Gootti.net

Opiskelija-asunnot

Kirjoittanut: Shaft (Inkvisiittori)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.03.2007 02:15

Lainaus: FrozenCorpse

Mulle joskus kovinki yritettii tyrkyttä koulun asuntolaa joka oli kyllä niin ankee, että kuolin sinne. Soluissa en ikipäivänä suostus asumaan, perhekoti on ihan sama asia, paitsi pakollinen.. Omassa kämpäs asun keravalla ja vuokra 460€+ netti 20€,vesi 15€ ja sähkä 10€ eli noin 505€/kk.. Omaa rauhaa,naapurit ei valita, mutta vanha talo aj talvelal hyvin usein +16c sisälämpötila.

Aika kallista jos en sanoisi ja jos vielä talvella ei lämpötila pysy niin en maksaisi noin kovaa hintaa moisesta. Itselläni Vantaalla oli vuosi sitten juuri remontoitu yksiö ja hyvässä talossa. 470e/kk joka tuntui minusta todella suurelta, vaikka olikin hyvässä kunnossa. Tietysti riippuu miten paljon neliöitä, itselläni oli 42 neliötä.

Jos olisin opiskelija niin painaisin iltaisin töitä vain sen takia, että saisin pysyä kaukana HOAS:in kämpistä. Vaadin itselleni niin paljon tilaa ja rauhaa ettei eläminen soluasunnossa todellakaan tulisi kuuloonkaan.

Tietysti asunnosta joutuu maksamaan sen sijainnista ja miten hyvät kulkuyhteydet ja yleisesti ympäristöstä, mutta sen takia valitsin nykyisen asunnon hyvien kulkuyhteyksien päästä jottei tarvitsisi autoa ostaa. Tulee säästettyä tuhansia euroja vuodessa, kun ei omista autoa. Tällänen piilovihreä, näin vaalien alla täytyy hieman olla.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 16.03.2007 14:09
Asun ihan keskustan vierellä, juna-asema ja kaupat yms 500m ja neliöitä 30, kämppä on perusrempattu..Mulla on mopo, jonka tosin joku kävi viime syksynä pistämäs yöllä ******* kun ei ollut saanu eka sitä lukoistaan irti.. Hyvä minä, mutta oli sitten paiskannu sen kylki edellä tiiliseinää ja käyny moottorin rassaamas ajokelvottomaks.. Se oli monen viikon hurja vitutus... rikosilmoitusta vain ja vakuutukseen.. kohta pitäs saada se pois korjaamolta..
Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 07.04.2007 14:23
Njaa, mä olen asunut monenlaisessa kimppakämpässä ja kommuunissa... kokeilin asua itekseni vähän aikaa ja totesin sen yksinäiseksi, hiljaiseksi ja tylsäksi.

Näistä välitysfirmoista olen asunut TOAS:illa, PASO:N asuntolassa sekä Pieksämäen hakalla, kaikista on vain hyvää sanottavaa. TOAS:iltakin sain takuuvuokrat ihan mukisematta takaisin vaikka värjäsin suihkun ja osan lattiasta pinkiksi hiusvärikokeilun yhteydessä... enkä muutenkaan ole kuullut, että noita takuuvuokria olis pihtailtu ellei nyt kämppää oltu enemmältikin tuhottu... ja tätäkin muuten tapahtuu yllättävän paljon!

Tällä hetkellä asun Tampereen ydinkeskustassa kolmen kämppiksen kanssa, mutta töiden ja opiskelujen vuoksi joudun pitämään Pieksämäellä kakkoskämppää. Kesän vietän Hakan solussa, ja syksyn tullen siirryn koulun pihaan asuntolaan. Tuolta PASO:n asuntolasta saa majoituksen halvimmillan hintaan 70 € kuussa, sisältäen veden, sähkön ja netin. Omasta huoneesta pitää maksaa tuplaten, eli hurjat 140 €. Vuokrat saa maksaa suunnilleen miten tahtoo, yleensä kukaan ei edes jaksa muistuttaa ennenkun on joku kolme-neljä kuukautta rästissä.

Kämppikset... nykyisiin olen enemmän kuin tyytyväinen, ei olla tuttuja van nuo adoptoivat mut netin asunnonhakuopalstalta. Mutta on niitä ollut juu monenlaisia... mieleenpainuvin tapaus oli tyttö, joka istui kaiket päivät sisällä lukemassa. Se söi 16 keitettyä kananmunanvalkuaista päivässä eikä mitään muuta. Pieksämäellä muuan kämppis ei taas osannut maksaa laskuja, mikä selvisi mulle siinä kohtaa kuin meiltä katkaistiin sähköt...
Kirjoittanut: AuroraBorealis (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 16.04.2007 08:38
Tuo on melkoisen totta, opiskelija-asunnot on kyllä tosi halpoja verrattuna normaali kämppiin. Nykyään asun ihan normaalissa asunnossa mutta kokemusta on kahdesta opiskelijakämpästä, toisessa asuin yksin, oli ihan kiva Ja toisessa mulla oli kämppis, joka tosin oli kaverini. Sekin oli ihan kiva. Ekassa kämpässä naapurit olivat nyt mitä olivat ja ihan hunningollahan sitä sitten oltiin 24/7 Mutta juuh, jostain syystä en oo koskaan tykänny asuntolameiningistä enkä oudoista kämppiksistä. Eli jossei kämppis ole joku tuttu niin mieluummin asun yksin.
Tällä hetkellä mulla on vuokraa tuossa pikkuyksiössä 350e. Kallista mutta kyllä mie pärjään. Saa vain nähdä kauanko tuossa asun. Neljäs oma asunto jo menossa kolmen vuoden sisällä.. :S

Opiskelija-asuntojen plussia on ehdottomasti se että vesi ja sähkö kuuluu vuokraan ja netti on useimmiten ilmainen ja ihan hyväkin. Naapurusto on ehkä hieman rennompaa, koska oletettavasti siellä ei asustele mummoja jotka kieltävät hengittämisenkin kymmenen jälkeen illalla. Ei ole kyllä pahaa sanottavaa, joissakin tapauksissa talot on sitten huonokuntoisia ja rähjäisiä eikä niistä tahdo saada viihtyisiä ei sitten millään. Mutta kyllä siellä aikaansa viettää. Minulle tosin oli totutteleminen muuttaa ylipäätään kerrostaloihin/rivitaloihin asumaan. Kumminkin melko rauhalliselta paikalta kotoisin jossa lehmänpaska haisee
Kirjoittanut: AuroraBorealis (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 16.04.2007 08:40
Tosiaan meikän kokemukset lähinnä Seinäjoen ja Oulun opiskelija-kämpistä.
Kirjoittanut: Shaft (Inkvisiittori)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Shaft
  • Lähetetty: 24.06.2007 21:16
Mieleni minun tekevi, aivoni ajattelevi. Minkälaisessa ympäristössä te asutte? Millä tavalla olette sisustaneet oman kotinne? Kuvankerjuuta siis

Tässä pari kuvaa omasta luukustani:
sohva
olohuoneesta
toinen
nörttinurkka
Kirjoittanut: Vampira80 (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.12.2007 23:29

Lainaus: Kuutar

tuo on juuri yksi niistä syistä miksi mietin opiskelija-asuntoa, hinnat on ihan mahdolliset asumislisän kanssa maksettaviksi, toisin kuin taas yksityiseltä vuokratessa joutuu sitten maksamaan täällä ainakin n. 340-420 yksiöstä + sähkö ja vesi, ja nettiyhteys kuuluu vain joihinkin taloihin.

Oletko katsonut VVO:n asuntoja että minkä hintaisia vuokria niillä on?
Itse asun VVO:n kämpässä ja kaikki on toiminut moitteetomasti, huolto ym.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 14.12.2007 00:34

Lainaus: Vampira80

Oletko katsonut VVO:n asuntoja että minkä hintaisia vuokria niillä on?
Itse asun VVO:n kämpässä ja kaikki on toiminut moitteetomasti, huolto ym.

Onkohan aihe varmasti ajankohtainen? Kannattaa ehkä edes aavistuksen katsoa, milloin kysymys on esitetty. Tässä on kumminkin vierähtänyt kymmenen kuukautta siitä, kun Kuutar näitä asuntoasioita uteli.
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Kuutar
  • Lähetetty: 14.12.2007 10:19
Ehkä ei kauhean ajankohtainen, olen löytänyt asunnon jo kesäkuussa
Mutta voihan täällä olla muitakin, asunnonetsijöitä
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 03.07.2008 17:21
Onko kenelläkään muuten kokemusta Alkuasunnoista?

Minun täytyy lähteä alle kahden kuukauden päästä HOASilta, sillä en ole enää opiskelija, hakuja on tehty ties minne, ja mitään ei ole kuulunut. Pitänee ruveta soittelemaan ja marssimaan paikan päälle.

Yksityisiltä en voi yksiötä ottaa kuin pakosta, sillä Helsingissä yksiöstäkin saa maksaa sen väh. 500€/kk + muut laskut.

Paniikki iskee!
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit