Gootti.net

Gootin Ruokaa

Kirjoittanut: TheSecret (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 03.12.2013 10:56
Minun pitäisi jollain keinolla innostaa itteäni enemmän tosta ruuan laitosta! Aivan liian pitkään on tullut heitettyä naamariin vaan helppoja ruokia, ja se alkaakin pikkuhiljaa näkyä vyötäröllä... *itkuparku* Eilen tein jauhelihakeittoa, minne silppusin ihan tuoreita vihanneksia vaikka monesti sitä onkin mennyt hepolla ja nakellu vaan pakastetut kuutiot sekaan. No se innostaa kyllä vähän enemmän, kun nyt on yksi suu enemmän syömässä kun miehen kanssa lyötiin hynttyyt yhteen taas. Itselleen kun ei oikein viitsi mitään kummallisia tehdä.
Kirjoittanut: HNC (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 10.12.2013 14:25

Lainaus: TheSecret

pitäisi jollain keinolla innostaa itteäni enemmän tosta ruuan laitosta!

Vaikeinta lienee aloittaminen? =) Jos on haluja kokeilla kaikenlaisia "uusia" juttuja, mennee alku ja miksei jatkokin aika kokeilujen merkeissä. Pakko varoittaa kylläkin, ettei kokeiluista aina tule kovinkaan syötäviä; ei välttämättä tarvitse kokeilla kaikkia jännimpiä yhistelmiä...
Hyvin paljon on merkitystä maustamisella (ja maistamisella), erityisesti kastikkeissa, keitoissa ja pataruuissa: riittävästi suolaa ja valinnaisia muita mausteita, ja jos menee liikaa, voi lisätä vettä. Ei itellä oikein enää einekset tai opiskelijaruokaloitten sapuskat maistu, kun omassa keittiössä saa aika paljon parempaa... Kavereilta ja kirjoista on otettu vaikutteita ja ite on kokeiltu kaikenlaista. Jotain jo olen oppinutkin tekemään hyvin =D
  • Lähetetty: 10.12.2013 15:09

Lainaus: HNC

Vaikeinta lienee aloittaminen?

Kyllä, juurikin tuo aloittaminen on vaikeaa. Ja sekin, että jos selaat vaikka jotaki keittokirjaa ja huomaat että onpa ihanan näköinen tuota mä haluan kokeilla, nii sitte ku kattoo että mitä kaikkea siihen tarvitaan niin lähes aina lista on puolillaan mitä erikoisempia ainesosia ja kaikkea tarvii ihan ripauksen vaan. Sen jälkeen ku on kaupasta raahannu hirveän kassillisen kaikkia erikoisia aineksia, mietit että joo, mihinhän tätä seuraavaks käyttäs ja pää lyö tyhjää

Pakko varoittaa kylläkin, ettei kokeiluista aina tule kovinkaan syötäviä;

Haha, tästä mulla onkin jo kokemusta, ja näiltä karmeilta kokeiluilta ei kyllä vaan voi välttyä. Mä yritän kanssa ottaa vinkkiä kavereilta ja jos joku tekee joskus jotakin aivan ihanaa ruokaa niin kyllä mä oon heti pyytämässä reseptiä tai luetteloa että mitä kaikkea sekaan on nakeltu. Mä oon tossa maistamisessa ehkä huonoin, en oikein tajua että mitä maustetta tms. on liikaa tai liian vähän ja sen takia niitä onkin vähän sokkona tullut sekaan heiteltyä.
Kirjoittanut: HNC (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.12.2013 22:58

lista on puolillaan mitä erikoisempia ainesosia ja kaikkea tarvii ihan ripauksen vaan

Harvoissa asioissa ripauksella on merkitystä... Jos vähän miettii mikä on olennaista ja mikä turhaa hifistelyä, säästynee aika helposti monilta turhilta raaka-aineilta kaapeissa =)

mitä maustetta tms. on liikaa tai liian vähän ja sen takia niitä onkin vähän sokkona tullut sekaan heiteltyä.

Jos yritän antaa jotain vinkkiä, kannattaa laittaa yhtä kerrallaan ja vähän kerrallaan ja maistella milloin se alkaa maistumaan. Sitten kun sen maku tuntuu mukavasti, voi siityä seuraavaan mausteeseen (tai laittaa vähän vielä lisää, jos tulisi mukavampi maku).
Kannattanee muuten aloittaa miedoimmalla mausteella. Ainakin jos käyttää vahvaa paprikaa/čiliä/tms ä, ku niillä maustamisen jälkeen on aika vaikeaa hienosäätää makua.
Kirjoittanut: höröpää (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 11.12.2013 16:27
Noissa keittokirjoissa on usein mun mielestä ihan tuhottomasti aineksia. Jotain viittä eri yrttiä, en usko että kukaan niitä maistaa. Ja tulee kalliiks vielä. Eli mä yleensä skippaan ne useimmat Kannattaa aloittaa simppelistä ja keskittyä siihen vaan että relaa ja yrittää nauttia siitä. Se on mun lempi tapa rentoutua nykyään, niin oudolta ku kuulostaakin.
  • Lähetetty: 12.12.2013 00:16

Jos yritän antaa jotain vinkkiä, kannattaa laittaa yhtä kerrallaan ja vähän kerrallaan ja maistella milloin se alkaa maistumaan.

Hmmh, nyt kun sen ääneen sanoit niin tuntuu aika itsestään selvältä ja olo on vähän sellanen että niinpä tietysti, mihin soppaan mä ne omat aivot jo tulin nakanneeksi kun ei ne päässä ainakaan tunnu olevan

Lainaus: höröpää

keskittyä siihen vaan että relaa ja yrittää nauttia siitä

Tää on kyllä varmasti paras mahdollinen neuvo, ei kait sen ruuanlaitoin tarvi niin vakavaa olla kun jossain Hell's Kitchenissä

Tänään meillä on kokattu lasagnea, aika lailla ohjetta orjallisesti seuraten mutta hyvää tuli nam nam. Tänään on ollut taas se päivä viikosta kun kokkailtiin yhdessä miesystävän kanssa ja kummatki säheltäny vuoronperään. Mut ainaki tässä toteutu se, että oli mukavaa yhdessätekemistä eikä kiire minnekkään
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.12.2013 00:06
Jos uusia ruokia opettelee kokkaamaan niin kannattaa tehdä ne reseptin kanssa niin monta kertaa että ne menevät pääpiirteittäin ulkomuistista ennen kuin niitä käy hirveästi soveltamaan. Ei vaikka kuinka tekisi mieli. Eikä kannata koittaa tehdä terveellisempää sapuskaa säästelemällä rasvan tai sokerin kanssa silloin kun niitä kuuluu olla ruuassa ronskilla otteella. Kaksi asiaa joita en ole tähän päivään mennessä oppinut vaikka aika monet kokkailut ovat päätyneet niiden takia roskikseen

Nimim. "Onneks nää falafelit ei oo pahoja vaikka nää onkin aika jouluisia"
Kirjoittanut: Magnolia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Magnolia
  • Lähetetty: 14.12.2013 04:57
Kasvisruoka..
Kirjoittanut: Korinabambi (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.03.2014 14:32
Aika paljon mahdollisimman edullista, kasvispainotteista ruokaa tulee syötyä. Enää ei hirveästi jaksa panostaa ruuanlaittoon, ellei sitten viikonloppuna. Yleensä vaan maanantaina koko viikon sapuskat valmiiksi ja pakkaseen. Tulee edulliseksi ja ainakaan ei pääse lihomaan kun sitä ruokaa on vain rajoitetusti siellä kaapissa.

Viikonloppusin saatetaan kokkailla yhdessä poikaystävän kanssa. Ainakin pizza ihan alustalähtien valmistettuna onnistui viimeksi tosi hyvin. Myös kun käy vanhempien luona, tykkään laittaa ruokaa. Suosikkiruuat tällä hetkellä on kaikki kanaruuat, riisin kanssa, itsetehdyt kastikkeet ja täysjyväpasta, sekä ruokaisat salaatit. Inhokkiruokia ovat einesruuat nyt ylipäätänsä, kaikki nakit ja lihapullat yms. Hampurilaisiakaan ei tule syötyä. Voi kyllä johtua siitä, että ruokatottumukset on niin keveällä tolalla nykyään niin jostain äkillisestä sokeri-höttöpommista menee taju.
Kirjoittanut: Melankol (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 18.03.2014 03:08
Nyt viimeisen vuoden aikana mitä on sinkkuna tullut oltua on jäänyt ruuanlaitto ja leipominen melkein kokonaan, ei sitä pelkästään itselleen jaksa. Heikoilla kantimilla se oli kyllä toisen kanssa asuessakin, ukkeli kun suostunut kelpuuttamaan mitään mitä oli laitettu vaan haki pakastelätyn
Puolivahingossa on punainen liha jäänyt pois melkein kokonaan, syön jos tarjotaan mutta kotiin en ole siihen vuoteen ostanukaan, kala/kana/soija/tofu-linjalla ollaan. Soijamaitoa eksyy kaappiin välillä vaihtelun vuoksi ja soijajugurttia ostan ennemmin kuin tavallista, mutta kokonaan vegaania/vegeä musta todnäk ei saisi enää, liian laiska siihen
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit