Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Matkustaminen

Kirjoittanut: Not the nicest girl (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Not the nicest girl
  • Lähetetty: 01.07.2009 20:40
Kyproksella, Puerto Ricossa ja Kreikassa olen käynyt (neljästi, kolme kertaa Kreetalla ja kerran Rodoksella) Kyllä se Kreikka on vaan niin mahtava paikka että siksi Samokselle elokuun alussa
Kreikkalaiset ihmiset, kreikan kieli, fetajuusto(!) oliivilehdot, meri, ruoka, ilmasto...ei voi sanoilla kuvailla, sitä tunnelmaa ei vain muualla ole.

Kiva olisi joskus käydä enemmän Epsanjassa ja Saksassa koska kieltä opiskelen
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 04.09.2009 10:50
^Kreikkalainen ruoka ja ilmasto kutsuvat minua parin viikon päästä lomailemaan
En jaksa odottaa että pääsen aurinkoon löhöilemään ja syömään ruokaa joka tulee valmiiksi laitettuna naaman eteen
Kirjoittanut: zouwi (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 05.09.2009 04:22
Ite on tullut vähän maailmaa nähtyä.. Viimeksi olin kuukausi sitten rokkibändin mukana ruåtsi-tanska-saksa-puola-baltia kiertueella ja marraskuussa baltia uusiksi.. Tammikuussa ollaan Antigualle menossa, tälläkertaa ihan lentäen. Viimeksi oltiin purjeveneen kanssa liikenteessä tosin siitä on aikaa.

Jotain mikä on jäänyt mieleen:
-Andorra on hieno paikka. Vaeltamiseen ihan ässä. Ite työnsin fillaria jonkun 1,5km korkeuseron ylös (meni muistaakseni yli 6h) ja laskin alas.
-Ranska on muuten hieno maa mutta kun siellä on ne pirun ranskalaiset. Ota mukaan joku joka puhuu kieltä niin kaikki on helpompaa.
-Italialaiset osaa laittaa pastaa. Pohjoisessa on Garda-järvi jonka rannalla Rivassa on leirintäalue Camping al Lago. Parhaita mestoja ikinä.
-Saksa on ehkä monipuolisin maa mitä on tullut kokeiltua. Hampurissa Reeperbahnin yöelämässä sekoilu on aika jännää, München kannattaa nähdä. Isar-joki on vähän vilpoinen mutta puhdas ja kesällä aurinko lämmittää. Vinkkinä mainittakoon että Zeppelinstrassella on ilmainen pysäköinti.
-Marseilles on paska paikka jota kannattaa välttää kun ruttoa. Lyon ei ole yhtä paha muttei sekään ole kiva. Jos päädytte autolla paikalle niin pitäkää ovet lukossa vaikka olisitte itse sisällä ja ajamassa.
-Chamonix on aika turistimesta, Aguilles du midiltä on hyvät näkymät mutta se kabiinikyyti maksaa paljon. Ottakaa opas ja käykää vaikka Taculilla ja/tai Hut de Cosmicsilla (hienoin ravintola minkä tiedän). Vaatii vähän kuntoa eikä sovellu korkeanpaikan kammosta kärsiville.
-Viikko aikaa, oma auto, majoitusrahaa ja alpit on kesällä hyvä veto. Hauskoja paikannimiä bongatessa voi löytää vaikka Hoch- Oben- ja Untengurglit joissa on ihan kivat maisemat. Kameran kanssa tulee yleensä kovin paha mieli ellei sitten satu olemaan järkkäriä kunnollisella laajilsella mukana.
-Karibianmeri on parasta omalla purjeveneellä. Hyvin hanurista risteilyllä. Saarivaltioissa on sitä mukavampi meno mitä vähemmän siellä on sikailevia Teksasilaisturisteja.
-Lichtensteinistä tulee alamäkihiihtäjiä ja Neutrikin liittimiä eikä sitten juurikaan muuta.
-Monacossa ei ole juuri mitään nähtävää. Aja autolla rannan läpi, bongaa isoja paatteja, koita ajaa F1-rataa ja lähde Gardalle tai Rivieralle.
-ÄLÄ lähde omalla autolla mihinkään entisen itäblokin maahan ellei auto ole luokkaa hyökkäysvaunu. Asuntoauton kanssa liikenteessä ollessa ei hirveästi naurata kun joku sankari lähtee henkilöautolla ohittamaan sulkuviivalla kun vastaan tulee kaksi tukkirekkaa rinnan.
-Edinborough on nätti kaupunki, rakennettu enimmäkseen goottilaiseen tyyliin. Vanhalla puolella saa kulumaan muutaman päivän kävellessä, sateenvarjo kannattaa hankkia heti alkuun. Pubiruoka tyypillistä brittiä. Suositeltavaa taas ottaa auto ja lähteä ympäristöön pyörimään.
-Pyrenet on hienoja, jälleen kerran lähde auton kanssa liikenteeseen. Ihan käsittämättömiä maisemia paikoitellen.
-Riviera on iso ja pitkä, parhaat rannat oli välillä Cannes-Antibes. Nizza on täysi turisteja, ei mitenkään poikkeuksellinen paikka. (Ja taas ne pahuksen ranskalaiset. Eivät puhu englantia edes mäkkärissä.)
-Praha ja Brno Tsekeissä on hienoja paikkoja. Polkupyörä on tällä kertaa onnistunut valinta, juna sitten kaupungista toiseen liikahtamiseen.
-Puolassa Olsztynin vanha kaupunki on hieno. Ei missään nimessä omaa autoa tänne.
-Jenkeissä ei ole oikeastaan juurikaan mitään muuta poikkeuksellista nähtävää kun että siellä asiat on vaan suuria. Hooverin pato on aika vakuuttava, samoin Grand Canyon. Miamin lähiseudulla voi viettää autoillessa pari päivää, sitten meneekin vaikeaksi kun kaikkialle on niin pitkä matka ja junaliput ovat törkeän kalliita.

Tulipas tässä asioita.. No ehkä näistä on jollekin hyötyä.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 05.09.2009 13:08

Lainaus: zouwi

Edinborough

Edinburgh. Sori, häiritsi perkeleesti. Kaikki aina kirjoittavat sen väärin, saatika osaa edes sanoa oikein! Edinburgh ja Praha kyllä ovat vierailemisen arvoisia kohteita. Edistä kun löytää kaupungin vanhoihin tunneleihinkin vieviä kummituskierroksia.
Kirjoittanut: Aural (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.09.2009 17:35
Olen lapsena päässyt ulkomaille monen monta kertaa, mutten kuitenkaan ole nähnyt niin kovin monia eri maita. Risteilyt Tukholmaan ja Tallinnaan ovat hädin tuskin mainitsemisen arvoisia, tosin kaiketi ihan ensimmäinen matka suuntautui sentään Visbyhyn, joten olen nähnyt Ruotsista jotain muutakin. Ai muistanko tästä jotain? Hyvin vähän, sillä olin alle 4-vuotias.

Vanhempien kanssa on tullut käytyä yhdeksän kertaa Kreikassa ja kuusi kertaa Turkissa – eri paikoissa kyllä. Joukkoon on mahtunut kaikenlaista hienoa (Kreikassa Samoksen saari tarjosi mieleenpainuvia kokemuksia), ja lopulta vähemmän hienoa (Thassos oli mielestäni hieman tylsä kohde) – viimeisen kerran reissasin vanhempien kanssa 17-vuotiaana, sen jälkeen olen vain suostunut viemään heidät lentokentälle. : D Ongelmaksi muodostui lopulta se, että minulle on erilaiset odotukset matkakohteelta ja loman sisällöltä, kuin heillä. Ei sentään täysin erilaiset – kyllä me kaikki haluamme nähdä kaikenlaista sen sijaan, että makaisimme rannalla, mutta itse pystyn hädin tuskin olemaan yhtään paikallaan.

Ulkomaanmatkoihin sisältyy vielä 9. luokalla tehty opintomatka Kyprokselle, joka oli kyllä ihan mielekäs reissu. Kuitenkin, viimeisin ulkomaanmatka on tehty silloin 17-vuotiaana, joten olen ollut jo aivan liian monta vuotta kotimaan rajojen sisäpuolella. Tähän on monta syytä, yksi niistä on ehkä se, ettei minulla juuri ole ollut pitkiä lomia sen jälkeen; esimerkiksi kesät olen ollut lähinnä töissä jne. Toisaalta, potentiaalista matkaseuraakaan ei ole useimmiten – kavereilla kun pitäisi olla aikaa ja rahaa käytössään samaan aikaan kuin minullakin. Odotan innolla sitä, kun (jos?) joskus saan vakituisen työpaikan ja ihan oikean loman, jolloin voin lähteä vaikka minne.

Must see -maita Euroopassa ovat Saksa ja Ranska. Kauempaa pitää nähdä Japani, Kiina ja Korea. (Joo, mielellään molemmat, mutta ehkä tyydyn vaan siihen eteläiseen, jos sikseen tulee.) Ehkä aloitan sitten noista, ja alan miettiä muita kohteita, kun tärkeimmät on saatu alta pois.
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • • Muokkasi: neo_shaman
  • Lähetetty: 05.09.2009 19:13
Minä olen vähän sellaista samoihin paikkoihin palaavaa tyyppiä. Lontoo ja Bryssel ovat sellaisia paikkoja, joihin palaan vuosi vuoden jälkeen Joku 4-5 kertaa olen molemmissa kaupungeissa käynyt, viimeksi kesäkuussa majailin Brysselissä ja uskaltauduin Antwerpeniin vaikken flaamia puhukaan ja käväisin Ardenneillakin tsiigailemassa tippukiviluolia.
Kreikassa olen käynyt Kreetan saarella, joka oli erittäin kiva paikka. Kanarian saarilla olen käynyt, tarkemmin Fuerteventuran saarella joka on aika karu luonnoltaan. Edellämainitut ovat vain hieman liian lämpimiä makuuni.
Italiaan olisi tarkoitus lähteä koko perheen voimin seuraavana kesänä. Kävin 4 vuotta sitten Firenzessä ja Roomassa. Samaisena kesänä pyrähdän suunnitelmieni mukaan myös Brightonissa, johon ihastuin eräällä Lontoon -lomallani [sehän on kuin Brittien Tampere + merenranta!].
Saksassa ja Hollannissa haluaisin ehdottomasti vielä käydä
Kirjoittanut: Signum (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.09.2009 22:42
Suomen rajanaapurit on koluttu, kauimmainen matkakohde on ollut Turkki -97. Kovasti olen sitä kotona viihtyvää sakkia, matkailu ei ole koskaan herättänyt vastaavaa ilon tunnetta, kuin mitä olen ollut eräillä havaitsevanani. Matkana sellainen lyhyehkö, muutaman päivän pyrähdys on mukava, pidemmillä matkoilla, etenkin pitkästyttävillä rantaloma pötkötys matkoilla, koti-ikävä nousee otsalle.
Kirjoittanut: die Winterreise (Nimetön)
  • Lähetetty: 10.09.2009 10:39
Pariisissa kävin tuossa kesäkuun alussa. Rakastuin kaupunkiin ja palaan sinne vielä joskus. Kaikki ne ihanat pikkukadut ja ne pienet putiikit olivat just ku luotu mulle. Tietysti ne pakolliset Eiffelit ja Seinen risteilytkin tuli käytyä läpi mutta kaupungin tunnelma ihan pienellä tasolla oli ihana. Mutta se oli jännä että vaikka oli surkaupungissa niin se ei tuntunut siltä. Tuntui kuin olisi ollut jossain idyllisessä pikkukaupungissa. Ja siis olin sen matkan aikana majoittuneena aika pohjoisosassa Pariisia. Eniten hämmästytti se että siellä pohjoisessa ihmiset kuseksi paljon kaduille ja se Haisi. Mut siellä päin olikin paljon enemmän kaikkia kodittomia ja kerjäläisiä. Mutta silti pidin paikasta.

Ja ehkä lähden syksyllä käymään Bayreuthissa Saksassa (odottaa innolla matkaa...)
Kirjoittanut: Kaarina (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 11.09.2009 11:18
Rajanaapureiden lisäksi olen matkustellut, mutta eniten kotona asustellessa ihan perheen voimin.
Perheen kans on nähty alppikierros, joka sisälsi Berliinin, Prahan, Wienin ja jotain muita matkan varrella olleita kaupunkeja. Koska kyseessä oli kierros ei ko. kaupungeissa oltu kuin pari yötä, joten lähden ehdottomasti tässä jossain välissä katsataa ne vielä ajan kanssa. Sen lisäksi olen ollut Tunisiassa joskus ala-asteikäisenä , Bulgarias koulun cominius projektin kautta. Eikä sovi unohtaa viimeisintä iki-ihanaa häämatkaa Lontooseen Se kaupunki vai mun sydämmeni Tällä hetkellä on suunniteilla matka Berliiniin jahka saamme rahat kasaan niin lähdetään.
Kirjoittanut: Goottipupu (Nimetön)
  • Lähetetty: 14.09.2009 15:06
Norjassa käytiin tänä kesänä ja samalla käytiin Ruotsin puolella. Lähdettiin omalla autolla matkalle ja oltiin siellä viikko. Tunturit oli upeita. Käytiin Nordkapp:ssa ja lähettettiin sieltä postikortit ja mentiin kattomaan jäämerta. Suosittelen Japaniin kun joskus pääsisin niin olisin onnellinen.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit