Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Sairaudet/Allergiat (ne omituiset ja normaalit)

Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.01.2009 23:21
Ainakin atopia, joka on kyllä onneksi iän myötä kadonnut lähes kokonaan.(Oon siitä onnellinen todellakin.)Jonkunlainen siitepölyallergia kesäisin, sekin kyllä lieventynyt huomattavasti. Eipä muuta...tietääkseni.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 12.01.2009 15:38
Seronegatiivinen nivelreuma ja sen kylkiäisinä kylmäallergia. Ei erityisen kivaa näin talvella, ja se varsinkaan ei ole kivaa että niveleni tykkäisivät kylmästä, kun taas ihoni ei.
Kirjoittanut: BlackLotus (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.01.2009 23:55
Pari kertaa tännekkin olen postannut mutta kuka estää
-Keliakia. Kala(hyvä tapa päästä sairaalaan viikoksi)-, soija, sitrus, kaali ja porkkana-allergia. Astma ja siitepölyallergia. Atopia joka on toisinaan kovakova pala kurkussani Kissa, koira, kani, marsu, hevonen sekä kaikki muu eläinunta aiheuttaa reaktion.
Kirjoittanut: Vampirella (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.01.2009 15:56
Minulla on/oli psoriasis (perinnöllinen ihosairaus) joka ilmeni tossa männävuosina, en muista milloin. Aluksihan se oli paljon pahempi kuin nyt, sillä nyt sitä ei ole lainkaan kun hoitoa saatiin. Oikeaa hoitoa, eikä mitään tervashamppoota. Vieläkin on selvittämättä mistä semmoisen sain, mutta luultavasti isän puolelta kannattaisi etsiä.
Kirjoittanut: Vulpecula (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Vulpecula
  • Lähetetty: 16.01.2009 00:53

Lainaus: BlackLotus

-Keliakia. Kala(hyvä tapa päästä sairaalaan viikoksi)-, soija, sitrus, kaali ja porkkana-allergia.

Lähipiirissäni (isälläni) on myös keliakiaa, ja se on kyllä aikamoista pelinpitoa ruoan kanssa. Hyvin tarkkaan joutuu katsomaan, mitä suuhunsa pistää..
Kurja "tauti"
Kirjoittanut: snowwiewolf (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 16.01.2009 11:18
Mulla oli pienenä käsissä aattopista ihottumaa joka nyt on ilmeisesti plannut. Ainut ero on että pienenä ihottumaa oli vain käsissä punottavina ja kutisevina läiskinä nyt sitä on miltei kaikkialla ja ihottuma ilmenee ympyrän muotoisena ja hilseilee. lääkäri epäili psoria ja ihoalergiaa mutta ei.

Pahimmillaan näytin dalmatiankoiralta, mutta saan sen pidettyä suurinpiirtei kurissa rasvaamalla joka päivä ja välttämällä liikaa kosketus veden kanssa (ihana pesukone, ei tarvitse pelätä unohtavansa kumihanskoja!).
Tämän lisäksi minulla on rasitus astma. Porkkana, lanttu, riisi ja useimmat juustot aiheuttavat pahan migreenin ja yleisen huonon olon. Feta ei joistain syystä aiheuta mitään oireita ja voin syödä paprikaa vaikka se on yleinen migreenin aiheuttaja.

Kummitädilläni on keliakia ja hän on todella iloinen kun äitini tekee pitsaa tai kakkua erikoisjauhosta jota hän voi syödä. Itse pidän leivästä ja leivonnaisista sen verran että olisi kauheaa sairastua keliakiaan
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 16.01.2009 12:56

Lainaus: snowwiewolf

Itse pidän leivästä ja leivonnaisista sen verran että olisi kauheaa sairastua keliakiaan

Minä en ole vieläkään päässyt sen yli, että vehnä on pannassa. Onneksi sentään ruis ja ohra edelleen käyvät. Ja hieman erilaiset vehnät myös käyvät, mm. speltti. Mutta on se kuluttavaa kun on ikänsä tottunut syömään kaikkea, ja nyt pitääkin luopua vaaleasta leivästä (paitsi keliakikoiden leivästä ja itse leivotuista), kekseistä, jopa lakritsista. :
Kirjoittanut: Grim (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 17.01.2009 17:36

Lainaus: BronzeRain

kun on ikänsä tottunut syömään kaikkea, ja nyt pitääkin luopua vaaleasta leivästä (paitsi keliakikoiden leivästä ja itse leivotuista), kekseistä, jopa lakritsista. :

Aij! Ikävä kyllä tuo keliakia. Itselläni oli ainakin pienempänä hirveästi eri allergioita, nyt ei enään niin paljoa, mutta omasta mielestäni ainakin silti ihan liikaa. :<
Ainakin suhteellisen paha siitepölyallergia, sekä omenat, porkkanat, päärynät ja kiiwit liikaa syötynä >.< Lievä laktoosi-intoleranssi löytyy myös, sekä ainakin nämä suuremmat jyrsijät kuten kanit yms. tuottavat hengitysvaikeuksia kuten myös kissat, ne tosin lievemmin, PLUS myös heinä, joka ei ole kauhean ihanaa kun asun tallilla, onneksi se ei niin vaivaa kun en paljoa ole tallilla heinien parissa.. Eikä se siis ole kamalan paha.
Kirjoittanut: tuulikello (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.01.2009 17:25
Minulta löytyy allergioista koivun siitepöly, ja siinä kylkiäisinä tulleet omena, persikka, pähkinä, porkkana (eli nämä, mitkä yleensä liittyvät yhteen). Ja diabetes on myös, se on tosin vielä suhteellisen uusi minulle, vasta kesällä todettu.
Kirjoittanut: Play with madness (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 18.01.2009 19:10
Allergioita ei onneksi ole, mutta migreeni ja yliherkkyyttä ananakselle löytyy. Ja selkärangassa on sukuvikaa. Ei tietääkseni mitään pahaa, mutta aiheuttaa ikävää niska- ja hartiaseudun kipua. Akne ollut jo ties kuinka kauan (eikä ole ilmeisesti menossa pois prk). Suvussa liikkuu kaikki mahdolliset sairaudet syövästä infarkteihin ja diabetekseen, että nyt innolla odottelemaan koska jotain ilmenee.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit