Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

esiintymiskammo, onko teillä yleistä?

Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 25.04.2007 17:58
Hohoo, ensi viikolla taas näkee, mitä tapahtuu, kun on näytelmämme ensi-ilta. Ainakin aiemmin ei ole jännittänyt yhtään, koska roolini ovat niin erikoisia, ja laulutkin aivan mahtavia.
Kirjoittanut: harakka (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 26.04.2007 22:32
Olin vielä vuosi sitten tajuttoman esiintymiskammoinen ihminen, mutta nyt on uusien kavereitten ja kaiken muun sälän mukana tullut roimasti itseluottamusta. Ja kun muutenkin tykkään olla huomion keskipisteenä, niin mitä se jakamaton valokeilassa oleminen muka haittaa....

Hieman vain jännittää, kun osallistun ekaa kertaa pianokonserttiin. (Kappaleenakin joku ihme jazz-versio 'Somewhere over the Rainbow'sta x_x)
Kirjoittanut: Gothic13 (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 20.05.2007 18:00

Lainaus: Gothic13

musta tulee varmaan näyttelijä tai malli.

perun sanani tosta malliks ryhtymisestä,oon vaa 155 pitkä
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 21.05.2007 09:23
Huomenna taas lavalle riehumaan
Kirjoittanut: nocturnal_chimaira (Nimetön)
  • Lähetetty: 21.05.2007 22:28
sydämeni alkaa jyskyttämään, alkaa hikoiluttamaa, pää jomottaa ja tuntuu aika hassulta
ei oo paljoa tuntenu tätä mutta sellasta se on
Kirjoittanut: Obscure (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.05.2007 04:22
Ennen olin hieman esiintymiskammoinen, kiinnitin aivan liikaa huomiota omaan esiintymiseeni ja myös ulkonäkööni muiden edessä. Ei se silti estänyt esiintymistä, mutta fyysiset reaktiot kuten tärinä iskivät melko pahasti ja joutui aina keskittymään vain pitääkseen ne näkymättömissä, mistä itse esitys kärsi. Välillä ihmisten keskellä oleminenkin alkoi ahdistaa, vaikka huomio ei itseen kiinnittyisikään. Arvelisin että epävarmuus omasta ulkonäöstä vaikuttaa aika lailla esiintymisvarmuuteen, ainakin minulla se vaikutti.

Nyt taas en tunnu kiinnittävän huomiota esiintymistilanteisiin juuri ollenkaan vaikka yhä ruma olenkin ja tilanteet hoituvat ilman valmistautumista ja keskittymistä. Ei sekään ihanteellista ole, en tosiaan ole hyvä esiintyjä vaikken jännitäkään enää. Mutta ainakin voi keskityä itse asiaan, jäipä 'lavaolemus' kuinka heikoksi tahansa. Kai merkityksettömiä puhetilanteita ja pakollisia esityksiä on tullut koettua jo sen verran paljon että tuntuu olevan ihan sama kuinka ne sujuvat. Ei se yleisökään esitykseen juuri kiinnitä huomiota, eri asia jos on jostakin itselle merkittävästä asiasta kyse, silloin toki kannattaa yrittää herätellä yleisöä jotenkin.

Yksi keino jota ainakin itse käytin jos meinasi hermostuttaa on yleisöstä sellaisten tyyppien etsintä jotka eivät kiinnitä mitään huomiota itse esitykseen. Useimmiten huomaa että 90% tyypeistä katselee muualle tai puuhailee omiaan. Varmaan silti kuuntelevat, mutta ei omasta esiintymisestä voi stressata jos muut näyttävät niin välinpitämättömiltä, pikemminkin alkaa kaipaamaan että muut osoittavat huomiotaan edes jotenkin.
Kirjoittanut: rokkirevolveri (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.09.2007 15:44
koittaisin nyt basistiksi tai laulajaksi ryhtyä.
hyvä ääni kun on (niin ne muut sanoo -.-')
Kirjoittanut: Lovekiva (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Lovekiva
  • Lähetetty: 08.09.2007 22:21
Minä olen melko esiintymiskammoinen. En tykkää puhua tai tehdä yhtään mitään ihmisten edessä.

Lainaus: Obscure

fyysiset reaktiot kuten tärinä iskivät melko pahasti ja joutui aina keskittymään vain pitääkseen ne näkymättömissä, mistä itse esitys kärsi.

Samoin.

Koulun kielistudio on pelottava paikka, kun omaa lausumistaan pitää nauhoittaa ja kuunnella. Pelkään jopa itselleni esiintymistä.

Lainaus: Obscure

Useimmiten huomaa että 90% tyypeistä katselee muualle tai puuhailee omiaan. Varmaan silti kuuntelevat, mutta ei omasta esiintymisestä voi stressata jos muut näyttävät niin välinpitämättömiltä, pikemminkin alkaa kaipaamaan että muut osoittavat huomiotaan edes jotenkin.

Minusta sellaisten tyyppien näkeminen hermostuttaa. Tuntuu että on mokannut esiintymisensä jotenkin, kun ketään ei kiinnosta.
Kirjoittanut: Kyumin (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.09.2007 22:55
minä ainakin alan änkyttämään ja punastun ja kädet tärrää..
Kirjoittanut: Freya (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.09.2007 21:50
Voi minullakin on esiintymiskammo. Olen myös hieman hermona jos on paljon ihmisiä joita en tunne ja pitäisi vielä ruveta juttelemaan
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit