Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Terapian tarpeessa?

Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 02.12.2008 14:41

Lainaus: Not the nicest girl

Tuntuu syylliseltä, kun märehtii omia asioitaan. Toisilla on asiat sentään huonommin.
Noh, monien asioiden seurauksena olen saanut "ahdistuskohtauksia", kuten niitä itse nimitän.

Pääasia olisi, että tämä sisäinen paha olo loppuisi.

Tiedän että tämä tulee kuulostamaan ihan liiankin yksinkertaiselta ja pelkistetyltä, mutta on pakko kysyä: Jos kerran sinulle on pääasia että paha olo loppuisi, eikö olisi aika lopettaa itsensä syyllistäminen ja soimaaminen ja estää ahdistuskohtauksensa itse hakemalla apua? (Kuten esim. tuon kurssin kautta, jolle olet osallistumassa.)
Yritän vain sanoa, että itsekin tiedostat sen mitä haluat, ei muuta kun yrität parhaasi saavuttaaksesi sen. (Ymmärrän myös että eräänlaisen masennuksen yksi oire on se, että miettii koko maailman murheita eikä sille vaan mahda mitään.) Jokatapauksessa toivotan sinulle onnea ja jaksamista tuon kurssin kanssa.
...
Tämän aiheen otsikosta "Terapian tarpeessa" tuli heti mieleen: "Joo, mä tiedän kyllä ainakin yhden joka olisi!" Nimittäin mun exä on niin kukkuu tillintallin, että voisi kyllä käydä jossain. Ja vielä kaiken lisäksi mitä hän on tehnyt ja sanonut, hän kertoi tossa pari viikkoa sitten mulle ottaneensa kolmen viikon kuurin jotain vanhoja masennuslääkkeitä. Eli siis hänellä oli jotain masennuslääkkeitä, joita hän otti itsekseen ja lopettikin itsekseen. Muistutus kaikille: Näin ei saa ikinä tehdä!
Minä yritän pysytellä hänestä mahdollisimman kaukana, jottei vaan pääsisi purkamaan pahaa oloaan enää minuun.
Kirjoittanut: die Winterreise (Nimetön)
  • Lähetetty: 02.12.2008 14:46

Tuntuu syylliseltä, kun märehtii omia asioitaan. Toisilla on asiat sentään huonommin.

Mulla on yleensä aika paljon sama juttu. Yritän aina vaan olla mahdollisimman hyvä muille ja ottaa vastuuta jopa muiden asioista. Ja vaikka olisi paha olla, niin en nykyään halua paljon puhua asioistani, ennen kuin on tosi p@aska olla. Viimeisin kerta oli viime kesänä, kun oli ihan hirveä olo. Mutta onneksi äitini oli huomannut pahan oloni jo aika aikaisessa vaiheessa (vaikka ei ollutkaan puuttunut siihen heti, ajatteli sen menevän ohi), niin hän sai minut puhumaan. Sen jälkeen nukuin hyvin yöni ja oli hyvä olla.
Ja tämä taisi olla sadas viesti. Se tarkoittaa, että olen asiantuntija. Kiitos siitä, ja sori offaus.
Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.12.2008 18:00
Mä kärsin kanssa ylenpalttisista syyllisyydentunteista. Käyn terapiassa. Tuli muuten terapiasta mieleen, että joudutteko käymään terapiassa psyykeongelmien takia ja onko lääkitystä? Itse käyn ja joudun syömään lääkkeitä varmaan lopun elämääni.
Kirjoittanut: Jenaldo (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 02.12.2008 18:23
Itse olen joskus vuonna paavo ja nakki käynyt pari kertaa koulu kuraattorilla mutta siihen se jäikin. Omasta mielestäni sellaiset vain saavat ahdistusta/ahdinkoa aikaan. Jos masentaa niin yleensä meditoin, mietiskelen, jne. (Tälläiset henkiset asiat rauhoittavat kummasti ja joskus jopa ''henkiset matkat''.)
Kirjoittanut: mystinjection (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.12.2008 14:18
Muutaman kerran ovat koulussa yrittäneet saada minua avautamaan "ongelmistani" (joita minulla ei tietääkseni ole ). On jokseenkin rasittavaa toistella tuntemattomille ihmisille,että ei minulla mitän hätää ole,vaikka pukeudunkin näin ja olen hieman sulkeutunut vieraampien ihmisten silmissä..
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 06.12.2008 16:05

Lainaus: BlackWidow

Käyn terapiassa. Tuli muuten terapiasta mieleen, että joudutteko käymään terapiassa psyykeongelmien takia ja onko lääkitystä?

eihän se lääkitys pakollinen ole. Ja eihän terapeutti sitä paitsi mitään lääkkeitä saa määrätäkään, kyllä siihen pitää olla lääketieteellinen käytynä. Mulle on yritetty tyrkyttää vaikka mitä, mutta mirtatsapiinista ja serotoniinista on huonot kokemukset - lihoin about viisi kiloa. ..ja kun mä lihon, masennun vain entistä enemmän. Keväällä vedin viimeiset napit ja kilotkin lähtivät ihan itsestään pois.

Ainoa lääkitys mitä käytän on melatoniini.
//hm, mä käyn kyllä "toimintaterapiassa", onkohan lääkkeiden syönti yleisempää ihan ns. tavallisessa terapiassa? oon kuullut semmoisia juttuja, että joku on ensimmäistä kertaa mennyt juttelemaan psykiatrille ja heti on lyöty resepti kouraan, "syö noita". ja sitten lääkityksen seuranta on ihan päin helkkaria.
Kirjoittanut: Lacy gloom (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 07.12.2008 18:11

Lainaus: Cata

joku on ensimmäistä kertaa mennyt juttelemaan psykiatrille ja heti on lyöty resepti kouraan, "syö noita". ja sitten lääkityksen seuranta on ihan päin helkkaria.

Niinhän ne tekee.. Itse joskus vuosia sitten menin ihan vain juttelemaan ja reseptin kanssa kotiin lähdin. Viikon välein piti verikokeesta seurata lääkkeen vaikutusta, mutta kahden kerran jälkeen sekin unohtui, ei minulta.
Nykyään onneksi ilman lääkkeitä ja siellä juoksemisia. Huomattavasti parempi olo kun ei mene sinne kuuntelemaan sitä, kuinka huonosti minulla sen tyypin mielestä menee. Huh!
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.12.2008 18:21

mutta mirtatsapiinista ja serotoniinista on huonot kokemukset

Minulla on serotoniini lääkitys [Seronil], ja se on toiminut ihan hyvin. Ehkä 1½ vuotta olen nyt niitä nappeja vetänyt. Enkä varmaan ikinä voi lopettaa. En itseasiassa kunnolla edes muista, miltä tuntui ennen lääkkeitä, joten uskon vain että asiat ovat nyt paremmin. Uskon myös, että lääkkeet vaikuttavat jotenkin muistiini.

Lainaus: Tillie

Niistä vähän vähemmän kipeistäkin varmaan puhuisin, mutta koko ajan on tunne että muilla menee huonommin, ei mulla ole oikeutta valittaa.

Minä olen tuntenut tätä ihan samaa syyllisyyttä varmaan koko sen ajan, kun olen käynyt terapiassa [noin 5 vuotta], ja se on todella uuvuttavaa. Nyt kun olen pikkuhiljaa viimevuoden aikana alkanut tulla parempaan kuntoon jne. olen alkanut tuntea syyllisyyttä siitä että parenen ja voin paremmin. Ihankuin olisin pettänyt masennukseni tai jtn.
... absurdia?
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Lähetetty: 09.12.2008 22:35

Lainaus: neo_shaman

Minulla on serotoniini lääkitys [Seronil], ja se on toiminut ihan hyvin. Ehkä 1½ vuotta olen nyt niitä nappeja vetänyt. Enkä varmaan ikinä voi lopettaa. En itseasiassa kunnolla edes muista, miltä tuntui ennen lääkkeitä, joten uskon vain että asiat ovat nyt paremmin. Uskon myös, että lääkkeet vaikuttavat jotenkin muistiini.

Millä tavalla vaikuttaa muistiin?
Sillä musta ainakin tuntui, että muisti meni aivan julmetun huonoksi, mutta oletettavasti mun ei-niin-kohtuullisella alkoholinkäytöllänikin oli / on osuutta asiaan. Mulla oli kans Seronil, keväällä annos oli jopa 60 mg. olen aika kamalan herkkä lääkeaineille, sivuvaikutukset tulee tosi pahasti esiin.

Lisää nappeja mulle on tarjottu ahdistuneisuushäiriöön, mutta nekin on jotain serotoniini-pohjaisia ja pelkään että käytönaloittamisesta syntyisi taas monta kuukautta kestävä itsetuhoinen jakso. Mutta no, olen ihan tyytyväinen; yleistynyt ahdistuneisuushäiriö on diagnoosina paljon helpompi kuin vakava masennus, jota ei enää ole. : )
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • • Muokkasi: Swanette
  • Lähetetty: 12.12.2008 17:34

Millä tavalla vaikuttaa muistiin?
Masennukseen itseensähän liittyy usein keskittymis- ja muistivaikeuksia, ja jos masennuslääkkeet auttavat muuten niin kyllä ne käsittääkseni muistiakin parantavat samalla, ja keskittymiskykyä.

Aloitin muuten vähän aikaa sitten uudet masennuslääkkeet vaikken alun perin olisi halunnutkaan, mutta nämä näyttäisivät toimivan ainakin vähän paremmin kuin edelliset lääkkeet, vaikkakin pahoja "masennuskohtauksia" yms. tulee edelleen aina välillä. Terapian päässen toivon mukaan myös jossain vaiheessa aloittamaan. Toivon tosiaan, että siitä olisi hyötyä. Haluaisin niin kovasti parantua kunnolla. T. nimim. keskivaikea masennus ja soisaalisten tilanteiden pelko.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit