Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Huonoimmat elokuvat?

Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 20.02.2007 11:23
Minä kyllä katson runsaasti huonojakin elokuvia, eli juuri näitä halpiksia ja b-elokuviksi suoraan luokiteltuja. Siihen joukkoon Steven Seagal ei todellakaan kuulu, koska ne eivät hymyilytä. Niitä ei ole tehty missään suhteessa kieli poskessa, eivätkä ne muutenkaan näytä riittävän kulahtaneilta huvittaakseen.

Monet erehtyvät kutsumaan myös vanhoja elokuvia lähes järjestään huonoiksi, koska ne "eivät ole riittävän hyvin tehtyjä". Tällainen lausahdus ainoastaan paljastaa katsojan kyvyttömyyden nähdä leffassa taiteellisia arvoja. Mykkäelokuvistakin löytyy hienoja tekeleitä, vaikka niissä ei olekaan maukkaita tehosteita.

Parhaimmillaan huono leffa saa suorastaan hirnumaan naurusta, huonoimmillaan se tuottaa vain myötähäpeän tunteen. Seagal kuuluu jälkimmäiseen joukkoon. Osa puolestaan on huonoja vain siinä mielessä, että ne ovat hutaisemalla tekaistun näköisiä, vaikkakin kuvaus ja leikkaus voisi lähennellä neroutta. Tähän syyllistyi monesti mm. Roger Corman, joka vuokrasi lavasteet viikoksi tai pariksi ja yritti kuvata monta leffaa siinä ajassa, jotta säästäisi rahaa. Vielä halvemmalla ja nopeammin leffoja sohlasi kasaan mm. Jess Franco, jonka sähläyksistä voisi kirjoittaa kirjan (ja on tietääkseni kirjoitettukin).
Kirjoittanut: Transylvania (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 20.02.2007 13:39
Ehkä olen vain tyhmä, mutta eilen tuli katsottua Mulholland drive. Ei helvata mitä huttua, en ymmärtänyt. Joten huonoimpien listalle pääsi tämä tekele.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Lähetetty: 20.02.2007 13:55
Joku nyt saattaa seivästää minut tästä hyvästä, mutta pakko nyt saada sanoa, että mielestäni The Lost boys sijoittuu helposti kategorian huonointa koskaan tehtyä tuubaa kärkisijoille.
En tiedä, että mikä minut pakotti katsomaan tuon ko. leffan viime keskiviikkona, kun olen nähnyt sen jo kerran aiemminkin.
Ehkä se oli jonkinsorttista uteliaisuutta sitä kohtaan, että olinko ollut liian jyrkkä ja tuominnut tuon leffan turhan tylysti yhden katselukerran perusteella, mutta eipä se siitä paremmaksi ollut muuttunut.

En viitsi alkaa luettelemaan tähän mitään litanioita siitä, miksi tuo leffa on mielestäni yksi surkeimpia tekeleitä ikinä, sillä siitä listasta tulisi aivan liian pitkä.
Tykkään hyvistä vampyyrielokuvista, mutta tämä ei ole sellainen, ennalta arvattavaa teinikauhua 80- luvun leffayleisölle.
Yleensäkin olen sitä mieltä, että kauhuelokuviin ei saisi laittaa näyttelemään lapsia ja eläimiä, ei ainakaan noin suuriin rooleihin, sillä sellainen yleensä onnistuu vain pilaamaan koko leffan, kuten tässäkin.

Oikeastaan ainoita hyviä asioita The Lost Boysissä ovat ne biisivalinnat, joita leffaan on valittu.

Jee, tulipas taas pitkä vuodatus yhdestä ainoasta elokuvasta.
  • Lähetetty: 20.02.2007 14:03

Lainaus: Transylvania

Mulholland drive. Ei helvata mitä huttua, en ymmärtänyt.

Mulholland Drive on Lynchin tekele ja miehen tuotoksia on kautta linjan vaivannut sama vika: ne ovat teknisesti ja kuvainnollisesti hienoja, mutta ymmärrys on usein kaukana katselukokemuksesta. Sinänsä ymmärtäminen ei välttämättä kuulu leffakokemukseen mitenkään, koska eihän elokuvien (jotka siis pohjimmiltaan ovat viihdettä) tarvitsekaan aiheuttaa pohtimista ja tuottaa ymmärtämistä. Katsoja voi saada nautinnon jo liikkuvien kuvien katselusta ja kauniista maisemista. Leffasta voi siis tykätä tajuamatta sen viestistä tai sanomasta mitään (jos sellaista onkaan).

Lynchin teoksista monet saavat samanlaisen tuomion, esimerkkinä mainittakoon Lost Highway. Kun nyt kuitenkin goottifoorumilla ollaan, niin kannattaa samalla muistaa, että David Lynch on Tim Burtonin ohella yksi näistä "pitää tykätä koska olen gootti" -ohjaajista, eli hyvin usein näkyy mainittavan goottien fanituslistalla. Ilmeisesti Burton tulee ensin, Lynch sitten. Lynch on päässyt ko. listalle lähinnä Blue Velvetin, Twin Peaksin ja Lost Highwayn myötä.

Itse olen todennut monesti, että mun mielestä Lynch on helvetin yliarvostettu ohjaaja. Näyttäisi, että häntä kehutaan vaan siksi, että häntä pitääkin kehua, jotta vaikuttaisi intellektuellilta. Itse kyllä tykkään joistakin Lynchin tekeleistä, ei mulla mitään ko. äijää vastaan ole. Joskus vaan v*tuttaa herran pakonomainen tarve tehdä "taidetta" väen vängällä, eli kuin v*ttuillakseen vetää asiat sekaisin, jotta lopputulos olisi pelkän viihteen sijaan korkeakulttuuria.

En nyt tällä kommentillani halua sulkea pois sitä mahdollisuutta, etteikö leffa voisi olla sekä korkeakulttuuria että viihdettä. Lynch vaan ohjaajana saa minut monesti avautumaan, kun useimmiten näen juuri päinvastaisia kommentteja kuin nyt. Eli kehutaan esim. juuri tuota äskeistä leffaa. "Mulholland Drive oli mielestäni hieno elokuva, mutten ymmärtänyt siitä mitään." Kuten jo aiemmin sanoin, leffasta voi tietenkin pitää pelkästään sen kuvallisen kerronnan vuoksi, mutta kannattaako ohjaajaa/elokuvaa silloin kehua, jos se onnistuu ainoastaan kuvallisessa kerronnassa?
Kirjoittanut: figurehead (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 20.02.2007 16:14

Lainaus: Ximmo

Joskus vaan v*tuttaa herran pakonomainen tarve tehdä "taidetta" väen vängällä, eli kuin v*ttuillakseen vetää asiat sekaisin, jotta lopputulos olisi pelkän viihteen sijaan korkeakulttuuria.

Ja ettette nyt ihan säikähtäis herran tekeleitä ni Lynchin "Straight story" on aivan eri maata kun sen "normaalit" tuotokset. Toki siinä on lynchismejä mut katsoja pysyy mukana ihan normaalilla keskittymiskyvyllä. Leffa ei sitten nimestään huolimatta käsittele streittareita eikä keskity heteroseksuaalisuuden olemuksen selvittämiseen...

Mutta tämänhän piti olla huonoin leffa palsta. No ei voi mitään. Nyt pääsi päinvastainen kommentti...
Kirjoittanut: Kaihomieli (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 21.02.2007 20:32
Kaikki James Bond -elokuvat on ihan syvältä.
Kirjoittanut: SaMArA (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 22.02.2007 13:38
Pahin pettymys elokuvien saralla (tai oikeastaan pahin pettymys ikinä) on Halloween 3. Elokuva oli todella huono, eikä sillä ollut mitään tekemistä aikaisempien tai myöhempien Halloweenien kanssa. Ja suuri Halloween-fani kun olen, oli vähällä etten ruvennut itkemään. En ole ikinä pettynyt niin pahasti.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.02.2007 15:35

Lainaus: Kaihomieli

Kaikki James Bond -elokuvat on ihan syvältä.

Eikä oo!!! *näyttää kieltä*

Oma saransa elokuvataiteen suossa ovat nämä 90-luvun lopun/2000-luvun alun teinidraamakomediat. Ei apuva...

Lainaus: Ximmo

David Lynch on Tim Burtonin ohella yksi näistä "pitää tykätä koska olen gootti" -ohjaajista

Tämä on muuten hassu ilmiö, että kuuluakseen johonkin "parempien" ryhmään, täytyy täysin varauksetta arvostaa jotakuta ohjaajaa/sarjakuvapiirtäjää/näyttelijää/kirjailija a tms. Tokihan Burton ja vaikkapa Tarantino tekevät hyviäkin elokuvia, mutta esimerkiksi Corpse Bride oli aika kehno ja läpinäkyvää rahastusta Nightmare Before the Christmasin uussuosiolla...

Olen myös saanut kuulla kunniani useammankin kerran, kun en pidä Penelope Cruzia oikeastaan minään. xD Oon mä niin hirveen tyhmä, tai vaihtoehtoisesti kade!
  • Lähetetty: 22.02.2007 15:46

Lainaus: Piiskansiima

Burton ja vaikkapa Tarantino tekevät hyviäkin elokuvia

Burtonilta en pysty mainitsemaan yhtään oikeasti hyvää elokuvaa (pari menettelevää, Ed Wood paras), Tarantinon uran kaksi ensimmäistä sentään oli hyviä. Burtonilla on tyyliseikat hanskassa, mutta eipä sillä pitkälle pötkitä. Tarantinolla ei vissiin oo enää muuta hanskassa kuin minigrip-pusseja. Kill Bill 1&2 ovat kamalinta sontaa, mitä olen mainstreamin joukossa koskaan nähnyt. Ylivoimaisesti huonoimmat leffat yleiseen arvostukseensa nähden, mitä tiedän. "Mut hei ne on Tarantinoo..." Jeah, highfive!

Lainaus: Piiskansiima

en pidä Penelope Cruzia oikeastaan minään.

Tähän voisin vaan sanoa "kuka se on?" En pysty nimeämään yhtäkään leffaa, jossa Cruz olisi näytellyt. Mahdollisesti olen nähnyt jonkun. Onko hänkin sitten joku goottigenren suosikki vai?
Kirjoittanut: Pic (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 22.02.2007 16:05
Dracula 2001 oli ihan hyvä kunnes lopussa... Dracula paljastuu Juudas Iskariotiksi! Siis mitä v*ttua? :'D

Lentävien Tikarien talo oli myös ihan onneton. Seksikohtaukset ovat mahojen toisiinsa iskemistä vaatteet päällä hirveän ähkimisen säestämänä. Ihmiset osaavat lähestulkoon lentää. Heitetyt tikarit vaihtavat ilmassa suuntaa monta kertaa kuin mitkäkin lämpöohjukset. Tarviiko muuta sanoa?

Mä muuten olen taas varmaan ainoo joka tykkää Kill Billeistä, mut Uma Thurman on vaan niin mainio nainen ja se leffa on sellanen naisenergia-elokuva joka pitää kattoo ku tuntuu että on taas tullut poljetuksi jonku miehen toimesta.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit