Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Sairaudet/Allergiat (ne omituiset ja normaalit)

Kirjoittanut: Riddler (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 04.01.2008 20:49
Kerran tietämättömyyttäni sain luvan ottaa Kanarialla mustan henna-tatuoinnin, joka aiheutti minulle kosketusallergian väriin lisätylle parafenyleenidiamiinille. Käteeni nousi ihottuma, jonka takia täytyi käydä ihotautilääkärillä hakemassa salvoja sen poistamiseksi. Tohtori kertoi myös huonot uutiset etten voi jatkossa värjätä hiuksiani enkä käyttää PPD:tä sisältäviä ripsivärejä. Eihän sitä silloin ajatellut kauheana, mutta nyt vintuttaa.

Euroopan maissa PPD:tä sisältävän hennan käyttö ei ole sallittua, ja neuvoksi sanon ettei sitä kannata käyttää missään muuallakaan ellei halua todennäköisesti elinikäistä allergiaa. Käytä värjäyksissä ja tatskoissa vain punaista hennaa.

Pienempänä omistin jonkun sortin Osgood-Schlatterin syndrooman oireet.
Kirjoittanut: Miss Angel (Aktiivi)
  • Lähetetty: 04.01.2008 21:30
Mulla on laktoosi-intoleranssi, mutta ei se viimeksi ollut sairaus tai allergia kun siitä luin. Mutta laitoinpahan tän alle kuitenkin, mitäs pienistä.
Kirjoittanut: nahkasaapas (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 05.01.2008 15:56
Minulla on laktoosi allergia (jotenkin se ny kirjotetaan!) ja siitepöly ottaa nenään ja mulla on toinen jalka lyhyempi kuin toinen ja sellosta
Kirjoittanut: nahkarotta (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.01.2008 17:32
ennen oli maidon täydellinen imeytymishäiriö elikkäs vähä niinku laktoosi-intoleranssi, mut hyla-tuotteitakaan en pystyny syömään. enään ei tuota ongelmaa ole.

psoriasis, ikävä ihotauti. johtuu liiallisesta ihon uusiutumisesta tai jotain. salvat on mulla ihan turhia.

joistakin (hyvistä, ei aura) homejuustoista tulee ihottumaa. entiä miks. homekämpässä asuminen 3 vuotta ei silti mitään oireita tuonu. kummaa.
Kirjoittanut: Rigis (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.01.2008 23:13
Ruoka-aineallergioita ei ole, mutta jonkin sortin laktoosi-intoleranssi kylläkin. Nikkeliallergiaa löytyy ja omaan vielä pahan atopian Talvisin yhtä helvettiä kun iho kutisee ja on kuiva kuin korppu vaikka kuinka yrittäisi rasvata ja öljytä. Iho ärsyyntyy ylipäätänsä todella herkästi, en voi käyttää mtn saippuoita ym.vahvoja pesuaineita.
Kirjoittanut: Thrillence (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.02.2008 22:55

Lainaus: Rigis

ja omaan vielä pahan atopian Talvisin yhtä helvettiä kun iho kutisee ja on kuiva kuin korppu vaikka kuinka yrittäisi rasvata ja öljytä. Iho ärsyyntyy ylipäätänsä todella herkästi, en voi käyttää mtn saippuoita ym.vahvoja pesuaineita.

Minulla sama. Olen vauvasta asti kärsinyt atooppisesta ihosta, ja talvet ovat kamalinta aikaa. Varsinkin kädet, jalat ja kasvot ovat ihan kuivia, iho hilseilee ja haavoja tulee todella herkästi/paljon. Miltei kaikki rasvat ovat liian nestemäisiä iholleni, niin että auta armias jos satun unohtamaan Decubal-tötsän kotiin jonnekkin mennessäni.. Pirun kallista tököttiä, mutta onneksi sain sen ja toisen vartalorasvan reseptilääkkeenä notta KeLa betalar osan. Joskus kasvoille lehahtaa punoittava, kuumottava ja erittäin kipeä ihottuma. Lääkärin mukaan atooppinen iho joskus vain voi tehdä niin tarvitsematta välttämättä mitään erityistä ärsykettä, tunnollisesta rasvaamisesta huolimatta..

Ruoka-aineallergioissa löytyy, ainakin tällä hetkellä tiedossa on maapähkinä, päärynä, omena, tomaatti suurina määrinä, kirsikka, tuore herneenpalko kokonaisena, porkkana, nektariini, luumu plus jotain muuta mitä ei nyt tule mieleen. Olen lievästi allerginen koivun siitepölylle, ja pistääpä mokoma joskus pärskimäänkin. Lisäksi puupöly saattaa laukaista ihottumani, kuten myös vahvat pesuaineet.

Rasitusastma. Thrilli ei tykkää
Kirjoittanut: Black angel (Aktiivi)
  • Lähetetty: 24.02.2008 13:49
mulla on se laktoosi juttu ja kaikki mun luut naksuu
Kirjoittanut: HerGhost (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: HerGhost
  • Lähetetty: 28.02.2008 12:06
Kilpirauhasen vajaatoiminta vavanani, eli olen pienikasvuinen enkä aisti lämpötiloja herkästi. Ja aurinkoallergia, tosin lievä. iholle tulee punaisia näppyjä auringossa olemisesta.. mutta eipähän ole yhtään kiusausta mennä rannalle ottamaanaurinkoa... Lisäksi maanisdepressiivisyys ja paniikkihäiriö. Erinomaista.
Kirjoittanut: Mariel (Nimetön)
  • Lähetetty: 28.02.2008 15:12
Olen kyllä aika sairas ihminen...
Allerginen "melkein kaikelle". Kala, sitrushedelmät, pähkinät, paprika, eläimet (linnut, kissat, hevoset ja koirat ehkä pahimmat. jyrsijöille ja kaneille en ole),
nikkeli, monien kasvien siitepöly mm. koivu ja pujo näin yleisimpiä mainitakseni...
Lisäksi vatsa on yliherkkä ruohosipulille ja valkosipulille ja muutamille muille voimakkaille ruoka-aineille, minkä takia vältän niitä, vaikkei kysymys olekaan varsinaisesta allergiasta.
Allergioiden lisäksi meikäläinen potee seuraavia: Astma (varsinki rasitusastma). Vestibulaarineuroniitin seurauksena tasapainoelimen vajaatoiminta ja huimaus. Ongelmia näköaistissa. Alhainen verenpaine ja hemoglobiiniarvo. Niska-, hartia- ja selkävaivat. Selittämättömät vatsavaivat aina silloin tällöin (saattavat johtua siitä että olen syönyt jotain mille olen yliherkkä).
Ihon suojakerroin on varmaan nolla, eli palan rakkuloille alle viidessä minuutissa suorassa auringonpaisteessa.
Kylkiluissa on epämuodostuma (josta ei mitään varsinaista haittaa ole).
Ja sitten on se selittämätön pahoinvointi, jonka takia oksentelen aina välillä ja menetän ruokahaluni. Olen käynyt lääkärillä ja kaikki mahdolliset on testattu, mutta mitään varsinaista ongelmaa ei löytynyt (paitsi noi veriarvot, mutta niitten ei pitäis olla syy siihen).
Toinen vaiva, johon ei ole löydetty selitystä, on ns "kramppikohtaukset", joita saan noin kerran parissa viikossa. Eli pallealihas tai kylkilihakset vetää kramppiin, eikä keuhkoi voi vetää täyteen ja sydän rupee hakkaamaan ku hullu. Tää vaiva on ollu mulla ja mun molemmilla siskoilla pienestä pitäen. Eikä sille oo mitään kunnollista selitystä löydetty. Eikä kunnon hoitoakaan.

Kauhee valittaminen
Kirjoittanut: Tiragen (Nimetön)
  • Lähetetty: 28.02.2008 17:29
Mariel
Silmät pyöreänä luin tota sun viestiä, sullahan on vaikka ja mitä, omat vaivat tuntuu aivan mitättömiltä verrattuna sinuun. O_o Jaksamista sulle!

Mulla ei tietääkseni mitään allergioita ole tai mitään vastaavaa, mutta selittämättömiä niska- ja selkäkipuja. Selässä on jotain pahemminkin vialla yhä edelleen. Parin vuoden takainen 5 tunnin trampoliinihyppely teki ihmeitä. Todella. Mulla kyllä on jotain keskosuudesta johtuvia lihasongelmia, kramppeja ja sellasia, ja joka ikinen nivel natisee ja napsuu. Ja anemiaa ja alipainoisuutta on. Kai sitä voi olettaakin että on jotain eksoottista vikaa jos on syntyessään painanut 500g. '
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit