Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Matkustaminen

Kirjoittanut: Gothica (Nimetön)
  • Lähetetty: 19.09.2009 18:38
Minä olen käynyt Ruotsissa, Tukholmassa varmaan miljoona kertaa. No, kuitenkin monta kertaa. Viron Tallinnassa kaksi kertaa, Kreikassa (Karpathoksella ja Kreetalla) kaksi kertaa, Venäjän Viipurissa olin kesällä katsomassa vaarini synnyintaloa sukulaisteni kanssa. Ja ensi kuussa menen viideksi päiväksi Roomaan.
Kirjoittanut: Defiini (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 26.10.2009 20:46
Muutama vuosi sitten minulla oli 2 toivetta minne haluaisin mennä: Saksa ja USA. Pääsin pari vuotta sitten kesällä Saksaan. Viime talvella sain kuulla että lähdemme Floridaan. Voi että, kaksi elämäni toivetta toteutunui
Olen Tämän lisäksi käynyt 2 kertaa Cran Canarialla ja 2 kertaa Teneriffalla. Kerran Kiinassa, Latviassa, Virossa ja tietysti Ruotsissa
Suurin toiveeni matkailun suhteen on varmaankin Valokuvaus-safari Keniassa.
Kirjoittanut: Scarlet Widow (Nimetön)
  • Lähetetty: 01.11.2009 19:27
Matkustelu. Kyllä, se on minun juttuni. Koko ajan on tiedossa seuraava paikka ja reissu. Matkustelen tosi paljon Suomen sisällä, tuttuja tapaamassa etc, mutta se nyt onkin niin paljon vaivattomampaa kuin ulkomaille meno, halvempaakin. Mutta saahan siinä ihanasti vaihtelua, kun täältä etelän rännästä lähee Lapin kaamokseen.

Ulkomailla menen myös niin usein kuin voin. Lapsena kävimme perheen kanssa muutamissa lomakohteissa: Teneriffalla, Kreetalla ja Italian Garda-järvellä, sekä tietysti Tallinnassa ja Tukholmassa. Yksin ulkomaille matkustelun aloitin 16-vuotiaana kolmen viikon kielikurssilla Maltalle. Sen jälkeen olen piipahdellut toki näissä naapurimaissa, mutta isompia reissujani ovat olleet vapaaehtoistyöt Ateenassa (tai oikeastaan siinä 50km pohjoisempana Oropoksessa, mutta oleilimme myös jonkin verran Ateenassa) sekä road trip viime kesänä. Minä ja neljä muuta ajoimme vanhalla poliisimaijalla Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Alankomaissa ja Puolassa. Ja tulevana vuonna tulee varmasti tehtyä useampiakin reissuja. Tammikussa olen ainakin lähdössä Interrailille Eurooppaan (pääkohteet Barcelona ja Pariisi, joissa minulla ja ystävälläni on molemmilla tuttavia, joten yösija on taattu).

En pidä turistimatkailusta. Minusta on ihanaa olla mahdollisimman paljon tekemisissä paikallisten kanssa ja hoitaa matkustelu omatoimisesti. Sponttaanisuus on myös tärkeää. (Oli muuten mahtavaa saapua Kööpenhaminaan klo 22 illalla eikä tiedossa ollut mitään yöpaikkaa - autoa lukuunottamatta.) Yritän myös vältellä lentokoneita, koska silloin ei näe kunnolla paikkoja. Haaveissa on liftausreissu, todennäköisesti Euroopassa, koska tuttavia ympäriinsä on jo kertynyt hyvä kasa.

Ja sitten, kun olen oppinut espanjaa, hoidan itseni rapakon taa Latinalaiseen Amerikkaan kiertelemään siellä paikkoja ja tutustumaan ihmisiin. Toisaalta haluaisin myös käydä tapaamassa tuttavia Pohjois-Intiassa Himalajan juurella, Etelä-Koreassa, Moskovassa ja Chicagossa. Ja enköhän minä joskus Afrikkaankin eksy. Marokko on houkuttanut jo pitkään.
Kirjoittanut: P-M (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.02.2011 11:17
On tullut käytyä Viron ja Ruotsin lisäksi Venäjällä, Tunisiassa ja Tsekissä. Erityisesti Tsekki (Praha) on ollut lähellä sydäntä ja voin tosiaan suositella! Kauniita vanhoja rakennuksia, halpaa & hyvää olutta yms. Ensi viikolla tiedossa reissu Berliiniin ja koska en jaksa koko ketjua kahlata läpi, kysynkin tässä suositeltavia goottikauppoja ja muita kohteita.

Muokattu: oikeinkirjoitusta.
Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.02.2011 13:01
Olen lähdössä kesällä Saksaan Ja Hollantiin.
Tulossa varmastikkin kiva reissu
Ainakin käydään Hollannissa Auschwitzissa. Se mua kiinnostaa aika paljon.
Onko kukaan käynyt siellä? Voi olla vähän rankka kokemus, mutta varmaankin myös mielenkiintoinen.
Ja ihanaa päästä kuvaamaan vähän uusia paikkoja! Pitääkin ostaa isompi muistikortti että kuvat varmasti mahtuu sinne.

Oon elämäni aikana matkustanut paljon. Oon käynyt esim. Kyproksella, Kanariansaarilla, Arabiemiraateissa ja kaupunkikohteissa kuten Lontoo sekä Saksassa ja Hollannissa jo aiemmin oon käynyt. Tykkään paljon matkustamisesta. Se on mukavaa vaihtelua arkeen ja muutenkin mukava aina välistä päästä pois Suomesta.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Giffirt
  • Lähetetty: 25.02.2011 13:48

Lainaus: Embize

Ainakin käydään Hollannissa Auschwitzissa.

Urm. Auschwitz on Puolassa? Ellet nyt puhu jostain ihan muusta kuin toisen maailmansodan aikaisesta keskitysleiristä.

http://en.wikipedia.org/wiki/Auschwitz_concentrati on_camp
Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.02.2011 13:53

Lainaus: Giffirt

Urm. Auschwitz on Puolassa? Ellet nyt puhu jostain ihan muusta kuin toisen maailmansodan aikaisesta keskitysleiristä.

Ääks. Mitä mä oikein höpisen?
Tietenkin se on Puolassa!
Miten mä nyt yhtäkkiä puhun että se olisi Hollannissa..
No onneksi korjasit asian.
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 25.02.2011 14:07
En koskaan ole paljon matkustellut eikä se muutenkaan ole juttuni, mutta tämä Suomen iki-ihana talvi on saanut minutkin haaveilemaan vähän lämpimämmistä seuduista. Esim. Australia kiinnostaisi, sellainen working holiday vaikka puoli vuotta (eli koko talven ) voisi olla kiva, mutta siihenkin tarvitaan jotain kolme tonnia, eikä mulla tietenkään ole sen verran. Pelkästään pariksi viikoksi en haluaisi mennä matkoille, se on mielestäni liian lyhyt aika. Jos matkustaa, voisi sitten saman tien matkustaa kunnolla.
Kirjoittanut: Radioaktivität (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 26.02.2011 18:54
Amerikkaan pitäisi päästä taas joskus lähitulevaisuudessa. En koe olevani mikään varsinainen jenkkifanittaja, mutta jokin selittämätön taika tuossa uudessa mantereessa jaksaa viehättää hulluine asioineen, ilmiöineen ja ihmisineen. W I D E smile

Pitkät lentomatkat ahdistaa. Aina kun astun lentokoneeseen, tulee väistämättä fiilis, että onko tämä(kin) se viimeinen reissu.
Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: SuZiC
  • Lähetetty: 27.02.2011 07:37

Lainaus: P-M

Ensi viikolla tiedossa reissu Berliiniin ja koska en jaksa koko ketjua kahlata läpi, kysynkin tässä suositeltavia goottikauppoja ja muita kohteita.

Berliinistä löytyy "alan" putiikkeja enemmän ku ehtii kiertää mutta ainakin X-TRA-X ja DarkStore (http://www.dark-store.de/) tulee ekana mieleen... Niin, ja ellen väärin muista, niin Dunkelweltillä olis kanssa putiikki siellä, satavarma en tästä ole, täältä saattaa löytyä tietoa: http://www.dunkelwelt-laden.de/ Ja toki monta monta pienempää, mutta muisti ei valitettavasti riitä tän kattavampaan ohjeistukseen

Muoks: Vastataampa samalla ketjun varsinaiseen aiheeseen. Euroopassa on tullu kierrettyä aika lailla, mutta Euroopan ulkopuolella olen käynyt ainoastaan Egyptissä (kahdessa viikossa koko Egypti) ja jenkeissä olin aikanaan työmatkalla Portlandissa, joka aiheutti sen, että aiemman jenkkivastenmielisyyden sijaan haluan sinne uudestaan. Ja kun seuraavaks lähden pidempään reissuun, niin Miami saattaa olla todennäköinen. Myös patikkamatka Etelä- tai Keski-Amerikassa olis haaveena. Kaukoitä ei kiinnosta yhtään, mutta Euroopassa tulee varmaan pyörähdettyä; ainakin iki-ihana Lontoo kutsuu jälleen jossain vaiheessa ja kyllä mä mielelläni Roomaankin palaisin. Keski-Euroopassa on vielä paljon "valloittamatonta seutua", eli sinne tahtoo myös useampaankin paikkaan.

Mutta onhan näitä. Suomessa kyllä haluan asua, enkä ole koskaan tosissaan miettinyt muuttavani muualle, mutta tykkään kyllä valtavasti kierrellä tutustumassa eri maihin ja kulttuureihin. Ryhmämatkat on mulle ihan kauhistus, ehdottomasti reissuun lähdetään ihan omin neuvoin; eksytään ja mokataan ja sitten ollaan taas opittu jotain. Täytyy kyllä myöntää, että omatoiminen Egyptin kiertomatka vaati kyllä extra-annoksen ylimääräistä huumoria ja pitkää pinnaa
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit