Gootti.net

Kielenkäyttönne?

Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 07.02.2010 16:10
Intissä tuli kiroiltua todella paljon, ja nyt se on jäänyt päälle. Sanon v-sanan ihan turhan usein, niin kuin joku 14-vuotias not-so-gangsta. O.o Tavasta pitäisi jäädä eroon, mutta sentään kassalla möhlätessäni totesin vain "hitto".
Kirjoittanut: Tiragen (Nimetön)
  • Lähetetty: 07.02.2010 22:04
Raviopistoaikoina tuli kiroiltua ihan törkiästi, ja se on jääny päälle kyllä vaikka tuostakin koulustao n sen pari kolme vuotta, välistä tuppaan kiroahan ko rekkamies humalassa. Tokihan tota nyt koittaa kassoa että missä tilanteessa ja paikassa sitä ny törkeyksiä suustaan päästää, mutta joskus se unohtuu. Nimimerkillä kotona hoitolasten edesä kironnut. Ois paljon kätevämpää jos ei tarsseis kiroilla ollenka, jos vois vaan laulaa suohon No sepä nyt kiroilusta tuttavallisesti hän. Puhun meleko vahvasti keski-pohjanmaan murteella (ja kirjotan kans, teksti saattaa olla vähän vaikialukusta ko jotenkin toi olekieliopillisestikorrektijakirjotakirjakielelläy ms ei oikeen istu meikäläiseen ), tuollanen ihmeellinen murrekolmio on olemassa tuolla ja tuppaa olehan tota heshes osastoa , tuplaässää ja R ja H-kirjaimet löytää paikkansa sanoista, vaikkapa ny verenkeitin, menhän ja messä! Het ankara kielikylpy tulee ko asuu nyt Rovaniemellä ja puhetavat o niin erilaiset.
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • Lähetetty: 08.02.2010 14:05

Lainaus: Tiragen

verenkeitin

Yök Tulee instant Bathory -mielikuvat. Bathory instant -kahvi!
Kirjoittanut: Tiragen (Nimetön)
  • Lähetetty: 08.02.2010 17:28

Lainaus: Swanette

Bathory instant -kahvi!

Hahaha
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 08.02.2010 18:59

Lainaus: Tiragen

verenkeitin

On sulla kodinkoneet kohdallaan.
Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 13.03.2010 13:33
Rumaa on!
Olen useasti kuullut puheistani kommenttia: "Kuulostat ihan 30 vuotta pizzaa ja kaljaa vetäneeltä, muniaan rapsutelleelta mieheltä." Ikää on tosiaan vajaa 20 ja sukupuoli "se kauniimpi".
Osaan minä varmasti puhua ihan siististikin mutta kaveriseurassa kieli on vähän ronskimpaa.

Muutenkin käytän vissiin varsin värikästä kieltä ja olen kenties omaksunut joitakin hassuja ilmauksia, mitkä ovat muodostuneet tavaramerkeikseni (=ovat helvetin ärsyttäviä).
Puhun siis ärsyttävästi ja rumasti.
Kirjoittanut: Wanderer (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.03.2010 09:54
Siitä asti kuin aloin kirota olen kironnut ihan kiitettävästi ja saan kuulla siitä välillä muiltakin. Ja tämä lähti liikkeelle jo ala-asteelta.

Mun tavassa puhua on vissiin jotain, mitä ei aina ymmärretä. Nakkelen nopeasti joskus sanoja vaan lauseeseen, ilman että ne vaikuttavat edes sinänsä asiaan, mistä haluan kertoa. Olen epäselvä joskus omastakin mielestä ja hyvin usein jätän lauseita kesken kun ajatus karkaa.

Tietyssä seurassa (vanhat tutut, vanhemmat tutut yms.) käytän lähes kirjakieltä ja jos keskittyminen riittäisi haluaisin pudottaa murteeni kokonaan pois puheestani sekä kirjoittaessa aika pitkälle. Olen Pohjois-Pohjanmaalta ja mun puheessa yhdistyy täkäläisten kylä/kunta/kaupunkien murre. Yhtä sekasotkua, enkä pidä siitä yhtään. Murteet ovat mielenkiintoisia, mutta raivostuttavia kuunnella.
Kirjoittanut: Jizabel (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.03.2010 12:42
Ainakin oma rakas äitini on sanonut mulle että kiroilen välillä kuin vanha merimies. Ja totuus on kyllä että aika helposti niitä sammakoita susuta tipahtaa. Duunissa koitan kovasti katsoa mitä sanon, mut kyllä sitä välillä tulee kiroiltua. Onneksi suurin osa asiakaista on ulkomaalaisia ja eivät ymmärrä suomea.
Kirjoittanut: Never (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.03.2010 15:02
Yritän ainakin puhua siivosti,mutta ärsyyntyessäni niitä kirosanoja saatan päästelläkin, mikä harmittaa jälkikäteen. Varsinkin v-sana, olen kai kuullut sen liian monta kertaa, elikkäs en tykkää ns. "turhasta kiroilusta" siis siitä että joka tavun jälkeen täytyy sanoa jotain epämiellyttävää.
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 17.03.2010 17:33
Työharjoittelussa olen saanut kuulla ohjaajiltani, että minun pitäisi siistiä kielenkäyttöäni. Olen sellainen että sanon suoraan jos joku v-ituttaa, vaikka välillä pitäisi niellä kiukku...
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit