Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kielenkäyttönne?

Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 11.07.2007 12:55
Olen huomannut että olen kauhean altis vaikutteille. Kun juttelen jonkun vahvaa murretta puhuvan kanssa, ei mene kauankaan kun olen omaksunut itselleni saman puhetavan. Se on ärsyttävää. Tulee aina sellainen olo niinkuin yrittäisin mielistellä ihmisiä.

Sitten taas kun foorumeille tms. kirjoittelen, siitä tulee yleensä pakostakin kirjakieltä. Tiedä sitten mistä se johtuu...

Ai niin, ja jos joku ei vielä ole huomannut, minulla on hienoksi naiseksi aika h*lvetin karkeita ilmauksia aina silloin tällöin. Eli toisin sanoen, kiroilen.
Kirjoittanut: Rivet Doll (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 12.07.2007 22:45
Kielenkäyttöni kieltämättä voisi olla hiukan sivistyneenpää eli kyllähän siinä on aika lailla niitä ei niin mukavia sanoja muttakun siitäkin on jotenkin tullut lopettamaton tapa ... Nauran aina itselleni kun yritän pitää päiviä jolloin yritän puhua hiukan paremmin mutta aina se ruma sana sieltä tulee
Muuten kun kirjoitan jotain yritän kirjoittaa jonkun sortin kirjakieltä
En puhu mitään murretta
Kirjoittanut: Doucat (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.07.2007 18:01

Lainaus: nocturnal_chimaira

niin minullakin..
kehittyi tavaksi..

Mie en enään pysty sanomaan mä tai mää....tulee aina se mie.
Kirjoittanut: hupsu (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.07.2007 14:05
Yleisesti en kiroile kovin hirveästi. V-sanaa pääsee välillä tulemaan. Ehkä voisin kokeilla muitakin kuten "puska" tai "voi torstai".
Kirjoittanut: Valkyria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 17.07.2007 14:08

Lainaus: hupsu

voisin kokeilla muitakin

suosittelen ittu-sanaa
  • Lähetetty: 17.07.2007 14:16

Lainaus: Valkyria

suosittelen ittu-sanaa

Haha. Niin, eihän se ole kirosana. =P
Kirjoittanut: Akhkharu (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 17.07.2007 19:00
Koskaan en kiroile. Se on periaate ja pysyy. En pidä kiroilemisesta, mutta toisaalta ei mimua muiden ihmisten kiroileminen pahemmin häiritse; ellei se sitten ylly ihan hirveäksi. Jos tarvitsee purkaa agressioita, niin keksin jotain muuta siihen kohtaan mihin useimmat tuntuvat sen v-sanan tunkevan. Viime aikoina suosittu on ollut: voihan kekkilä ;D kirosana ei vaan sovi suuhuni.

Vaikka savossa asustelen, niin puhelen kyllä aika lailla karjalaisittain... Porukat, sekä poikakaveri ovat kotoisin lappeenrannasta.. joten mie ja sie on aika hyvin pinttynyt ;D
Kirjoittaessani käytän lähes poikkeuksetta jonkin asteista kirjakieltä.
  • Lähetetty: 17.07.2007 19:24

Lainaus: Akhkharu

voihan kekkilä ;D

Tuo sai nauramaan.
Kirjoittanut: Moruganna (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 23.07.2007 15:40
Kirjoittaessani netissä käytän poikkeuksetta kirjakieltä, puhuessani se taas riippuu pitkälti seurasta. Jos olen hyvin tuttujen kavereiden kanssa en kiinnitä huomiota puhetyyliini ja silloin suustani pääsee hyvin vahvaa oulun murretta. Hieman oudommassa seurassa tai esimerkiksi koulussa käytän useimmiten kirjakieltä.
En tykkää kiroilla muuten kuin jos pelaan ja se menee päin keturaa.
Kirjoittanut: Freya (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.07.2007 16:01
Puhuessani varmaan kirjakieltä mutta siihen hyvin helposti sekoittuu murresanoja. Kiroilen suhteellisen harvoin.

Alan helposti käyttämään samoja sanoja kui joku muu, ihan huomaamattanikin.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit