Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Yleiset korinat: Sairaudet/Allergiat (ne omituiset ja normaalit)

• Vastaa
Välillä rupeaa sattumaan kylkiluiden kohalle hirveästi... Ei väliä seisonko, istunko vai juoksenko. Kyllä se menee ohi mutta tuntuu että joskus jakat pettää...
Sitten toisinaan en muista asioita, normaalia tietenkin. Puhumisesta on tullu vaikeampaa, en muista sanoja, jään änkyttämään, unohdan lauseen, kirjaimet menee miten sattuu. Välillä ottaa puhuminen päähän
Joskus sumenee näkö, pää "pimenee" vähäksi aikaa ja tulee paha olo. En tiiä mistä johtuu mutta kai aivan normaalia... Vai onko? En tiedä.
  • Muokkasi: Dragonfly
  • Vastaa
Multa löytyy valtava kirjo kaiken näköstä, ahdistuneisuudesta aivan kamalaan siitepölyallergiaan. Silti tässä vaan porskutellaan. Välillä on myös onnistuttu aiheuttamaan lääkäreille suunnatonta ihmettelemistä.

Siitepöly aiheuttaa kevät-kesällä älytöntä väsymystä, josta syystä en oikein välitä kummastakaan vuodenajasta.

Ruoka-allergioista kärsin joskus lapsena, mutta ne sitten katosivat iän myötä olemattomiin.

Selkä on aika huonossa kunnossa. Kahviakin pitäisi juoda harvoin, sillä suvussa on herkät kurkunpäät, ja ne tulehtuvat helposti, vai miten se nyt oli. Astma löytyy. Ja polyyppeja silloin tällöin. Vatsa osaa olla syystä tai toisesta aivan käsittämättömän kipeä. Ei ole löytynyt mitään älykästä syytä siihen vielä. Migreeni kiusaa silloin, kun stressaan. Ja hullu migreeni onkin, ei oikein lääkkeet auta.
Eli onhan näitä

Ai mitä?! En se ollut minä!

• Vastaa
Onneksi itselläni ei ole mitään vakavaa. Muutama "vaiva" löytyy, mutta ne pysyvät poissa oikealla liikunnalla ja ruokavaliolla.

Hemoglobiini on minulla luonnostaan matalammalla (eli en saa esim. luovuttaa verta). Vaikka kuinka söisin rautalääkkeitä, se korkeitaan nousee 120 ja tippuu siitä takas alas. Äidillä sama juttu. Tämä ei ole kuitenkaan anemiaa, sillä kehoni on tottunut matalampaan hemoglobiiniin, joten se ei oikeastaan haittaa. Välillä saattaa pyörryttää ja olen kerran pyörtynytkin. Osaan kuitenkin aavistaa milloin taju lähtee ja olen aina onnistunut menemään istumaan, jolloin pyörrytys menee ohi.

Myös skolioosi ja notkoselkä todettu. Harrastan kuitenkin paljon liikuntaa ja minulla on hyvät selkä- ja vatsalihakset, jolloin ne tukevat huonoa selkää. Eli nuo selkäongelmat eivät siksi haittaa.

Nikkelille olen lievästi allerginen. Paarmoille ja ampiaisille kai kans. Tällä viikolla paarma onnistui töissä puraisemaan minua sisäreiteen, jolloin siihen tuli halkaisijaltaan yli 15cm kokoinen punainenrinkula. Jalkaa särki ihan hulluna eikä voinut kävellä normaalisti. Eilen se muuttui siniseksi ja ajattelin lähteä lääkäriin. Onneksi tänään jo parempi niin en taida sit mennä lääkärille. En millään jaksaisi...
  • Vastaa
Itselläni ei ole onneksi mitään vakavaa. Ainoa sairaus on rasitusastma, muttei sekään haittaa, jos on riehuessa lääkkeet mukana. Migreeni on myös toinen "sairaus" ja rajottaa elämää jonkinverran.
Olen allerginen kissoille, hevosille, hyttysille ja joillekin kasveille. Kaikkein ärsyttävin "vaiva" on kuitenkin nikkeliallergia, joka on niin paha, että pelkästä housun napistakin tulee iho ruvelle.

"I'm not an artist, I'm a fucking work of art"

• Vastaa
Paha siitepölyallergia. Käytännössä kaikki mikä kukkii - kevät on siis aivan ihanaa aikaa. Myös kissoille ja lehmille allerginen - kuvitelkaa siis iloista lapsuutta maatilalla... Henkinen allergia lähes kaiken ruuan kanssa, olen ehkä nirsoin ihminen ikinä.
Aijoo, atooppinen ihottuma. Ei onneksi ole pahanlaatuinen, selviän silloin-tällöin rasvauksella. Migreeniä toisinaan.
+ liuta henkisiä ongelmia. :P
  • Muokkasi: snowwiewolf
  • Vastaa
Migreeni johon on onneksi löytynyt tepsivä lääkitys ( 600 ibumax tai miranax ja puolikas panadol), samoinkuin kuukautis kipuihin jotka kahtena ekana pöivänä ovat niin pahat etten voi yleensä muuta kuin maata vessan lattiaala ja välillä nousta oksentamaan ämpäriin/pönttöön. Lääkkeen avulla (miranax) on pientä nipistelyä alavatsassa. Mielalan vaihtelua tosin ei ole, mieluummin niitä olisi kuin lamauttavaa kipua...

Rasitusastma on lisäksi ja pari outoa ruoka allergiaa. Tietyistä juustoista saan migreenin (en feta enkä cheddar juustosta mutta rae juustosta tulee heti outo olo), yllättäen saan riisistä ja porkkanasta pahan jysärin helposti ja ne ovat hyvin harvinaisia kuulemma. Paprikasta sensijaan tulee vain outo olo ei varsinaista migreeniä.
  • Vastaa

Lainaus: snowwiewolf

kuukautis kipuihin jotka kahtena ekana pöivänä ovat niin pahat etten voi yleensä muuta kuin maata vessan lattiaala ja välillä nousta oksentamaan ämpäriin/pönttöön. Lääkkeen avulla (miranax) on pientä nipistelyä alavatsassa. Mielalan vaihtelua tosin ei ole, mieluummin niitä olisi kuin lamauttavaa kipua...

Olipas tutun kuuloista. Ahdistavaa että olen perheeni naisista ainoa jolla on kuukautisten aikaan kipuja, muilla on lähinnä niitä mielialavaihteluita ja pientä särkyä.

Äh, käsien ja jalkojen lisäksi nyt on kipeytyneet lonkatkin. En tykkää yhtään. Ja se reumalääkärille pääsy sen kun vain lykkääntyy.

Primadonna ja ilotyttö.

• Vastaa
snowwiewolf & BronzeRain:

Oletteko kokeilleet e-pillereitä? Omat kuukautiseni olivat aluksi kivuttomia, mutta iän myötä kivut ovat pahentuneet. Lukio on sen takia mennyt huonosti kun menkat ovat juuri alkaneet koeviikon aikana ja kivut ovat niin pahat etten pääse sängystä ylös (selkä todella kipeä ja alavatsa). Särkylääkkeet eivät auttaneet ainakaan minua. Nyt kun syön e-pillereitä, minulla ei ole ollenkaan kuukautiskipuja. Maksimissaan yhtenäpäivänä saattaa tuntua alavatsassa, mutta se ei ole mitään verrattuna entiseen tuskaan.
  • Vastaa

Lainaus: raato

Oletteko kokeilleet e-pillereitä?

Yksi merkki ei ainakaan auttanut lainkaan, pahensi vain asiaa. En muista merkkiä kunnolla, mutta jossain se on tallessa se paketti. Pitäisi mennä hakemaan eri merkkiset pillerit nyt kun kierto on taas normalisoitunut.

Primadonna ja ilotyttö.

• Vastaa
Itselläni on siitepölyallergia ja sitten on jo muutaman vuoden vaivannut omituiset vatsakivut.Niitä oli pahimmillaan koko viime kesän,syksyn ja tammikuulla,mutta sitten tuli muutaman kuukauden tauko ja nyt taas kesällä kivut ovat vaivanneet.Silloin aina tuntuu,että taju lähtee.Menoja täytyy perua sen takia.Tutkimuksia on tehty paljon eikä lääkäri keksinyt muuta selitystä kuin laktoosi-intoleranssi.Sitä minä en oikein usko.
Tässä sitä saa vain miettiä mistä se oikeasti johtuu.
  • Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 goottiyhteisön jäsentä (). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!