Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

esiintymiskammo, onko teillä yleistä?

Kirjoittanut: kaukamieli (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 12.03.2007 17:47

Lainaus: kuopassa

Pelkäätkö "nolaavasi" itsesi kavereiden edessä vai podetko kammoa riippumatta siitä onko katsomossa tuttuja / tuntemattomia?

niin tuon äskeisen viestin alku oli lainaus jos sitä ihmetteleepi joku.
Kirjoittanut: Warchild (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 12.03.2007 17:48
Minulla ei juuri ilmene esiintymispelkoa mutta en erityisemmin esiintymisestä edes pidä...

Kaverillani Nooralla on niin paha esintymispelko että hän saa paniikki kohtauksia... Se ei ole kivaa katsottavaa...
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • Lähetetty: 12.03.2007 17:50
Juu, on meikäläisellä, ihan diagnosoitunakin.
Ala- ja yläasteen oli tosi pahoja mutta nyt on vähän helpompi olla kun on lääkitys päällä, niin se vähän poistaa jännitystä. Muttei tarpeeksi Että innolla odotetaan kun pitäisi lopettaa lääkitys ja sitten pitää esitelmiä... Oo
Kummallisinta tässä on se, että jotenkin nautin esiintymisestä, mutta sitten kun pitäisi mennä sinne eteen niin olen ihan kauhuissani, tärisen, suu kuivaa ja puhun ihan liian hiljaa ja mitä sattuu...
Ryhmäesiintymiset on sitten helpompia.
Kirjoittanut: Jensu (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 12.03.2007 20:22

Lainaus: kaukamieli

Itse en aina pysty soittamaan edes kitaraa ystävieni nähden. Menen ihan lukkoon ja soittamisesta ei tule yhtään mitään.

Käy yleensä juuri noin. Monet mun tutuista soittaa paljon ja ne on soittanu paljon kauemmin ja varsinkin niiden seurassa ei tuu mistään mitään ja kotona sitten itekseen sujuu ihan hyvin. Mun kädet jotenkin jähmettyy ja kylmenee yhtäkkiä niin ettei soittaminen onnistu.
Kirjoittanut: Anesthesia (Nimetön)
  • Lähetetty: 12.03.2007 22:29
Kauhea sellainen. Se, että joku ylipäätään kuuntelee, kun soitan saa käteni vapisemaan ja soitto takkuilee. Ja jos pitää puhua niin ääni vapisee aika reilusti. Sen takia olen vähän niinkuin luovuttanut kitaran soitossakin...
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.03.2007 14:04
Joo. Ankytysta ja sonkotysta, hieman blackoutteja ja v-tutus on valmis! Sita jotenkin aina pettyy itseensa ja pahasti, kun ei vain saa itseaan kasattua johonkin halvatun esitykseen... Ei se nyt niin vaikeaa ole, ja kukaan ei ole viela lavalle/luokan eteen/auditorioon kuollut. Mutta ei niin ei.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 13.03.2007 14:30

Lainaus: Anesthesia

Ja jos pitää puhua niin ääni vapisee aika reilusti.

Miul käy noin, jos jouduin soittamaan puhelimella jonnekin. olen muutenkin huono puhumaan puhelimessa ja jos ihminen on minulle tuntematon, niin hyvä jos saa selvää ääneni vapinalta.

Mutta esitelmät / puheet menee helposti. Saattaa kyllä hyvinkin johtua yhteishengestä, yläasteen luokka oli ihana, protujen kanssa tulee aina juttuun ja näinpoispäin. Viimeisimpänä taisi olla tunnin pituinen esitelmä, englanniksi.
Eniten mua esim. esitelmissä ressaa se, kun porukka ei kuuntele. Se on niin turhauttavaa, kun jokainen on kuitenkin nähnyt vaivaa työnsä eteen.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: Azrael
  • Lähetetty: 13.03.2007 14:54
Juuri tässä tänä päivänä koulullani ollessani pari media-assaria tuli kyselemään, että haluaisinko olla mukana heidän filmiprojektissaan ja saisiko minua ja työskentelyäni kuvata sitä varten.
Tuli hieman huono fiilis sitten, kun olin kohteliaasti kieltäytynyt, sillä oikeasti olisin halunnut olla tässä projektissa mukana, mutta kun ahdistus iski päälle.

Jäin sitten jälkikäteen miettimään, että annoinkohan itsestäni hieman liian ylimielisen ja tylyn kuvan kun menin kieltäytymään, kun ei tytöillä sinä päivänä tuntunut olevan kovin paljon kuvattavaa muutenkaan. :/

En vain mahda sille mitään, että kaikki tuollainen pikkuinenkin esiintyminen ahdistaa niin maan perkeleesti eikä pelkästään (video)kameran edessä oleminen, vaan esitelmiemn pito, omien tuotteiden esitteleminen yms. ahdistaa vielä enemmän.

Lainaus: Cata

esitelmissä ressaa se, kun porukka ei kuuntele.

Totta.
Tuollaisisssa tilanteissa minua alkaa hermostuttaa ja ahdistaa vielä enemmän, kun en herkkänä ihmisenä osaa olla välittämättä muiden mielenkiinnottomuudesta, ja silloin tarjoan punastelullani ja sönkötykselläni kaikille muille päivän naurut.
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 13.03.2007 18:13
Ei oikeastaan minkäänlaista, tai ainakaan en vielä ole ollut sellaisessa esiintymistilanteessa että huomaisin sellaista itsessäni. En ole mitenkään niin esiintymisintoinen kuitenkaan, että olisin joka paikassa esillä kun vaan on mahdollisuus, mutta en pelkää esiintymistä, voin jopa pitää siitä.
Kirjoittanut: Kaihomieli (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 13.03.2007 18:16
Eih, minulle esiintyminen tuottaa hirveästi vaikeuksia. Ennen esiintymistä ja esiintymisen jälkeen tärisen kuin haavanlehti, olen enemmän sukua tomaatille kuin ihmiselle, puhe takkuaa aivan totaallisesti (tosin en puhu muutenkaan kovin selvästi)ja olen aivan paniikissa.

Mutta jokaisesta esiintymistilanteesta olen kyllä selvinnyt, vaikka käsi onkin joskus ollut esityksen jälkeen hiaman verillä.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit