Gootti.net

Sinkkuranneke

Kirjoittanut: Dark Eyes (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 15.08.2013 06:18

Lainaus: misner

Tosin Suomessahan sinut leimataan heti hulluksi jos alat jollekin yhtäkkiä puhumaan joten kyseessä on vähän kaksiteräinen miekka.

Kannan myös oman korteni kekoon sanomalla, että yrittämällä et häviä mitään ja vielä parempi jos et edes yritä. Ole oma itsesi, heitä yllättäen kohteliaisuudella kiinnostavaa ihmistä jne. Ei ole mitään menetettävää, mutta paljon saavutettavaa. Tämä henkilöltä, joka ei osaa eikä edes kokeile iskemistä tms.
Kirjoittanut: Viktor (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 15.08.2013 17:02

Rajulta? Ei nyt sentään. Mutta kyllä minun on pakko myöntää että jos esim. netin lukuisilta treffipalstoilta, harrastuksista jne. ei löydä kumppania vaan joutuu tyytymään rannekkeeseen, niin kyllä se nostattaa kulmakarvoja. Toisaalta, minua kiinnostaisi tietää kuinka paljon suhteita syntyy rannekkeiden avulla.

Sosiaalisten ihmisten tai ylipäätänsä ihmisten, joilla ei ole minkäänlaisia ongelmia ihmissuhteiden muodostamisessa on mahdotonta ymmärtää, millaista on olla siellä toisessa päässä, joten en aio enää kommentoida koko asiaa tämän enempää. Tein kantani selväksi edellisessä viestissä.

Heitän vaan vinkkiä, että jollei tavoillesi ole ominaista tuntemattoman ihmisryhmän loukkaaminen tahattomasti tai tahallisesti, niin voisit yrittää käyttää empatia-taitojasi, ja miettiä, millaista sellainen yksinäisen elämä voi olla - se koskee kaikkia, joilla on jotain kärkästä sanottavaa yksinäisistä sinkuista, jotka käyttävät kaikkia mahdollisia keinoja ihmissuhteiden hankkimiseen. Tietysti jos et halua ajatella asiaa toisten kannalta ennen kuin muotoilet mielipiteesi, niin se on oma asiasi, mutta kun kuulun niihin ihmisiin, joilla on vaikeuksia muodostaa uusia ihmissuhteita (vaikeuksia , ei mahdotonta, kuten se tuskin on kuin harvoille mahdotonta), joten koen koko keskustelun sävyn loukkaavana. Se on tietysti oma asiani, jos loukkaannun tuosta, mutta itse kohteliaisuuteen uskovana ja sitä harjoittavana yksilönä yritän aina kohdella muita ystävällisesti ja kohteliaasti, ja jos jokin ihmisryhmä herättää minussa ärtymystä tai huvitusta, niin en tuo sitä esille edes netin nimettömyyden takana ilman että ottaisin toiset huomioon.

Mutta minä olenkin tällä tavalla naiivi kärkkäiden netinkäyttäjien maailmassa, jossa mielipiteitä lauotaan suoraan ja anteeksipyytelemättä. Joidenkin mielestä se on ihailtavaa, mutta minä en näe mitään ihailtavaa siinä, että sekoitetaan rehellisyys ja ajattelematon suorasukaisuus. En ainakaan tule sellaisten kanssa toimeen, olen sen ennenkin todennut :/ Mutta se siitä. Tämä on nyt osaltani käsitelty. Netissä ei voi valitettavasti vaikuttaa millaisessa seurassa juttelee, ja millaista se keskustelu on. Siksi onkin parempi lopettaa ajoissa.
Kirjoittanut: misner (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.08.2013 22:33
Suosittelen kasvattamaan paksumman nahan, jos kommenttini ihan oikeasti ärsyttivät. Pyydän kuitenkin anteeksi, sillä selvästi loukkasin sinua.

voisit yrittää käyttää empatia-taitojasi, ja miettiä, millaista sellainen yksinäisen elämä voi olla

Minulla on kokemusta yksinäisyydestä, siksi puhunkin siitä niin suoraan. Menneisyyteeni kuuluu mm. melkein vuoden tauko jolloin minulla ei ollut mitään ihmiskontaktia, paitsi nyt kaupan kassa välillä ja satunnainen puhelinmyyjä.

Tämä on nyt osaltani käsitelty.

We agree to disagree, sitten.
Kirjoittanut: Korinabambi (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 20.08.2013 18:57
Ei tuo nyt seuranhakijoille ihan tyhmäkään idea ole, toisi varmaan lisää avoimuutta jos ihmiset uskaltaisivat tulla juttelemaan kiinnostavan näköisille tyypeille vaikkapa vain tekosyynään tuollainen ranneke. En kuitenkaan kannata ideaa täysin: mielestäni ihmisiin tutustuminen sillä periaatteella että onko kyseessä varattu vai vapaa riista, kertoo siitä että sen oikean löytäminen voi olla ihan hitsin hankalaa. Mieluummin niin päin, että ihmiset aluksi tutustuvat toiseen persoonana, kyllä siinä sitten tulee ilmi, että onko tyyppi parisuhteessa vai ei. Rohkeimmat voivat jopa tiedustella asiaa. Muutenkin nykyajan parisuhdekeskeisyys on syvältä. Entä jos tapaat mielenkiintoisen, mutta seurustelevan ihmisen, jolla kuitenkin päättyy suhde siinä jossain vaiheessa kun olette olleet tekemisissä? Näitäkin sattuu. Tietysti tuo ranneke lisäisi seurustelusuhdetta tai säätöä kaipaavien mahdollisuuksia, mutta toisaalta itse en sellaista käyttäisi, sillä kokisin sen ahdistavana.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 30.08.2013 09:05
Vaikka olisinkin sinkku, ei sinkkuranneke todennäköisesti olisi oma juttuni ja mä näen siinä myös potentiaalisia ongelmia. Musta on silti todella surullista mihin sävyyn aiheesta pitää puhua, ja komppaan täysin Viktoria. Se että internetissä voi olla anonyymi ei tarkoita sitä, että olisi ok puhua loukkaavaan sävyyn. Samaa mieltä ei tarvitse olla, mutta asiat voi esittää kohteliaasti myö silloin kun on turvassa nimimerkin takana.

Yksinäisten ihmisten kutsuminen säälittäviksi ja huomiota hakeviksi kun he koittavat jollain tavalla päästä siitä yksinäisyyden kierteestä eroon vain pahentaa sitä kierrettä. Suomen kulttuuriympäristössä uusien ihmisten lähestyminen ei ole suoranaisesti helppoa. Kirsikkana kakun päällä on sitten tämä asenne, että joku myöntää olevansa yksinäinen hänet nähdään lähinnä säälittävänä ja ajatellaan, että henkilössä on jotain vikaa. Ja sitten ihmetellään miksi meillä on paljon mielenterveysongelmia ja itsemurhia nimenomaan niiden yksinäisten ja syrjäytyneiden parissa. Jännä juttu. Mistäköhän johtuu ettei ne ihmiset pääse yksinäisyydestä eroon, jos siitä ei saa puhua eikä siihen saa etsiä ratkaisuja ilman, että leimataan säälittäväksi hylkiöksi, jossa on varmasti jotain vikaa kun kukaan ei hengaa sen kanssa.

Se että käsketään yksinäisten ja ujojen kasvattaa paksumpi nahka, on sitä että hyväksytään tökerö käytös ja kiusaaminen. Oleellisempaa olisi että ihmiset opettelisivat myös internetissä käyttäytymään asiallisesti ja kohteliaasti toisiaan kohtaan.
  • Lähetetty: 30.08.2013 14:25

Lainaus: Giffirt

Se että internetissä voi olla anonyymi ei tarkoita sitä, että olisi ok puhua loukkaavaan sävyyn.

Jos kukaan ei saisi puhua mistään loukkaavaan sävyyn, kaikki olisivat hiljaa. Miksi? Koska joku loukkaantuu AINA jostain, oli se asia kuinka pieni tahansa. Omasta mielestäni en sanonut mitään loukkaavaa mutta joku saattaa pyöritellä sanomisiani mielessään vaikka kuinka kauan. Ilman että edes tarkoitin sitä.

Siksi suosittelen kasvattamaan paksumman nahan ja jättämään oikeasti pikku asiat ihan vaan huomioimatta. Suunnataan se energia OIKEASTI loukkaaviin kommentteihin ja jätetään ne herneet kasvimaalle odottamaan parempaa ajankohtaa.

Mutta tehdäänpä asia nyt ihan selväksi: jos et millään, siis MILLÄÄN saa itsellesi ystäviä, niin silloin kyllä kannattaa katsoa peiliin ja miettiä voisiko syy olla sinussa. Jos on oikeasti niin ujo, että ei uskalla edes puhua toiselle ihmiselle, niin tartteis varmahan tehrä jotain eikä itkeä netissä kun ei ole kavereita. "Mä en vaan pysty!" on vastuun välttelemistä. Apua saa jos pyytää, ihan varmasti. Eri asia jos on oikeasti psyykkisesti sairas (masentunut tms.). Silloin on ihan selvää että ei jaksa tavata ketään. Mutta masennuksestakin voi parantua (kokemusta on).
Kirjoittanut: Pelkuri (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.08.2013 16:26
Ihan näin asian vierestä: eipä muuten ainakaan minussa hirveästi herätä luottamusta tuo nettisivu, kun kielioppivirheitä vilisee silmissä ja lauserakenteet ovat sangen ihastuttavia...

Ja oikeasti: joku sinkkuranneke. Mitä ******?
Kirjoittanut: Morgan Blood (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.08.2013 21:29
Lähinnä minua epäilyttää, että minkälaisia kontakteja ihmiset saavat tällaisten kanssa. Oikeastaan hieman naurattaakin mahdolliset tilanteet sillä hyvin usein ihmisiä ei luultavasti yhdistä mikään muu asia kuin tämä ranneke. Toki niitä oikeitakin kohtaamisia voi tulla, mutta huhhei jos minulle tulisi joku mimmi puhumaan ainoastaan siksi, että pidämme samanlaisia rannekkeita kassajonossa. Ajatuksena tilanne on hankala, mutta kai tämä joillekin sopii.

Pelkään vain niihden ihmisten puolesta, jotka tätä alkavat pitämään, että:
a) Innoikkaimpina yhteydenottajina on vähän hassuja ihmisiä jotka unohtelevat esim. yleissiisteyden tai kohteliaisuuden lähestymisyrityksissään.

b) Ihmiset, jotka ei muista, että ei on ei ja joista saa jatkuvan riesan kotikaupungissa vaikka rannekkeesta luopuisikin.

c) Tyypit, jotka tällaista pitävät, joutuvat jonkin himmeän pilkan kohteeksi.

Minäkään en tosin tällaista käyttäisi. Ei olisi minun juttuni vaan tutustun mimmeihin aivan muuta kautta, mutta mm. edellämainitut tappaisivat idean kokonaan.
Kirjoittanut: Kedira (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 31.08.2013 23:43
Off Topic Varoitus

Mutta tehdäänpä asia nyt ihan selväksi: jos et millään, siis MILLÄÄN saa itsellesi ystäviä, niin silloin kyllä kannattaa katsoa peiliin ja miettiä voisiko syy olla sinussa. Jos on oikeasti niin ujo, että ei uskalla edes puhua toiselle ihmiselle, niin tartteis varmahan tehrä jotain eikä itkeä netissä kun ei ole kavereita. "Mä en vaan pysty!" on vastuun välttelemistä. Apua saa jos pyytää, ihan varmasti.

Eli, kun menee puhumaan uusille ihmisille ja saa vastaansa pelkän selänkääntämisen tai pahimmassa tapauksessa sen, että muut lähtevät kiireellä kauemmas, on vika ehdotoman aina minussa, lähestyjässä? Että kun istun koulussa / työpaikalla / tapahtumassa muiden joukkoon pöytään ja nämä nousevat pois saman tien ja iso pöytä jää tyhjäksi minua lukuunottamatta, on vika aina ehdottomasti minussa? Että kun luulee jonkun olevan mukava, fiksu ja ehkä mahdollisesti joku päivä minun kaverini, kun ei ole edellä mainittuja asioita tehnyt - ja kehuessani häntä saan kommentin "Et kai sä ny oikeesti luule että mä sun kaveri olisin, kunhan vaan koitan olla kohtelias!" niin vika on automaattisesti minussa?

ja mitähän vikaa minussa sitten voisi olla? Hmmmm vaikkapa se, että painaa yli 80kg ja pituutta on sen 150cm? Eli läski = idiootti laiska p*** Vai olisiko kyseessa ehkäpä ihottuma, jolle ei-nyt-vain-voi-mitään-lääkäritkään ? Ihottumaa käsissä, kasvoissa = likainen, saastainen, tarttuvaa tautia sairastava ...

Ja sitten se kaikkein paras , sokeriksi pohjalle - eli jos kaikki tuo jää toteutumatta ja voin päästä tutustumaankin ihmisiin, niin mitäs sitten? Olen puhelias, vakuuttava, voimakas persoona = minulla on taatusti niin paljon ystäviä ja kavereita ja menoja, että ei minulla ole kuitenkaan sinulle aikaa ... kyllä ,tuota minä kuulen jatkuvasti ihmisiltä. Ja kun innostun tapahtumasta / illanvietosta ja pyydän tukea (paniikki ja ahdistushäiriön vuoksi) paikalle pääsemiseen ja sieltä poistumiseen, niin ei, ketään ei kiinnosta, sillä "sinähän oot niin vahva että ei sua mikään oikeasti vaivaa" tuosta edellämainutusta puheliaisuudesta johtuen, jolla muuten btw peitän nimenomaan sitä valtavaa ahdistusta ja paniikkia jotka aivan alkuun mainituista syistä ihmisjoukossa alkavat sisimpäni syövereissä velloa ...

Kaikista edellisistä asioista seuraa --- >
Vuosia jatkunut krooninen yksinäisyys, jossa on eletty pitkiäkin aikoja siten, että ainoat ihmiskontaktit kuukausiin ovat kaupan kassa ja kirjastotäti. Kyllä ,syy on aivan ehdottoman ehdottomasti minussa ...

Kiitos.
  • Lähetetty: 01.09.2013 11:04

Lainaus: Kedira

Eli, kun menee puhumaan uusille ihmisille ja saa vastaansa pelkän selänkääntämisen tai pahimmassa tapauksessa sen, että muut lähtevät kiireellä kauemmas, on vika ehdotoman aina minussa, lähestyjässä? Että kun istun koulussa / työpaikalla / tapahtumassa muiden joukkoon pöytään ja nämä nousevat pois saman tien ja iso pöytä jää tyhjäksi minua lukuunottamatta, on vika aina ehdottomasti minussa? Että kun luulee jonkun olevan mukava, fiksu ja ehkä mahdollisesti joku päivä minun kaverini, kun ei ole edellä mainittuja asioita tehnyt - ja kehuessani häntä saan kommentin "Et kai sä ny oikeesti luule että mä sun kaveri olisin, kunhan vaan koitan olla kohtelias!" niin vika on automaattisesti minussa?

Ihmiset on mulkkuja, ihan iästä, sukupuolesta tai rodusta riippumatta. Jos sinut jätetään yksin sen takia että olet lihava ja kärsit ihottumasta, ei syy silloin ole sinussa vaan muissa. Tietenkin. Ymmärrän toisaalta sen että porukka pelkää saavansa tartunnan, he eivät välttämättä tiedä sairaudestasi mitään eivätkä siis osaa/halua reagoida siihen oikealla tavalla. Naurettavaahan tuollainen käytös on ja hirmu lapsellista, mutta minkäs teet.

Lainaus: Kedira

Ja kun innostun tapahtumasta / illanvietosta ja pyydän tukea (paniikki ja ahdistushäiriön vuoksi) paikalle pääsemiseen ja sieltä poistumiseen, niin ei, ketään ei kiinnosta, sillä "sinähän oot niin vahva että ei sua mikään oikeasti vaivaa" tuosta edellämainutusta puheliaisuudesta johtuen, jolla muuten btw peitän nimenomaan sitä valtavaa ahdistusta ja paniikkia jotka aivan alkuun mainituista syistä ihmisjoukossa alkavat sisimpäni syövereissä velloa ...

Tuota... ymmärsinkö oikein? Esität vahvaa henkilöä muiden edessä etkä ole periaatteessa kertonut kellekään että sairastat paniikki/ahdistushäiriötä (itselleni on se myös, lääkkeenä opamox) ja ihmettelet jos ihmiset luulevat sinun olevan vahva? Jos olet aina vetänyt rohkean roolia ja ihmiset ovat ymmärtäneet sinun olevan rohkea, he kyllä saattavat hämmentyä jos "yhtäkkiä" kaipaatkin tukea asiassa jonka ei pitäisi tuottaa vaikeuksia vahvalle persoonalle.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit