Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kielenkäyttönne?

Kirjoittanut: liothe (Nimetön)
  • Lähetetty: 29.07.2007 12:44

Lainaus: nocturnal_chimaira

Lainaus: Doucat
Mie ja sie on yleisin

niin minullakin..
kehittyi tavaksi..

Mie en ole läheltäkään sitä paikkaa, jossa käytetään murresanoja "mie" ja "sie", (olisko esim. Pohjois-Karjala tai joku vastaava... en tiiä) mutta oon ihan hirmuisen tykästynyt noihin sanoihin samaten kuin nocturnal_chimaira ja Doucat, ja viljelen niitä laajalti ainakin omassa kirjoitetussa kielessäni mikäli sen ei tarvitse olla mitenkään huoliteltua.
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • • Muokkasi: Swanette
  • Lähetetty: 29.07.2007 14:35

Lainaus: liothe

Mie en ole läheltäkään sitä paikkaa, jossa käytetään murresanoja "mie" ja "sie", (olisko esim. Pohjois-Karjala tai joku vastaava... en tiiä) mutta oon ihan hirmuisen tykästynyt noihin sanoihin samaten kuin nocturnal_chimaira ja Doucat, ja viljelen niitä laajalti ainakin omassa kirjoitetussa kielessäni mikäli sen ei tarvitse olla mitenkään huoliteltua.

Kivaa kuulla, että muillekin on käynyt samanlailla noiden sanojen kanssa. Minusta on ihanaa, kun joku sanoo (tai kirjoittaa) "mie" tai "sie" ja siksi käytän niitä toisinaan itsekin, vaikka normaalisti puhun samantyylistä puhekieltä kuin useimmat muutkin pääkaupunkiseudulla asuvat.
Kirjoittanut: nocturnal_chimaira (Nimetön)
  • Lähetetty: 29.07.2007 14:56

(olisko esim. Pohjois-Karjala tai joku vastaava... en tiiä) mutta oon ihan hirmuisen tykästynyt noihin sanoihin samaten kuin nocturnal_chimaira ja Doucat

savosta, jos nyt oikein muistan

Myö ja syö ovat kanssa olleet käytössä mien ja sien ohella
Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 29.07.2007 21:56

(olisko esim. Pohjois-Karjala tai joku vastaava... en tiiä) mutta oon ihan hirmuisen tykästynyt noihin sanoihin samaten kuin nocturnal_chimaira ja Doucat

savosta, jos nyt oikein muistan

Myö ja syö ovat kanssa olleet käytössä mien ja sien ohella

Tuota käytetään ihan Pohjois-Karjalassakin mutta silti Savon murre on erilaista vielä kuin Pohjois-Karjalan murre, ainakin täällä Joensuussa päin ei vinetä kovinkaan paljoa. Sitä voi puhhuu kovoo ja hilijoo... No jos olette tutustuneet sellaiseen kuin Verjnuarmu-bändiin. Niin siinä on sitä savvoo.
Kirjoittanut: nocturnal_chimaira (Nimetön)
  • Lähetetty: 29.07.2007 22:09

Lainaus: M Chaosbreather

Tuota käytetään ihan Pohjois-Karjalassakin mutta silti Savon murre on erilaista vielä kuin Pohjois-Karjalan murre, ainakin täällä Joensuussa päin ei vinetä kovinkaan paljoa. Sitä voi puhhuu kovoo ja hilijoo... No jos olette tutustuneet sellaiseen kuin Verjnuarmu-bändiin. Niin siinä on sitä savvoo.

eksäni kuuntelee sitä bändiä ja tuntee jonkun "viikatemiehen" siitä *puistatus*
Ja minä vihaan minun eksääni, joten vihaan myös Vernjuarmua..
Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 29.07.2007 22:13

eksäni kuuntelee sitä bändiä ja tuntee jonkun "viikatemiehen" siitä *puistatus*
Ja minä vihaan minun eksääni, joten vihaan myös Vernjuarmua..

Jaa, eihän se sen bändin vika ole, saati murteen.
No mutta niin... jos jotkut asiat muistuttaa ikävistä asoista/on tunnesidoinnaisia muistoja niin eihän sitä mielellään varmaan ole tekemisissä niiden asoiden kanssa.
Kirjoittanut: Niina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 29.07.2007 22:14
Pakko tähän väliin sanoa, että inhoan savon murretta, se kuulostaa kamalalta. Nyt kun asun täällä savossa, täytyy varoa ettei se vaan tartu. Muutenkin vihaan asua täällä... Savo on niin kamala paikka. (anteeksi niille jotka asuvat täällä, mutta älkää ottako itseenne)
Kirjoittanut: raavittu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 29.07.2007 22:15
Kirjoitan tyyliin mä, sä yms. Mut puhun... Oulun murre yhdistettynä Lapin murteeseen.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 29.07.2007 22:20
Olen Tampereelta kotoisin, asunut Hesassa jo vuodesta -94, mut puhun vieläkin "mää" ja "sää". Ninni nauroi, kun mun parvekkeella on sellaisia kiviä ja sanoin yks kerta, että "pitää ottaa tosta yks musa" !
Musa kun tarkoittaa Tampereen kielessä kivenmurikkaa
Kirjoittanut: Lotus (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 30.07.2007 00:02
Mää puhun aina vähän mite sattuu. Mie, sie, Sää ja mää tulee kyllä ihan luonnostaa
Kiroilen kyllä, aika paljonki välillä, mutta yleensä se tulee vaan että ''helvetillisen'' tai ''vitun''...
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 4 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit