Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Déjà vu -- kokemuksia siitä?

Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • Lähetetty: 04.08.2007 19:32

Lainaus: Kryo

Mutta kun kävin elokuvateatterissa katsomassa jotain, niin oli vahva tunne, että nähty on.

Hmm, minä luin kerran erästä sarjakuvalehteä, jota en varmasti ollut koskaan aiemmin lukenut, sillä se oli uusi numero. Minusta tuntui silti, että olin lukenut saman joskus aiemmin, ja taisin tietääkin varmuudella mitä siinä seuraavaksi tapahtuu.

Lisäksi eräs bändi on sellainen, että kun kuulen heiltä jonkin uuden kappaleen, on kuin olisin jo kuullut sen aiemmin. Kappale on ikäänkuin tuttu jo ennestään, vaikkei se oikeasti ole.
Kirjoittanut: GothicGirl (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.08.2007 19:34
Ennen kuin kesällä menin Helsinkiin, näin unta ihmisistä, joita en ollut ikinä ennen tavannut, ja kun sitten tapasimme, kaikki tapahtui kuten unessanikin. Se oli tooodella pelottavaa. Ennen ei sitä ole minulle tapahtunut. =S
Kirjoittanut: Valkyria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 15.08.2007 19:39

Lainaus: GothicGirl

Ennen kuin kesällä menin Helsinkiin, näin unta ihmisistä, joita en ollut ikinä ennen tavannut, ja kun sitten tapasimme, kaikki tapahtui kuten unessanikin. Se oli tooodella pelottavaa. Ennen ei sitä ole minulle tapahtunut. =S

mä näen noita tapaamisia myös
Kirjoittanut: Venom (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 30.11.2007 20:12
koulussa niitä nyt tulee joka päivä koska kaikki päivät toistaa itseään,,,,oudoin oli se että mä koin deja vu ilmiön paikassa jossa mä EN oo ennen käynyt,,,outoa..
se kaikki oli täsmälleen tapahtunut aiemmin,,,kaverin pyörästä ketjut irti, sama rakennus vieressä,,,toinen kaveri tarjoaa tupakkaa ja mä otan sen,,,kaikki oli tapahtunut aiemmin...outoa...
Kirjoittanut: MariaAntoinette (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 01.12.2007 11:31

Lainaus: Swanette

Lisäksi eräs bändi on sellainen, että kun kuulen heiltä jonkin uuden kappaleen, on kuin olisin jo kuullut sen aiemmin. Kappale on ikäänkuin tuttu jo ennestään, vaikkei se oikeasti ole.

Tuo varmaan johtuu siitä ettei ko. bändi osaa tehdä mitään muuta kuin samantapaista musiikkia.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 01.12.2007 11:45
Ihmiset, jotka tahtovat heti laittaa déjà vu:t yms. täysin luonnolliset ilmiöt ties minkä hämärien rajatiedeteorioiden piikkiin, ovat aika reippaan naiiveja. Dejavu on lievä, sähköinen toimintahäiriö (muistini mukaan) aivoissa, ja hälvenee muutaman sekunnin kuluttua tapahtumasta. Silloin sitä tajuaa, että ei, en ole nähnyt tästä unta, tai ei, en edelleenkään pääse Tylypahkaan, koska olisin tulevaisuutta lukeva teininoita.

Kyseessä on käsittääkseni ilmiö, joka liittyy siihen, että tieto tekemisistämme ei välity aivoihin aivan niin nopeasti kuin normaalisti tämän pienen häiriön vuoksi, jonka takia meistä tuntuu, että tämä on jo nähty/tehty. Niin kuin se onkin, mutta aivomme eivät ihan vielä tajunneet sitä.
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 01.12.2007 13:40
Minulla käy tuota Deja vu -ilmiötä aika äärettömän usein Joskus se on jopa pelottavaa, kun pystyn arvaamaan tarkalleen mitä toinen sanoo seuraavaksi, tai siis tavallaan muistan sen. Tuo nyt ei taida olla ihan Deja vu, mutta aika mielenkiintoista sekin
Kirjoittanut: Dark Eyes (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 03.12.2007 12:04
Tapahtuu myös minulle.. Joskus hyvinkin tiuhaan tahtiin ja toisinaan sitten vähän harvemmin. Näitä edellisiä viestejä lukiessani on tullut vastaan paljon tuollaisia myös itselle tuttuja asioita, kuten "vieraassa paikassa kuin kotonaan" ja "tiedänpä mitä seuraavaksi tapahtuu/sanotaan".

Ja sittenhän on tietysti vielä tämä Deja Muu..

Se tunne että olet nähnyt tuon lehmän joskus aikaisemminkin

Loppukevennys.
Kirjoittanut: kalmakalle (Aktiivi)
  • Lähetetty: 03.12.2007 13:31
enne unia nään paljonkin ja tiedän asioita ennalta. Joskus voin valita miten toimin, sillä unessa näytettiin mitä siitä valinnasta seuraa jos valitsen niin kuin unessa.
Kirjoittanut: Venom (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 04.12.2007 18:24
tämä on jo helvetin kummallista, kun on kuvaamataidon tunteja. Niin, kolmena peräkkäisenä kertana on ollu tämä deja vu, tyypit puhuu joka kerta saman asian ja istuu samoilla paikoilla ja mä myös... no, ehkä johtuu vaan siitä että päivät toistaa itseään...
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit