Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kielenkäyttönne?

Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.05.2008 15:23
Joskus tulee käytettyä kirosanoja.. kaveri ku esitteli mut yhdelle ihmiselle "Tässä on tyttö kenen en olis uskonu osaavan kiroilla. Eka sana siltä ku kuulin oli joku ´vittu´"
Kirjoittanut: Morningstar_ (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 22.05.2008 16:07
Puheessani saattaa kuulla pieniä vaikutteita pohjanmaan murteesta melko harvoin sillonki. kiroilen aika paljon, varsinkin sillon kun kyrpii ja kunnolla
Kirjoittanut: Menduros (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 22.05.2008 16:07
Vihaisena ja surullisena tulee kiroiltua suht. paljon, mutta ihan normipäivinä kuulee harvoin kirosanoja minun suusta. Puhun aika usein murteella, mutta koulussa on pakko puhua "perus" suomee ku kaverit ei aina ymmärrä minnuu
Kirjoittanut: MissAnnThrope (Aktiivi)
  • Lähetetty: 22.05.2008 16:24
Aika sivistymätöntä kun naaraspuolinen henkilö kiroilee kun merimies, mutta yritän parantaa tapojani. Vaikkei jokatoinen sana olekaan kirosana niin vähän liikaa tulee silti manailtua. Ja aina vahingossa. Tarpeen vaatiessa osaan olla sivistyneempikin .
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Lähetetty: 22.05.2008 20:41
Tietyssä seurassa tulee kiroiltua.
Joskus savon murreta päästän suustani
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • • Muokkasi: Faith Black
  • Lähetetty: 26.05.2008 13:35
Kiroilen aika reippaastikin, varsinkin jos jokin asia minua ärsyttää suunnattomasti (toisinsanoen v*tuttaa ). Kun on pieniä lapsosia lähellä yritän kuitenkin vähentää voimasanojen käyttöä, vaikka silloinkin niitä lipsahtelee välillä. Opetin juuri puhumaan oppineen lapsen sanomaan erään lyhyen ja ytimekkään kirosanan. Mutta se oli lähinnä vahinko, lapsen äiti sanoi että saaat hokea sille kirosanoja kuinka paljon tahansa, ei se niitä opi. Kuinkas kävikään...

Saatan kuulostaa vuoroin helsinkiläiseltä, vuoroin tamperelaiselta, johtuen siitä, että vietän hyvin suuren osan elämääni noissa kaupungeissa, sillä minulle tärkeitä ihmisiä asuu näillä paikkakunnilla. En oikeastaan koskaan kuulosta syntyperäni mukaan lahtelaiselta (en jätä d-kirjaimia pois sanoista etc. ja se on ihan tietoinen valinta. Minusta se vain kuulostaa tyhmältä sanoa tyyliin "lahesta", "lahdesta"-sijaan).

Netissä käytän lähes aina kirjakieltä, tosin esim. irc-galleriassa (ja myös mesessä) tulee tuttujen/puolituttujen kanssa puhuttua ihan puhekielellä. Tykkäilen myös IRL ärsyttää ihmisiä puhumalla kirjakieltä.
Englantia netissä tai mesessä kirjoittaessani saatan kirjoittaa paljon lyhenteillä, kuten äidinkielenään englantia puhuvat tekevät. Se taas on monien ulkomaalaisten messengerkavereiden peruja.
Kirjoittanut: Chuuko (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 26.05.2008 13:41
Käytän aivan liikaa kirosanoja. Tiedostan sen kyllä iteki että se on lähes ongelma, kun seurasta huolimatta viljelen niitä puheessani kaiken aikaa.
Kesäkuuks päiväkotiin töihin, pitää taas opetella lopettamaan. Viime kesänä onnistuin lopettamaan kiroilemisen 99% mutta kappas, takasin se vaan tuli!

Ja miä kyll käytän epämääräsiä murteita. Emmiä aina tiijä minkä suunnan murretta ees väännän, kun otan pahasti vaikutteita puheeseeni niin livenä ku netissäkii.
Kirjoittanut: Black angel (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 26.05.2008 15:10
kyllä sitä kiroiltua tulee...
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 26.05.2008 15:16
Mulle on tuo miehekkeeni huomautellut aika usein siitä, että puhun Oululaisittain. Itse, kun en edes tuota aina huomaa ja joskus on töissäkin kyselty, että olenkos Oulusta kotoisin.. o_O
Mistä lie aikoinaan tullut tai tarttunut?
Kirjoittanut: Kaiku (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 26.05.2008 20:57
Silloin harvoin kun avaan suuni puhun kyllä melko siivosti. Kavereiden kanssa vitsaillessa välillä muutama kirosanakin lentää ja samoin jos olen raivoissani. Olen myös huomannut, että käytän välillä slangisanoja tai keksin jopa omia sanoja outoa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit