Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Yleiset korinat: Kielenkäyttönne?

• Vastaa
Mie haastan aika lail tätä Karjala murret, mut yleensä en kirjota sillee, vaa pikemminkii yritän saaha kirjotuksein väännettyy tuoho kirjakielisee muottii. Se o verissä tää miu murre, ko koko suku assuu täälläpäi ja puhhuu niinko miekii. Kiroile mie en kauheesti, muute ko joskus sanon jottai et "piru" tai "hitto". Miusta piru o nii hauska sana, enkä mie ikinä pysty unohtammaa ko Pikku-Myy sano et "Piru vie!" jossai Muumi-jaksos.

Devils never cry

• Vastaa
Enimmäkseen puhun vain sitä yleistä puhekieltä, joskin faijani takia käytän välillä puhuessani slangia. Kiroilenkin hieman liikaakin, ja hieman tuntemattomammat ihmiset saattaa välillä katsoa pahasti. Mutta sekin on taas mummini ja broidini syytä.

Mwah.

• Vastaa
Tajusin juuri, vaikka yleensä lirkuttelen töissä lapsille, yksi poikkeus on ollut:

pieni poika töykeästi: "mitä sä täällä teet?"

Minä käännän pääni oikein hitaasti ja tapitan jäätävästi, ääniaallot muuttuivat jäisiksi kulkiessaan; "Oon töissä täällä."

Pojan vastaus oli säikähtänyt "Ai jaa" ja kiipeäminen liukumäkeen.

Vah! Denuone latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur.

• Vastaa
Yleensä puhun aika normaalia puhekieltä, joka on kuitenkin enemmän kirjakieltä kuin monilla muilla. Puheessani on ehkä ripaus savon murretta mutta ei sitä paljoa erota juuri sen kirjakielisyyden takia. En käytä paljoa edes sanoja mä ja sä. Taipuneissä muodoissa ne ovat kyllä ihan vaikka "mun" tai "sulle" mutta muuten olen itselleni aina minä. Monimutkaista? Minulle se tulee ihan luonnostaan.
Kiroilen aika harvoin, mutta välillä saattaa tulla väliin "Perkele!" jos joku raivostuttaa.

Parhaan kaverini kanssa puhun kuitenkin ihan eri tavalla kuin yleensä, ja se saattaa kuullostaa ulkopuolisen korviin TODELLA typerältä. Meillä on niin paljon insidejuttuja ja juurtuneita sanontoja, jotka voivat ihan ääliömäisiltä, jos ei tiedä mistä on kyse. Kikatammekin liian paljon. Ja puhumme vielä ihan erilaisella tavalla kuin muille ihmisille. Se on jotenkin vapaampaa. Olen miettinyt, millaisen kuvan ihmiset mahtavat muodostaa meistä liikkuessamme vaikka kaupungilla.
  • Vastaa
Mä puhun savon murretta aika paljon ja kuulemma kiroilen melko paljon. Kotona yritän olla kiroilematta... Puhun myös paljon saksaksi, englanniksi, espanjaksi ja japaniksi.

Vaikka horoskooppini on Neitsyt, se ei tarkoita että olisin yhä fyysisesti koskematon!!

• Vastaa

Lainaus: Iiriva

Minä käännän pääni oikein hitaasti ja tapitan jäätävästi, ääniaallot muuttuivat jäisiksi kulkiessaan; "Oon töissä täällä."

No ni pilkahdus oikeaa luontoa.

"When the dark does what the dark does best - it's darkness! Let the dark do what the dark does best - let it be darkness!"

• Vastaa

Lainaus: M Chaosbreather

No ni pilkahdus oikeaa luontoa.

Mutta kun mokoma kysyi niin töykeään sävyyn

Vah! Denuone latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur.

• Muokkasi: Niina
  • Vastaa

Lainaus: Lovekiva

Parhaan kaverini kanssa puhun kuitenkin ihan eri tavalla kuin yleensä, ja se saattaa kuullostaa ulkopuolisen korviin TODELLA typerältä. Meillä on niin paljon insidejuttuja ja juurtuneita sanontoja, jotka voivat ihan ääliömäisiltä, jos ei tiedä mistä on kyse. Kikatammekin liian paljon. Ja puhumme vielä ihan erilaisella tavalla kuin muille ihmisille. Se on jotenkin vapaampaa. Olen miettinyt, millaisen kuvan ihmiset mahtavat muodostaa meistä liikkuessamme vaikka kaupungilla.

Mä taidan liittyä tähän? Vai liitynkö?

Perheen kesken puhun aika lailla normaalia suomen kieltä, en mitään murteita. Harmivaan että kiroilen ihan liikaa.

We Fear For The Best And Hope For The Worst

• Vastaa

Lainaus: midnight

japaniksi.

ohhoh!

Onpas vaativa kieli

Itse kiroilen kaveri porukassa ja kotona yritän olla kiroilematta siis silloin kun täällä tulee puhuttua

En Oikein Ymmärrä!

• Vastaa
no yleensä puhun murretta tai saksaa
kiroilen muös aika pajon
tänne sitten kirjotan mahollisimman
normaalisti että saisitte selvää

RUJO VAINAA PAPPI SAARNAA SATAA MAAHAN PAKAA VAARNAA MÄDÄN SYOMÄ SEURA KUNTA NÄKEE LAPSEN TAPPO UNTA

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 1 goottiyhteisön jäsentä (BlackWidow). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!