Gootti.net

Matkustaminen

Kirjoittanut: Shaft (Inkvisiittori)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 15.01.2007 23:56
Ajattelin että täälläkin on varmasti ihmisiä ketkä on matkustelleet niin kysellään kokemuksia. Nyt olisi hyvä siitä huudella ja kertoa mistä paikasta nautit tai mistä tulet nauttimaan.

Siis, Missä olet matkustanut, jota voit kehua ja suositella toisille?

Mihin aiot matkustaa tai mitkä maisemat siintävät unelmissasi?
Kirjoittanut: Satyricona (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.01.2007 09:56
Uusi-Seelanti, Irlanti, Japani ja Kiina.
Kyseisiin maihin kun pääsen niin olen onnellinen.

Sisareni oli reilun vuoden Uudessa-Seelannissa vaihdossa joitakin vuosia sitten. Oli kuulemma upea kokemus ja kyllä kuvatkin kertovat puolestaan.
Maorikulttuuri on edelleen niin vahvoilla siellä, aivan upeaa!

Itse olen matkustellut näissä tylsissä ja ei-niin tylsissä Suomen naapurimaissa, Marokossa, Namibiassa, Turkissa, Skotlannissa ja siinä kai ne sitten olivatkin.
Syksyllä Lontooseen tuhlaamaan rahaa Lontoon upeisiin liikkeisiin, ah.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 16.01.2007 10:46
Mie en ole ollut kuin Virossa ja Espanjassa. Mutta olenkin sitten niitä vähän harvempia Espanjassa käyneitä, jotka ovat saaneet nauttia siitä aidosta menosta eikä turistirysäpaskasta. Omistamme sieltä nimittäin asunnon eräästä pienestä kaupungista, Lago Hardinista. On sielläkin tietysti turisteja, mutta huomattavasti vähemän kuin jossain Teneriffalla. Gah. Siellä olen käynyt monta kertaa, virossa kerran, olen siis matkustellut hävettävän vähän, mutta minkäs sille voi ettei ole aikaa eikä rahaa.

Huhtikuussa 6 vuoden odotuksen jälkeen viimein Skotlantiin ainakin Edinburghia katsastamaan! ^.^
Kirjoittanut: lauratar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 16.01.2007 12:21
Madridissa olisi kiva päästä käymään uudelleen. Venetsiassa oli upeaa, samalla reissulla kävin myös Firenzessä. Olen käynyt myös Lontoossa, Pariisissa ja Santiago de Chilessä...Pariisista ei tosin jäänyt mieleen juuri mitään sillä olin koko matkan ajan aivan nakit sekä muusit.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 16.01.2007 12:45
Mä en ole juuri ulkomailla matkustellut Pelkään lentämistä. Mutta Suomessa on tullut kierreltyä paljon, ja voin sanoa että täälläkin riittää paljon nähtävää ja koettavaa. Eikä tarvi syödä mitään kummallisia ruokia ja pärjää suomen kielellä. Mutta ulkomaista esim. Saksa kiinnostais. Sinne olis kiva mennä laivalla.
Kirjoittanut: Velvet Grey (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.01.2007 17:43
Mä olen ollut Ruotsissa varmaan jotain kuutisen kertaa, kerran Virossa ja Italiassa. Siellä ollessa tuli katsastettua mm. Firenze, Venetsia, Urbino ja San Marino. Italiaan on kyllä pakko päästä uudestaan, haluan nähdä vielä Rooman.

Olen lähdössä Saksaan, Berliiniin tuossa n. kuukauden päästä :P
Kirjoittanut: Sharwynn (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.01.2007 19:07
Olen käynyt Portugalissa ihan turistilomalla ja sitten tuossa syksyllä olin (työharjottelussa) viis viikkoa Glasgow'ssa, Skotlannissa ja siellä tuli sitten reissattua vähä ympäriinsä mm. Edinburgh ja Arran tuli nähtyä. Sinne haluan ehdottomasti uudelleen! Varsinkin Edinburghiin koska se oli niin paljon kauniimpi kaupunki kuin Glasgow ja siellä oisi voinut viettää monta päivää mutta kun ei oikein aika tahtonut riittää :/

Lisäksi haaveena oisi lähteä reilaamaan ympäri Eurooppaa; Berliini, Praha, Pariisi, Budapest, Venetsia ja sen sellaiset. Ja Irlannissa tahdon myös käydä!
  • Lähetetty: 16.01.2007 21:51
Interrailaamaan olisi mahtava lähteä! saksakin kiinnostaa, varsinkin kun olen lukenut saksaa jo viidenneltä asti. ja minulla on siellä pikkuserkkuja.

interraililla haluaisin kierrellä nimenomaan keski-eurooppaa, etelä-euroopan maista voisin käydä korkeintaan italiassa, espanja on nähty jo, enkä pidä niin lämpimistä ja aurinkoisista maista muutenkaan. keskikesällä kun jo espanjassakin oli helposti melkein 40 astetta plussalla. vaikka siihen kyllä tottui uskomattoman nopeasti. O_o

itä-eurooppakaan ei kiinnosta oikein, siellä kun voi tulla ongelmia kielitaidottomien paikallisten kanssa. minua jo ihmetytti se, että espanjassa jotkut lentokenttätyöläiset eivät osanneet sanoa muuta kuin "tickets, please!" ja siinä vasta pulaan jouduimmekin. onneksi siellä oli myös paljon brittejä töissä. niin entäs sitten jossain siellä? vaikka se dracula-kierros kiinnostaa pitää katsella sitten heti lukion jälkeen, jos vaikka lähtisi, kun silloin pikkusiskokin on jo 17, joten voisi hään ottaa mukaan.
  • Lähetetty: 17.01.2007 00:21
oi jea, sain juuri tietää, että jos otamme halvimmat mahdolliset liput, saan viettää yöni amsterdamin lentokentän lattialla vaihtolentoa odotellessa!

sharwynn, millä itse menit ja mikä hinta oli about? :/
Kirjoittanut: Shaft (Inkvisiittori)
  • Lähetetty: 17.01.2007 02:21
Itselläni lennot edinburghiin taisivat maksaa 260e, vaihto lontoossa.

Lähivuosina tulen toteuttamaan parikin haavetta listallani.

-Trans-siperia, eli junalla siperin halki kiinaan, josta lento australiaan ja siellä pari viikkoa ystävän luona.

-Intterrailaamaan itä-eurooppaan pariksi viikoksi.

-viikonloppu reissut Saksaan, hollantiin ja Sveitsiin.

-Polkupyörällä Berlin-Rooma, eli kaks viikkoa pyörän päällä ja viikko nauttia Italialaisesta vieraanvaraisuudesta.

Sitten pidemmän ajan päästä toteutettava haave on mennä maailmanympärysmatkalle, 15 stoppia. Ja tämä tulee kestämään muutaman kuukautta, mutta se jääköön pilvilinnoihin vielä muhimaan.

Itselläni paikoista mitä voin todellakin suositella toisille on Skotlanti, pari viikkoa ja skotlannin kiertue. Mitään parempaa ei voi toivoa.
Ihmiset, luonto sekä kulttuuri on jotain aivan uskomatonta. Tuntui että olisin ollut jossain pilvilinnoissa koko matkan ja vasta kotona tajusin että tuli sitten käytyä skotlannissa.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit