Gootti.net

Matkustaminen

Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.01.2012 13:56

Lainaus: Nordis

Välimeren rannat houkuttelisivat,

Check. Huhtikuun lopussa viikoksi Kreetalle Kesä tulee todennäköisesti pyhitettyä sitten kotimaan matkailulle, Suomen suvi on sen verran lyhyt ettei sitä kannata muilla mailla tuhlata.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Giffirt
  • Lähetetty: 23.06.2012 19:57
Kotiuduin tänään juuri neljän päivän reissulta Cambridgesta. Oli kyllä hienoa.

Plussat:
+ Erinomainen kohde nörttimatkailijoille. Älyttömästi mahtavia museoita, joista suurin osa (esim. kaikki yliopistolliset museot) ovat maksuttomia. Suosittelen itse lämpimästi Museum of Earth Sciencea (dinoja ja fossiileja!) sekä History of Science -museota. (Vanhoja kompasseja, lääketieteellisiä tarvikkeita ja toinen toistaan mahtavampia vanhoja hilavitkuttimia.)
+ Arkkitehtuurisesti soveltuu erinomaisesti kliseisestä goottimiljööstä pitävälle synkiölle. Pitäjän jokaikisessä nurkassa on toinen toistaan hienompia kirkkoja, seinillä kiipeileviä gargoyleja, vanhoja köynnösten peittämiä tiilitaloja ja hämyisiä sivukujia. Lähes jokaisessa pubissa henkilökunta osaa kysyttäessä kertoa paikkaan liittyviä kummitustarinoita. (Kaupungin vanhimmat juottolat ovat olleet toiminnassa 1600-luvulta lähtien.)
+ Kompaktin kokoinen. Kävelemällä pääsee ihan kaikkialle. Keskusta-alue on varsin pieni ja lähes kaikki oleellisimmat nähtävyydet ovat sievässä nipussa historiallisen keskustan lähistöllä.
+ Koko kaupunki on käytännössä yksi iso yliopistokampus, joten paljon nuorisoa. Sosiaalisempi löytää takuulla uusia tuttavuuksia paikallisten opiskelijoiden parista.
+ Junamatka Lontooseen kestää hieman yli puoli tuntia jos pikkupaikkakunta alkaa ahdistaa.

Miinukset:
- Tajuttoman kallis paikka. En suosittele niille joiden mielestä loma koostuu shoppailusta, sillä likipitäen kaikki vaatteista karkkeihin on kalliimpaa kuin Suomessa. Himoshoppaajan on myös turha toivoa että näin pienestä paikasta löytyisi erityisemmin skenelle omistautuneita liikkeitä.
- Kaikki menee kiinni kuudelta. Myös arkena. Kuuden jälkeen auki ovat enää pubit, paikalliset Siwat ja hyvin kalliit ravintolat. Tässä ei ollut mitään järkeä.
- Kaikki muutkin turistit käyvät Cambridgessa, erityisesti kesällä. Jos siis haluat valokuvan juuri siitä tietystä rakennuksesta niin voit olla varma, että kuvassa poseeraa lisäksesi ainakin kymmenen japanilaista. Samasta syystä majoitukset pitää myös hoitaa ajoissa, sillä paikat on usein buukattu täyteen jo useiksi kuukausiksi etukäteen.
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.07.2012 03:36
Hmm, en tiedä taas oonko kommentoinu tänne jo aiemmin mutta jos olen niin leikitään että kertaus on opintojen äiti. En edes muista enää mitä kaikkia maita sitä tuli nähtyä kun pienempänä oltiin perheen kanssa Eurooppaa kiertämässä. Ainakin saksa, sveitsi, itävalta ja italia tuli sillä reissulla nähtyä, mutta olin ala-asteella niin en nyt enää muista mitkä kaikki maat kierrettiin. Muilla reissuilla on sitten nähty tanska, josta voin suositella etenkin lapsiperheille Legolandian (mutta kyllä siellä vanhempikin viihtyy), se oli mahtava paikka! Lisäksi norjassa oon käyny 8 kertaa, eli melko lailla koko maan kiertäny läpi, sitten ruotsi ja viro tottakai, sekä vielä englanti joka on näistä käymistäni maista suosikkini! Monet sanoo että englanti on tylsä paikka ja siellä sataa kokoajan, mutta itse rakastuin ensisilmäyksellä tuohon ihanaan maahan ihanine aksentteineen, sitä paitsi ei kyllä satanut päivääkään sen reissun aikana kun siellä oltiin. Netti"tuttukin" sanoo ettei siellä sada niin paljon kun luullaan, eli vähä sama homma ku ulkomaalaiset luulee että Suomessa on vain talvi kokoajan.

Voin suositella vielä Saksan Europa-parkia! Aivan mahtava paikka jossa on jokaiselle jotakin! Siellä oli mm. euroopan suurin vuoristorata jonka pitkä pudotusosio oli muistaakseni joitain satoja metrejä.
Kirjoittanut: kiga (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.07.2012 04:39
Ruotsi, Viro, Alankomaat, Saksa, Ranska, Iso-Britannia, Itävalta, Espanja, Japani ja Malesia on enemmän tai vähemmän nähty.

Viime vuodet on etenkin Alankomaissa ja Saksassa tullut ravattua, tekis mieli nytkin lähteä
Kirjoittanut: Kuolonenkeli (Nimetön)
  • • Muokkasi: Kuolonenkeli
  • Lähetetty: 23.07.2012 10:51
Virossa oon käyny pari-kolme kertaa, sinne mennää ylensä perheen kanssa kesällä, sitten oon käyny muuten vaan Unkarissa, Pudapestissä :3 viime syyslomalla. Ja sillon olin ekaa kertaa lentokoneessa, eli 12-vuotiaana. Huomenna lähdetään Tukholmaan
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Necroerotica
  • Lähetetty: 27.07.2012 17:41
"Onko teille käynyt lentokentällä turvatarkastuksessa tms. tai ihan perillä määränpäässä että olette kuulleet kommenttia (hassua/hyvää/huonoa/mitä tahansa) kommettia pukeutumisestanne tai ulkonäöstänne?"

Espanjassa lähtöportilla ihana virkailijanainen sanoi, että "Onpas sulla ihana tyyli, minun tytär on gootti" . Lämmitti mieltä.

On tullut jonkun verran reissattua, parin viime vuoden aikana Saksa, Ranska, Italia, Espanja, Itävalta, Tanska, Iso-Britannia ja Hollanti. Seuraavaksi yritän lähteä Belgiaan tai Unkariin. Kaukomaista Japani ja USA ikuisuusprosesseja.
Kirjoittanut: RosyGirly_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.01.2013 21:01
Tykkään matkustella todella paljon koti Suomessa, mutta enimmäkseen tykkään olla Helsingin seudulla. Siellä tunnen olevani osa sitä kaupunkia ja minun ei tarvitse välittää, että miltä näytän tai että mitä kukakin sanoo minulle. Helsinki tuntuu vain minulle turvalliselta ja toiselta kodilta jonne haluaisin tulevaisuudessa muuttaa tai edes vaikkapa päästä opiskelemaan. Siskoni ja isäni asuvat Helsingissä, niin se on mukavaa että pääsen edes välillä piipahtamaan siellä, niin ei tarvitse aina olla täällä kotipaikkakunnalla. Unelmani oisi kumminkin päästä käymään Japanissa, Koreassa, Englannissa, Ranskassa tai Kiinassa. Mutta olen käynnyt Ruotsissa ja Virossa aika monta kertaa, Ruotsiin olisi taas mukava päästä pitkästä aikaa, koska siellä asuu muutama hyvä ystäväni kanssa.
Kirjoittanut: Aqualia (Jäsen)
  • • Muokkasi: Aqualia
  • Lähetetty: 07.01.2013 15:36
Ainakin näissä maissa oon käynyt : Norja (kerran), Ruotsi (monia kertoja), Venäjä (9 kertaa?), Viro (monia kertoja), Iso-Britannia (2 kertaa), Espanja (kerran) ,Italia (kerran), Australia (2 kertaa). Nuo nyt ainaki tuli mieleen, saattoi unohtuakin jotain.

Hienoimmat matkakokemukset on ollu kyl Australiassa ja Italiassa. Australiassa oon ollut lähinnä Melbournen kulmilla, mutta sielläkin riittää niin paljon tutkittavaa. On se iso maa. Suosittelen kyllä ehdottomasti,jos vaan on mahdollisuutta päästä niin kannattaa käydä. Seuraavana pitäs kai tutkia vähän muitaki kolkkia ku Melbournen lähialueita. Pohjois-Australia kiinnostais.

Myöskin haluisin matkustaa Japaniin, Saksaan, USA:han, Kiinaan, Thaimaahan,Uusi-Seelanti. Kaukomaat kiinnostaa ihan hulluna.

"Onko teille käynyt lentokentällä turvatarkastuksessa tms. tai ihan perillä määränpäässä että olette kuulleet kommenttia (hassua/hyvää/huonoa/mitä tahansa) kommettia pukeutumisestanne tai ulkonäöstänne?"

Singaporen lentokentällä jossain turvatarkastuksessa työntekijä kehaisi mun naamavärkin lävistyksiä. : DD Ja samaa tais tapahtua, ku olin lähdössä Australiasta viimeksi.
Kirjoittanut: Morgan Blood (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 08.01.2013 15:21
Sain hieman yllättäen tietää mahdollisuudesta Prahan reissuun kaikin puolin leppoisessa seurassa ja hintaan, jonka pystyn suorilta käsin kustantamaan Harvoin päädyn suunniteltuihin reissuihin mukaan, mutta onneksi tälläkin kertaa kyse on lähinnä porukalla varatuista hotellista ja safkoista. Tämä on hienoa, sillä syksyn jumitin lähinnä kolmen kaupungin sisällä ja nekin reissut lähinnä pakollisia pyrähdyksiä ja reissukuume vaivaa.
Kirjoittanut: Darw (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 27.01.2013 21:04
Huokaus. Tulet neljän kuukauden reissulta "jossa kaikki ei mennyt ihan-niin-kuin-piti" kotiin, ehdit himmailla paikallasi alle kaksi viikkoa ja uutta reissukuumetta pukkaa. Sitä edellisellä reissulla se tosin iski jo paluumatkalla lentokoneessa..

Intia
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit