Gootti.net

Matkustaminen

Kirjoittanut: MortuusAmor (Nimetön)
  • Lähetetty: 04.03.2013 16:24
Elokuulle on lennot varattu Dubliniin Kolmatta kertaa jo sinne takaisin.

Aiemmin olen käynyt:
- Turkki
- Bulgaria
- Ranska
- Espanja
- Andorra
- Latvia
- Venäjä x2
- Englanti x2
- Skotlanti
- Dublin x2
- Ruotsi x2
- Viro
- Saksa
Kirjoittanut: hemiola (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.03.2013 22:05
Käydyt maat, ei missään loogisessa järjestyksessä:
1. Suomi (ex-kotimaa 1)
2. Turkki (ex-kotimaa 2)
3. Hollanti (ex-kotimaa 3)
4. Ruotsi
5. Tanska
6. Saksa
7. Sveitsi
8. Itävalta
9. Tsekki
10. Puola
11. Slovenia
12. Kroatia
13. Kreikka
14. Italia
15. Ranska
16. Espanja
17. Belgia
18. Luxemburg
19. Vatikaanivaltio
20. San Marino
21. Monaco
22. Norja
23. Viro
24. Latvia
25. Egypti
26. Kiina
27. Vietnam
28. Kambodza
29. Thaimaa
30. USA
31. Honduras
32. Nicaragua
33. Kypros
34. Jordania
35. Venäjä
36. Unkari
37. Indonesia
38. Malesia
39. Panama
40. Costa Rica
41. Guatemala
42. Meksiko
43. Iso-Britannia (nyk. asuinmaa)

(In transit -henkisesti käytyjä valtioita ja erikoishallintoalueita (tyyliin Hongkong) on joitakin, en nyt jaksanut listata.)

Reissuhaaveita? Ihan liikaa toteutettavaksi. :C

Nykyään pistän kentälle aina mahdollisimman simppelit vaatteet ja kengät ja olen muutenkin normaalisti todella vaatimattoman näköinen, mutta joskus on tosiaan tullut saatua huomiota. Yleensä ihan positiivista (esim. Washingtonin kentällä kehuivat tummanvioletteja kynsiäni). Kerran jämähdin niinkin eksoottisella kentällä kuin Hki-Vantaalla turvatarkastukseen pitkäksi aikaa, kun siellä yhteistuumin mittailtiin vyössäni roikkuvia metalliketjuja, jotka kuulemma eivät saaneet olla yli 25 cm pitkiä (koska niillä voisi kuulemma muuten kuristaa). Ketjut olivat onneksi kriittistä mittaa lyhyemmät, joten sain pitää vyöni (enkä jäänyt kyselemään, miksi ihmeessä käyttäisin ohuita ketjuja kuristamiseen, kun voisin tehdä sen ergonomisemmin itse vyöllä).

Ensimmäisellä Kaakkois-Aasian reissullani minulle ei ollut aivan valjennut, että paikalliset eivät koskaan käytä mitään antavia toppeja tms. vaikka hameet saattavatkin olla lyhyitä, ja aiheutinkin ensimmäisenä päivänä pienimuotoisen peltikolarin erään kuskin silmien juututtua jonnekin muualle kuin tiehen... loppulomalla yritin toki kilttinä tyttöä pitää päällä jotain ympäristöä vaarantamatonta. Tosin säilykekirsikan värinen tukka herätti vaatteista huolimatta aika kivasti huomiota Kiinassa (seuraavalle Aasian-reissulle värjäsinkin tukan ruskeaksi).

Itsellä on jonkin sortin perversio käydä reissatessa alan bileissä, jos sellaiset vain kaupungista sattuu löytymään. Kauppoja ei oikeastaan moneen vuoteen ole tullut koluttua, muutenkaan minkään sortin shoppailu ei nykyään kuulu reissuohjelmiini oikeastaan ollenkaan, korkeintaan jotain paikallisia käsitöitä tms. saatan poistaa.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 07.03.2013 11:27

Lainaus: hemiola

Kerran jämähdin niinkin eksoottisella kentällä kuin Hki-Vantaalla turvatarkastukseen pitkäksi aikaa, kun siellä yhteistuumin mittailtiin vyössäni roikkuvia metalliketjuja, jotka kuulemma eivät saaneet olla yli 25 cm pitkiä

Erikoista. Tuollaisesta en tiennytkään mutta hyvä tietää asiasta nyt (vaikken minnekään ole lähdössä). Oletan että kaikki nuo kielletyt tavarat löytyvät kaikkien lentoyhtiöiden sivuilta että osaa varautua sitten kun ja jos on reissuun lähdössä? Vai miten käy jos esim. ketjut on liian pitkiä? Pitääkö jättää ne lentokentälle vai saako ne mukaansa jotenkin? Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tietää.
Kirjoittanut: hemiola (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 07.03.2013 13:51

Lainaus: byron

Erikoista.

Niin minustakin - aika monella kuitenkin on perusavain/lompakkoketju, enkä ole kuullut niitä takavarikoitavan. Ja kuristaahan voi tosiaan vaikka läppärin piuhalla tms. Ketjuista en muista koskaan nähneeni mitään mainintaa, kun taas esim. terävien esineiden vienti matkustamoon on selkeästi kielletty.

Tuolta löytyy lisätietoja:
http://www.helsinki-vantaa.fi/matkustaminen/matkal le-lahto/turvatarkastus
Käytännössä siis jos hallustasi löytyy jotain "kiellettyä", voit kääntyä turvatarkastuksesta takaisin ja käydä viemässä esineen ruumaan (olettaen, että sinulla on aikaa...) tai jättää esineen maksulliseen säilytykseen (kallista, eikä aina mahdollista). Itse pyytäisin lentokentän lähellä asuvaa tuttuani hakemaan omaisuuteni, jos siis kotimaan kentästä on kyse. Mutta siis niin kauan, kun et pakkaa teräviä esineitä, suuria määriä nesteitä tai muuta selvästi kiellettyä mukaan (ks. ohjeet), kaiken pitäisi olla ok.

Satuin tuolloin olemaan habitukseltani ehkä hieman silmiinpistävä ja päällä oli jos jonkinlaista killutinta, joten epäilen hieman, että kyseessä oli vaan poikkeuksellisen virkaintoinen turvallisuussetä, joka keksi tuon jutun päästään... Tuon tapauksen jälkeen onkin tullut katsottua hieman tarkemmin, että lentopäivinä on päällä jotain, mikä ei kauheasti herättäisi turvallisuussetien ja -tätien huomiota. (Suht huonolla menestyksellä; jaksan yllättyä positiivisesti joka kerta, kun *en* pääse metallinpaljastimen jälkeen niiden kopeloitavaksi.)
Kirjoittanut: Hohoton (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.03.2013 19:56
Itse olen käynyt Virossa, Norjassa, Tanskassa, Ruotsissa, Thaimaassa ja välilaskun aikana Intiassa. Intiassa oli armeijapukuisia miehiä ja naisia kentällä odottamassa aseet käsissä. Piti myös suorittaa turvatarkastus. Minusta mitään maata ei voi verrata toiseen koska kaikista on mukavia muistoja. Kaikkialla on yhtä mukavaa, kävi sitten missä hyvänsä.
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.03.2013 12:45
Jalanjälkeni olen jättänyt näihin maihin:

-ruotsi x5
-Viro x12
-Egypti
-Iso-Britannia x2

Ensi kesänä kreikkaan, jippii!

Aika vakuuttava lista mulla, täytyy sanoa.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.03.2013 20:00

Lainaus: Sad Angel

Aika vakuuttava lista mulla, täytyy sanoa

On joo, mulla kans
Ruotsi
Viro
Espanja
Kreikka
Ruotsista en muista yhtään mitään muuta kun sen laivan pallomeren koska olin 3-vuotias ja sairaana. Ja en kyllä oo yhtään kiinnostunu matkustamaan vanhempien kanssa enää yhtään mihinkään. Ei tää oo mikään "häpeen vanhempiini ne on nii noloi"-juttu, vaan ihan oikeesti kun niitä ei kiinnosta ne asiat mitä minä haluan kattoa ja se koko matka on sitten vaan yhtä v*tutusta kun mun pitää ottaa niistä kuvia jossain taidemuseon rappusilla "nyt tää menee facebookkiin!!", ja ne ei jaksa vaivautua oottamaan mua yhtään kun minä löyän jotain kiinnostavaa.
Haluaisin käydä Englannissa, Saksassa, Islannissa, Uudessa Seelannissa ja Armeniassa.
Jos joskus saan jostain ihan älyttömästi rahaa niin teen semmosen maailmanympärimatkan, jossa vierailen jokaisen lempibändini kotikaupungissa. For no reason at all.
Kirjoittanut: Magnolia (Jäsen)
  • • Muokkasi: Magnolia
  • Lähetetty: 27.06.2015 19:57
KONNICHIWA TOKYO - Adora goes Japan pt.1
https://www.youtube.com/watch?v=iopQu3Oke4A

DOLL STYLE @KAWAII PATEEN, SUSHI AND PARTY - Adora goes Japan pt. 3
https://www.youtube.com/watch?v=KnY25i-BRtc

Adora asuu Ruotsissa.

___

Itse olen käynyt Venäjällä (ex-kotimaa), Ruotsissa, Turkissa, Intiassa, Islannissa.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit