Warning: Use of undefined constant default_charset - assumed 'default_charset' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/kuopassa/public_html/keskustelu/index.php on line 3
Syömishäiriöitä? - Sivu 17

Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Syömishäiriöitä?

Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.12.2008 21:19
Kokemusta on anoreksiasta..Onko muita jotka kokevat/kokeneet samaa?
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 07.12.2008 00:04

Lainaus: Natassja

Käsittääkseni "terveellisesti syömisen pakko" onkin sellainen kolme- neljäkymppisten naisten ongelma? (Mä olen 32.) Olisikohan vanhenemisen tai kuoleman pelkoa? Paikat alkaa kremppaamaan niin pitää hoitaa itseään paremmin?

ei se vaan keski-ikäisten probleema ole. Mä olen vasta teini-ikäinen pentu ja mun diagnoosini olis aika varmasti ortoreksia. Jollain typerällä tavalla ajattelen niin, että kun nyt olen parhaassa iässäni ja tästä eteenpäin vain rupsahdan, lihon ja tulee suonikohjuja ja muuta yököttävää keski-ikä-meininkiä ja... musta se on hirveä ajatus. Vanheneminen. Eli varmaan se kuitenkin jotenkin vanhenemisen pelkoon ainakin liittyy.

Vegaanin ruokavalioni vain on sinänsä vaikea, en saa proteiinia tarpeeksi vaikka mitä söisin. : / olen ollut vegaani about viisi vuotta, että kokemuksen puutteesta se ei ainakaan johdu.
Kirjoittanut: SinofSatan (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.06.2009 21:51
kiitos kaikille
Kirjoittanut: Morningstar_ (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Morningstar_
  • Lähetetty: 17.06.2009 01:17
En ole todellakaan varma mistään, mutta syömiseni on todella kummallista nykyään... joinain päivinä syön kuin hullu (elikkä paljon XD) ja joinain päivinä en syö mitään, joskus saatan elää jopa kaksi päivää pelkällä kahvilla ja kolmantena syön ns. Jotain (lihapiirakka tai muuta snackkia)
saatanan kummallista mutta en kuole *olankohautus*
eiku, pitäiskö huolestua tai jotain o_ô

kuulostan joltain pennulta Demin foorumeilla XD
mut joo....
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 17.06.2009 11:00

Lainaus: Morningstar_

saatanan kummallista mutta en kuole *olankohautus*
eiku, pitäiskö huolestua tai jotain o_ô

Ihan normaalia nuoren miehen ruokahäröilyä, etenkin kun et kiinnitä asiaan sairaalloista huomiota tai toteuta asiaa tieten tahtoen. Säännöllisestä ruokailusta OLISI tietty hyvä pitää kiinni.
Kirjoittanut: Wednesday (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.06.2009 11:20
Itselläni on ahmimishäiriö tai vastaava. En juurikaan uskalla ostaa kotiin vaikka viikon ruokatarpeita, koska todennäköisesti syön kaiken yhdessä illassa. Eli kaikki ruoaksi tunnistettava vaan kurkusta alas. Enkä oksenna sitä ulos. Muutenkin, kun olen yksin kotosalla, niin tapan aikaa napostelemalla. Grr!! Ongelma on kiusallinen jo senkin takia, että se käy lompakolle varsinkin tiukan rahan aikaan. En ole ylipainoinen, ja voinen olla iloinen, ettei tuo hotkiminen pahemmin näy missään (vielä.).
Viime aikoina olen yrittänyt prepata, luopua ainakin turhista mässyistä, ja ottaa käyttöön edes jonkinlaiset säännölliset ruokailuajat.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 17.06.2009 12:07

Lainaus: Wednesday

En ole ylipainoinen, ja voinen olla iloinen, ettei tuo hotkiminen pahemmin näy missään (vielä.).

Binge eating disorder johtaa usein vaikeaan ylipainoon jos siihen ei puututa, että jos sulla oikeasti on ahmimishäiriö niin hoitoon kannattaa hakeutua.
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 17.06.2009 13:48

Lainaus: Wednesday

En ole ylipainoinen

Oletko yksinäinen? Usein syömme turhaan täyttääksemme sisäistä "tyhjiötämme".
Voisi auttaa pohtia tuotakin seikkaa.
Tietyllä tasolla otan osaa tilanteeseesi, sillä satunnaisesti minäkin selkeästi ylensyön. Tämä on vanha tapa joka on jäänyt masennuksestani, jota podin pari vuotta sitten. Ainoa, mitä olen keksinyt itselleni on korvata se tekeminen liikunnalla. Suklaalevyn ahmimisen sijaan menen lenkille. Muuta en ole keksinyt ja minkäännäköistä ammatillista apua en ole koskaan hakenut.
Kirjoittanut: Wednesday (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.06.2009 18:22
En ole vielä saanut lääkäreille avauduttua, Mutta jos en itse onnistu tästä pääsemään irti, niin pakko kai se on, silläkin uhalla että pitävät höperönä. Joskus puhuin asiasta parhaan kaverin kanssa, joka vaikutti ymmärtäväiseltä, mutta vasta kun asuttiin kämppiksinä saman katon alla se meni ällikälle; -En oikeesti uskonu miten paljon sinä syöt! Tuo pelottaa vähän niiden lääkäreidenkin kanssa ;(
En koe olevani mitenkään "yksin maailmassa", eli en yritä täyttää tyhjiötä Ongelma lienee omassa laiskuudessa, syöminen on helppoa tekemistä. Olen yrittänyt aina nurkkia nuohota ja siivoilla jos alkaa ruoka himottamaan. Parhaiten minulla tuntuu toimivan etten osta ruokaa kuin päiväksi, tai sitten kaikkia hedelmiä tms. naposteluvaraksi.
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 18.06.2009 14:06

Lainaus: Heetteri

Sairasta shaibaa kyllä löytyy noilta saiteilta. Voi vain alkaa miettiä, mitä syömishäiriöiden yleistyminen kertoo pop-kulttuurista länsimaissa.

Katoi itse jonkun dokumentin, juuri tuosta pro-ana sivustosta ja oli pakko mennä kattomaan,onko oikeesti olemassa semmonenkin sivusto.No olihan siellä, aika hirveen näköstä. :/

Kaverilla on anoreksia, eikä ole lopettamassa sitä..
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit