottaa itsensä tutustumaan ihmisiin ettei olisi yksin.

Omakohtaisista kokemuksista voisin kertoa tämän. Kun olin lukiossa toista vuotta, kuljin aina bussilla kouluun ja olin sen ansiosta aina tuntia aiemmin koulussa. No, siinä sitten joka aamu kävelin ensimmäisenä tupakkikopille jossa hyvällä säkää yksi tai ehkä jopa kaksi ihmistä näkyi samaan aikaan. Eräänä aamuna kuuntelin tuttuun tapaan iPodilla musiikkia volat kaakossa ja sitten se tapahtui. Kuulin musiikin alta puhetta ja otin kuulokkeet pois, siinä joku tyttö kommentoi musiikin kuulostavan hyvältä ja kyseli biisin nimeä jne. Näin juteltiin, seuraavina päivinä näimme taas samaan aikaan samassa paikassa ja juttelimme lisää. Nykyään tämä tyttö on yksi parhaista kavereistani

Helsingissä taas vuosia sitten olin keikalla ystäväni S kanssa ja tapasimme HÄNEN toista ystäväänsä N jota itse en tuntenut ennestään. Tällä ystävällä oli vielä se oma ystävä mukana R (nämä siis molemmat poikia). Istuskelimme jossain Vuosaaressa juttelemassa niitä näitä ja tottakai itselläni tuli hieman ulkopuolinen olo kun en tuntenut kumpaakaan poikaa. Päätin kuitenkin etten jää tuleen makaamaan ja olin aktiivisesti keskusteluissa mukana. No, sitten myöhemmin kun lähdettiin junalla kotiin pohjanmaalle, juttelin tämän ystäväni S kanssa tästä molemmille ennnestään tuntemattomasta R kaverista. Siinä vaiheessa päätin että otan häneen yhteyttä kun pääsen kotiin. Kotona sitten, muistaakseni Irc-galleriassa, kommentoin hänelle jotain ja siitä kehittyi sitten keskustelua. Tämä asia eteni messengeriin ja syvällisiin keskusteluihin ja avautumiseen....Löysin mieskaverin jolle voin puhua kaikesta! Nykyään tämä herra on myös yksi parhaimpia ystäviäni

Tässä nyt muutama omakohtainen esimerkki, mutta sanottakoon nyt vielä että kumpaakaan ei olisi tapahtunut ellen itse olisi ollut aktiivinen ja näyttänyt ihmiselle joka tulee juttelemaan että otan hänet avosylin vastaan enkä ns. esitä vaikeasti tavoiteltavaa. Itselläni ei edes ollut sellaista ajatusta että pakko tutustua joihinkin, tässä jälkimmäisessä tapahtumassa tulin hirveän kiinnostuneeksi tästä R ihmisestä sillä hän tuntui olevan melko samanlainen kuin minä itse.
Ja pitää muistaa, että hiljaa hyvä tulee, oikeasti. Ihmissuhteet ei päivässä (välttämättä) muodostu, ne vaatii keskustelua, jutustelua, panostamista ja kiinnostusta toiseen ihmiseen.
Kirjoittanut: The Trap-door lover (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 17.04.2012 23:21
Ovat vain valitettavan harvassa nuo kiinnostavat ihmiset ja samanlaisia kuin minä ei toivottavasti olekaan
Olen minä joskus miettinyt tupakoinnin aloittamistakin, tupakkapaikalla jos missä tapaa ihmisiä, etenkin naisilla tuntuu olevan tulukset koko ajan hukassa, kai sekin keskustelun avauksesta käy.

Lueskelin tuota groomerin linkkiä ja koin jostain syystä siellä olleet tekstit melkoisen masentaviksi, tuntui että siinä oli kirjallisessa muodossa asioita joita olen joutunut miettimään liikaakin.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 21.04.2012 17:45

Lainaus: Anyxia

Ja pitää muistaa, että hiljaa hyvä tulee, oikeasti. Ihmissuhteet ei päivässä (välttämättä) muodostu, ne vaatii keskustelua, jutustelua, panostamista ja kiinnostusta toiseen ihmiseen.

Mitä hyötyä siitä koituu? En ymmärrä tätä. Voisin panostaa tuolla tavalla ehkä johonkin robottiin, joka voisi esim. kantaa kotiavaimia puolestani, mutta ihminen on niin oikukas ettei maksa vaivaa.
Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 21.04.2012 17:52

Lainaus: kuopassa

Mitä hyötyä siitä koituu?

Keskustelu lähti kai siitä, että haluttiin vinkkejä miten tutustua ihmisiin. Jotkut kai sosiaalisenkin elämän haluavat.
  • Lähetetty: 21.04.2012 18:20
Niin... Vähän kaappasin keskustelun sivuraiteille, mutta onneksi sellaisesta ei rangaista ainakaan täällä Suomessa, kuten ei juuri mistään muustakaan. Hahhaa. Äskeinen on piikki Nordikselle ja Deadboylle. Sitä paitsi voihan robottikin auttaa sosiaalisen elämän rakentamisessa. Jonkun haarukkatrukin ohjelmoiminen painavien esineiden kantajaksi on ensinnäkin pitkällä tähtäimellä erinomainen sijoitus ja se voi toimia hyvin myös jäänsärkijänä kun halutaan avata keskustelu.
Kirjoittanut: 123HAUHAUKOIRA321 (Nimetön)
  • Lähetetty: 22.04.2012 22:25
mua kiusaa mun luokkalaiset koska oon aika uus-gootti -.- ennen olin ''normi'' mut nyt haluun kokeilla jtn uutta ja kaverit sanoo että tää tyyli ei sovi mulle

mitä pitäs tehdä??
Kirjoittanut: KissanPenikkaLover123 (Nimetön)
  • Lähetetty: 22.04.2012 22:28
sun ehkä kannattaa ostaa uus goottitakki ja todistaa niille kuka oot
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 22.04.2012 22:30
Trolololz
  • Lähetetty: 22.04.2012 22:34
Joo... Taidan banneroida.
Kirjoittanut: Nylon (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Nylon
  • Lähetetty: 30.04.2012 23:51
No minulla ongelmia riittää. Ei edes tiedä mistä alottaisi. Harva oikeassa elämässä tietää minun ongelmistani .

Minulla on esimerkiksi pakko-oireita, eli saatan joskus nykiä esimerkiksi aamusta iltaan. Se on raivostuttavaa eikä siihen oikein mitään apukeinoa ole. Pitäisi vaan itse saada lopetettua. Mutta silloin kun hermostuu niin se yltyy vaan.

Milloinkohan tulisi loppu minun ongelmistani. Nämäkin oli vain osa. Kirjan minä saisin kevyesti kirjoitettua ongelmistani.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit