Gootti.net

Opiskelija-asunnot

Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.01.2010 10:37
Ei kyllä harmita etten ole joutunut tappelemaan HOASin kanssa, sen verran tarinaa yhtiöstä on saanut kuulla ja sen kämppien asuinoloja nähdä. Kouvolassa vaadittiin yksi puhelinsoitto kun avaimet olivat jo kädessä ja kämppää sain tulla katsomaan omineni. Kaksio heti koulun vieressä vanhassa kasarmirakennuksessa, vuokra rapiat neljä ja puoli sataa sisältäen sähkön, veden, netin, pesutuvan käytön, saunan ja autopaikan Ainut mainittava miinus ovat vaaleanvihreät seinät ja lattian sininen muovimatto, pilaavat sisustuksen kuin sisustuksen. Neljä vuotta tässä on kohta asusteltu mutta ainakaan vielä ei tunnu kovin haikealta jättää tätä paikkaa.

Vaikka aihe on vanha kuin taivas ja asunnon hankinnan kanssa edellä tuskailleet ovat varmasti jo kämppänsä löytäneet, niin laitetaan silti hyvä kiertämään ja jaetaan Wednesdayn neuvoa eteenpäin: Maksakaa se parikymppiä asuntoilmoituksesta Hesarissa. Nettipalveluista löytyvät asunnot ovat useimmiten sellaisia joita ei ole saatu menemään suoraan ja niille löytyy lähes aina vähintään kymmenen hakijaa. Varsinkin yksityiset tykkäävät tarjota asuntojaan suoraan sen sijaan että maksaisivat ilmoittelusta ja hyvällä onnella he eivät tarjoa asuntoaan kenellekään muulle ainakaan pariin päivään. Yksityiset eivät välttämättä seuraile asuntojen hinnankehitystä yhtä tiiviisti kuin yhtiöt, joten hinta-laatusuhdekin voi olla yllättävän hyvä.
Kirjoittanut: raato (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 19.01.2010 13:28
HOAS:ista saa kuulla yleensä pelkkää p*skaa, mutta itselleni on siis käynyt hyvä tuuri. Kämppä tosi siisti ja iso (110neliö). Ainut miinus oli, että jos lähetti vikailmoituksen, korjaajaa sai odotella. Faija soitti yhden skitsopuhelun ja nyt jos lähetän vikailmoituksen, niin korjaaja on jo parin päivän sisällä ilmestynyt Myös olen Itiksessä käynyt kaverin HOASin solussa ja sekin oli ihan kiva. Että varmasti riippuu paikasta ja tuurista minkälaisen kämpän saa. Espoon keskuksen soluista olen kuullut vaan huonoja juttua, mutta en itse kyllä sinne tai Suvelan lähistölle muuttaisi vaikka maksettaisiin.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.01.2010 15:26

Lainaus: raato

Myös olen Itiksessä käynyt kaverin HOASin solussa ja sekin oli ihan kiva.

Emäntä vietti yhden kesän samoissa kämpissä. Kylppäri tuoksahti aika voimakkaasti homeelta ja nurkissa vilisti tuhatjalkaisia jotka Wikipedian mukaan olivat lievästi myrkyllisiä. Ilmoitustaululla poikahuora etsi asiakkaita ja takuuvuokrankin suostuivat maksamaan takaisin vasta useamman puhelinsoiton jälkeen. Kaverin kaksio Kontulassa on kyllä ihan viihtyisän oloinen ja ilmeisesti kelvollisessa kunnossakin, mutta tuo HOASin toiminta on vain jotenkin niin luotaantyöntävää etten laittanut heille edes hakemusta kun etsin kämppää viime keväänä.
Kirjoittanut: raato (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: raato
  • Lähetetty: 19.01.2010 21:29
Joo, ei sitten kannata. Tai haet tänne Kauniaisiin, oon viihtyny täällä koko ikäni mutta kuten sanoin, että ilmeisesti on aika paljon tuurista kiinni. Kaverin kämppä oli hyvässä kunnossa, ettei sentään tuollainen meno :/ Saa nähdä miten helposti takuuvuokran saan pois kun lähden täältä...

Kone jumitti ja sama viesti tuli kaksi kertaa, plääh :P
Kirjoittanut: P-M (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.01.2010 22:45
Itsellä on ihan hyviä kokemuksia tämän reilun 4kk:n ajalta, mitä olen opiskelijakämpässä asunut. Plussaa on tosiaan että vesi- ja sähkölaskut sisältyvät vuokraan. Huone oli valmiiksi kalustettu sänygllä, työ- ja yöpöydillä sekä pienellä hyllyllä. Toisaalta se on plussaa, ei tarvitse omistaa kaikkia huonekaluja heti, mutta toisaalta et juuri sitten saa sisustaa. Kunnon puolesta kämppä on ok.

Solussa asun ja kolmelle hengelle tämä on tarkoitettu, tällä hetkellä minulla on kyllä vain yksi kämppis. Tulemme mukavasti toimeen, mutta emme ole mitenkään ylimpiä ystävyksiä. Sama päti myös entiseen kämppikseeni, joka muutti jokin aika sitten takaisin vanhempiensa luokse. Kyllä tässä jonkun aikaa vielä asuu.

Kokemuksia opiskelija-asunnoista on varmasti yhtä monta kuin on asukkaitakin ja mitä soluihin tulee, jotkut sopivat asumaan niissä ja jotkut eivät.
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 20.01.2010 09:35
Opiskelija-asuja täälläkin päin o/

Meillä kävi avokin kanssa todella hyvä tuuri; pääsimme ODL:n juuri rempattuun keskustan kaksioon asumaan, vaikka meillä olikin kissa. Vuokrakaan ei ole mitenkään kamalan iso, 540€/kk, neliöitä kun kuitenkin löytyy 52. Solussa en itse osaisi kuvitella asuvani, kaverinkin kanssa se olisi vähän niin ja näin. Tämä kaksio on kuitenkin aivan loistava, varsinkin, kun on kaksi maksamassa. Sähköt ja vedet eivät kuulu mukaan, mutta ne saa maksettua kun hieman tinkii syömisistä.. Tonnikalapihvit ovat sekä hyviä että halpoja.
Kirjoittanut: Jasmine (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.01.2010 15:43
Opiskelijakämpästä, kahden hengen solusta, pääsin muuttamaan pois yli vuosi sitten. Kivaa oli suomalaisten kämppisten kanssa, mutta suurimmaksi osaksi asuin yksin ko. kämpässä. Kiinalaisen kämppiksen kanssa tuli muuten juttuun mutta mm. keittiökulttuuri oli täysin erilainen ja mm. lupien kysyminen oli turhaa (käyttää siis mun omia tavaroita) ja karmeinta oli roskisten pito mm. tiskipöydällä tai keittiötason vieressä. (siis muovipussissa)

Muuten tykkäsin TYS:n kämpästä Rauhallisella sijainnilla oleva viihtyisä 20neliötä omaa tilaa
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 21.01.2010 11:49
Jos on kumppani, suosittelen ehdottomasti hankkimaan HOAS:ilta perheasunnon. Ei siis tarvitse olla lapsia tai mitään jotta sen saa, vain parisuhteessa (eikä edes rekisteröidyssä). Minulla on poikaystäväni kanssa 62-neliöinen kämppä Espoossa, vuokra vajaa 500 kuussa eli kumpikin maksaa n. 250 € - eli saman verran mitä poikaystävä joutui maksamaan kämäisestä soluasunnosta viime vuonna.
Kirjoittanut: Jezebel (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 21.01.2010 23:37
Asun PSOASin yksiössä tätä nykyä, viime lukuvuoden asuin saman firman solussa. En oikein viihdy solussa ja kun omistan vielä elukoitakin. Samassa talossa olen asunut koko ajan ja olen tykännyt vaikka alue ei ole parhaassa maineessa. Mukavasti on iso puisto ja merenranta vain oven takana, kauppa lähellä ynnä muuta peruspalvelua ja bussiyhteydet ovat kanssa hyvät. Yksiössä on vielä parvekkeen tilalla pieni piha joka helpottaa koiranomistajan arkea tosi paljon, seinän takana on pyykkitupa ja nettikin on ilmainen, samoin vesi. Lisäksi käyn viidennessä kerroksessa kuntosalilla ilman edestä. Ei huono.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • • Muokkasi: BronzeRain
  • Lähetetty: 12.03.2014 20:17

Lainaus: Felicia

Jos on kumppani, suosittelen ehdottomasti hankkimaan HOAS:ilta perheasunnon.

Asuimme äijän kanssa Kuopioon muutettuamme reilun vuoden KUOPAS:n perheasunnossa. Ei ollut mikään häävi. Entinen kahden hengen solu, joka oli muutettu perheasunnoksi laittamalla molemmat vaatekaapit samaan huoneeseen. Naapurit olivat ihan ok, kun kaikki muutkin pihan asunnot olivat perheasuntoja, mutta itse kämpässä oli ongelmansa. Eikä se lopen edes niin halpa ollut, vaikka vuokraan toki kuului vesi ja "netti". Eihän sillä oletusnetillä meidän käytöllämme mitään tehnyt. Muutettiin sitten keskustaan asumaan yksityiselle vuokranantajalle, ei tarvitse enää maksaa bussikorteista niin että se vajaan satasen vuokrankorotus kuittaantuu jo sillä. Veden joudumme itse maksamaan, mutta saapahan rempata kämppää oman näköisekseen, pohjaratkaisu on järkevä ja tauluja saa laittaa seinille ihan sinne minne itse tahtoo. Hetkeäkään en ole katunut sitä muuttoa.

Necromancer olen, hei vaan.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit