Gootti.net

Opiskelija-asunnot

Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 04.07.2008 09:38

Lainaus: Iiriva

Alkuasunnoista

Voiko joku valaista minua sillä että MIKÄ on alkuasunto?
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 04.07.2008 09:41

Lainaus: Unholysacrament

Voiko joku valaista minua sillä että MIKÄ on alkuasunto?

Alkuasunnot Oy

-.-'
Kirjoittanut: blood (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: blood
  • Lähetetty: 04.07.2008 11:11
Mä hain vantaan kaupungilta ekaa asuntoa puoli vuotta Meni tasan 6kk että sain tiedon asunnosta. Helsingissä on tietääkseni paljon pidempi jono (kaveri jonotti 2v kunnes laitto viimein hakemuksen vantaan kaupungille). Vantaan kaupungilta saa välillä aika nopeasti asunnon, mikäli ei ole väli mille seudulle muuttaa.
Ootko koittanut laittaa VVO:lle tai kaupungille hakemusta?
Edit/Kirotusvirheitä korjailin..
  • Lähetetty: 04.07.2008 11:14

Lainaus: blood

Ootko koittanut laittaa VVO:lle tai kaupungille hakemusta?

Hakemukset on SATO:lle, VVO:lle, Alkuasunnoille, Nuorisosäätiölle ja Helsingin kaupungille, mutta arvatkaa vaan, onko mitään kuulunut. Ei sillä asuinalueella oikein muuta väliä ole, mutta kun työskentelen Helsingissä, niin työmatkat tulisivat Vantaalta tai Espoosta vielä pidemmiksi kuin nyt ovat (Malminkartano-Itäkeskus vie 45 min-1 h suuntaansa), samoin kalliimmiksi. :/
Kirjoittanut: nexubus (Nimetön)
  • Lähetetty: 04.07.2008 12:29
Alle 2 kuukautta ois aikaa löytää luukku, häätö on jo tullu ajat sitten. Hakemukset on ollu muuttouhkaselvityksen kera kaupungilla, monilla nuoriso ym. säätiöillä puolisen vuotta ja mistään ei ole mitään kuulunut. Yksityisiä olen soitellut mutta suurinosa on mennyt jo ku soitan ja sitten jos pääsee vaikka katsomaan esittelyä niin totta helvetissä ne vuokraa mielummin mersulla paikalle saapuvalle keski-ikäiselle pariskunnalle kuin hikisenä myöhässä julkisilla kulkuvälineillä paikalle kikkailleelle goottihippiäiselle. Alan olee siinä pisteessä ettei jaksa ees yrittää. Vai pitäiskö ottaa jostain vippiä, ostaa smokki ja vuokrata limusiini ja mennä niillä esittelyyn ? Ehkä silloin saattaisin antaa kuvan hyvästä vuokralaisesta.

******** helvetisti ku ekaa kertaa elämässä pääsisin kiinnostavaa alaa opiskelee Käpylään mutta mikä on tsänssi saada kämppä järkevän kulkuyhteyden päästä kun ei saa yhtään mistään ?!?!?

Kaikki vinkit on hyvin tervetulleita. Muutan joko yksin tai sitten kaverin kanssa kimppaan. Eli haussa ois yksiö tai kaksio mahdollisimman lähdeltä käpylää mutta pääasia että ois jossain pk-seudulla, vantaa ja espookin ok kuha ei mee ihan taakse. Yhtä luukkua Keravan rajalta jo tarjottiin mutta mitä mä sinne, jäis taas yks koulu käymättä ku ei huvita uhrata 1½ tuntia koulumatkaan.

Sekin on niin ********* että kaverilla on hyvä palkka ja hän vois maksaa vaikka yli puolet vuokrasta mutta kun hänen luottotiedot on menneet ! Itsellä on luottotiedot mutta työttömän/opiskelijan ansioilla ei paljoa kehuskella.
Kirjoittanut: Jasmine (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.07.2008 13:15
Itse sain vuosi sitten TYS:ltä solukämpän (mukavan rauhallinen, siisti lukuunottamatta keittiön kaappeja, siivouksen jälkeen siis) noin kuukaudessa. Oikeastaan sain varmistuksen siitä asunnosta kaksi päivää sen jälkeen kun sain tietää opiskelupaikastani
Kirjoittanut: nexubus (Nimetön)
  • Lähetetty: 04.07.2008 14:25
Nyt sit frendi juos ilosta kirkuen vuokrasopparin kaa. 50 neliön lukaali Pohjois-Haagasta. Kallis vaan 760 eur / kk mut eiköhän me jotenki pärjätä. Avaimet saa keskiviikkona, toivottavasti vuokranantaja ei sitä ennen tee luottotarkastusta ja peru koko hommaa.

On vaan vähän konservatiivisen oloinen mesta, mitenkäköhän reagoivat meikän harrastuksiin :p Sen näkee sitten.
  • Lähetetty: 04.07.2008 16:38
Nexubus, sinulla kävi tuuri. Minulla on juuri tuo sama alle 2 kk aikaa löytää asunto, sillä olen myöskin HOASilla. Minulla vain ei ole sitä kaveria jonka kanssa muuttaisin. Kunhan nyt saisi edes jotain, olkoon se vuokra sitten vaikka 500€ kuussa kun ennenkin eli 3 vuotta niin, että kuukaudessa oli vain 150€ kaikkiin muihin kuluihin!
Kirjoittanut: Lita (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.01.2010 08:22
Hoas-kokemuksista itseni kohdalla vain sen verran, että ihan karmeaa. Ensimmäinen hoas-asuntoni, jonka sain 1,5viikossa, sijaitsi itä-helsingissä, kurkimäessä. Hiljaista siellä ei ollut ikinä, ja ihana yläkerran naapurini (venäläinen 90- syntynyt) bailasi siellä ihan täysillä öiden läpi, humalassa ja todella äänekkäästi. Parastahan tässä oli, että tuli öisin uhoamaan solumme ovelle. Halusi kuulemma 'vähän jutella' nyrkkejensä kanssa. Poliisit vierailivat lukuisia kertoja heidän luonaan. Nämä eivät edes ole niitä pahimpia kokemuksia naapureiden kanssa.
Kämppikset olivat aluksi ihan jees . Sellainen biojäte-intoilija ekohippi ja loppuajasta keramiikkataiteilija japanista. Lupultahan niihin meni hermot.
Seuraavan asuntoni sain 2viikossa Pasilasta, josta alle 1km kouluun, ratikalla 2minuuttia. Tämä on 37,5m2 yksiö (vuokra 445e), jossa asutaan avomieheni kanssa. Muuta ei ollut silloin vapaana, oli niin paha asuntotilanne. Tässä kämpässä ei ole vikaa oikeastaan, vain todella jäätävän kylmä. Naapurit ovat varsin lapsellisen oloisia, aina on pulloja rikki käytävissä ja pihalla tai jotain varastettu talon sisäisesti.

Oma mielipiteeni Hoasista on kauhea, en voisi kellekään suositella.
Kirjoittanut: raato (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 19.01.2010 08:53
Olen asunut koko ikäni Kauniaisissa ja hain reilu vuosi sitten kämppää HOAS:ilta (ja toivoin, että pääsisin mieluiten Kauniaisiin). Kävi tuuri, sain asunnon kuukaudessa, tosin päättämisaikaa oli 3pvä... Joten muutin tänne Kauniaisten toiselle puolelle. Olen nyt vuoden asunnut neljän hengen solussa. Jonkin verran kämppikset vaihtuneet, mutta jotenkin tuurilla kaikki ovat olleet suhteellisen järjissään ja mukavia. Nyt täällä asuu minä + 3 uskovaista Silti tullaan hyvin toimeen. Ainut miinus noissa on, että ovat suhteellisen laiskoja siivoamaan keittiötä ja olohuonetta. Pitäisi taas pakottaa kaikki kimppasiivoukseen. Onneksi näissä kämpissä jokaisella on oma vessa+suihku huoneessaan. Ajatuskin karmaisee, että joutuisin jakamaan kylppärin jonkun kanssa.

Vuokrakin on halpa, varaa ei todellakaan olisi asua paremmassa. Vuokra on 295e/kk, sisältää sähkön, veden ja netin. Opintotukea en saa, mutta asumislisää pitäisi tulla 200e/kk (en tiedä missä taas viipyvät). Kovin ruhtinaallisesti en elä, mutta pärjään. Onneksi koulu on kohta ohi, niin pääsen täältä pois.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit