Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Onko ihmisen pituudella / leveydellä väliä?

Kirjoittanut: Orthoxina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Orthoxina
  • Lähetetty: 29.04.2010 00:08
Hetiheti! Peitset esiin! (Eli korsetti kireämmällä ja sotamaalit naamaan.)

Ja aivan oikein, liikkuu kyllä. Kilpailutilanteesta huolimatta mikään muu ei xD.

Kirjoittanut: Teme95 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 14.07.2010 13:47
Itse olen hoikka, n. 168cm pitkä. Jos joku on todella laiha tai lihava, niin kiinnittyy huomio hetkeksi siihen, mutta en minä silleen ihmisiä tuomitse. Todella pitkiä ihmisiä katson hetken aikaa, koska itse olen suhtkot lyhyt Kiinnitän myös vähän huomiota kääpiöihin.(Lyhyet ihmiset, en tarkoita haukkumis sanana)
Kirjoittanut: CharmedDoll (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.07.2010 17:16
Muiden pituus tai leveys ei juurikaan kiinnosta minua, ja on ihan ok että meitä on erikokoisia.
Itseänikiusattiin ala-asteella, koska kasvuni pysähtyi joksikin aikaa (meinasin jäädä 130-senttiseksi) ja kaikki muut olivat minua pidempiä. Oma lyhyyteni ei kuitenkaan koskaan haitannut itseäni ja nykyään olen 156-157cm ja painan n. 45kg ja tälläiseksi jään.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 19.07.2010 11:52
Itselläni on kavereita kaikista eri kokoluokista. Tietysti jos joku ylipainoinen kaveri yrittää laihduttaa, niin sitä kannustetaan, eikä aleta kirkkain silmin väittää että ethän sinä nyt laihduttamista tarvitse. Kyllä se kaverin terveys menee ehdottomasti sen edelle, ettei hoeta vain mantraa siitä, ettei se ylipaino merkitse mitään, mitä nyt pienistä terveysriskeistä. Sama pätee luonnollisesti alilaihoihinkin.

Pituus nyt on sellainen asia, jota ei voi kontrolloida, ja se saa oikeasti mennä aika ääripäihin, ennen kuin terveyshaittoja alkaa tosissaan tulla. Lyhyin kaverini on 150cm ja pisin 202cm. Itse olen 162cm ja kyllähän sitä aika paljon saa kuulla olevansa kääpiö, kun sieltä lyhyemmästä päästä kuitenkin olen, mutta meikäläinen viihtyy lyhyenä. En lyö päätäni yleensä kattolamppuihin, kastun sateessa myöhemmin ja mahdun mukavasti nukkumaan pienemmissä tiloissa.

Kavereina minulla on kaiken näköisiä ihmisiä, mutta kyllä se ulkonäkö merkkaa jo seurustelusuhteessa. Ja joka muuta väittää, on joko naiivi tai valehtelee. Se on ikävä tosiasia, että ihmisen fyysinen viehättävyys vaikuttaa erityisesti suhteissa, joissa mukaan tulee se tosiasia, että olisi ihan kiva kokea se partneri viehättävänä myös eroottisessa mielessä. Se ei missään nimessä ole kaikki, mutta se on ensivaikutelma on aika iso osa sitä tutustumisrituaalia. Enää tutustumisvaiheen jälkeen ei varmastikaan vaikuta enää samalla tapaa, mutta harvempi menee tietoisesti baarissa puhumaan ihmiselle, jonka ulkonäköä pitää täysin luontaantyöntävänä.

Tässä vielä mainittakoon, että ihmisten kauneusihanteet ovat hyvin erilaisia. Osa pitää viehättävinä laihoja, osa lihavia. Osa pitää pitkistä ja jotkut lyhyistä. Mitään yleistä kaavaa tuohon ei todellakaan ole. Jotkut ihmisryhmät pitävät goottityyliä täysin riipivän näköisenä ja ehkä kaikki gootitkaan eivät heti ensimmäiseksi juokse läähättämään baarin kimmeltävimpien fruittarien perään. Osalle luurankomaisuus on luontaantyöntävää ja osalle se on ylipaino. Osa kokee vetoa nimenomaan pitkiin ihmisiin ja osan mielestä lyhyet ovat erityisen viehättäviä. Moni on myös paljon kaikkiruokaisempi. Ei se sitä tarkoita, että kukaan olisi sen huonompi tyyppi luonteeltaan tai muuten. Meillä vain on erilaisia kauneusihanteita. Ja kenenkään ei missään nimessä edes kuulu muokata itseään jonkun toisen ihanteisiin sopiviksi. Jos itse tykkää ja kauneusihanteet eivät ole täysin epäterveelliset (vrt. anoreksia) niin se näkyy uloskin päin.
Kirjoittanut: Swiine (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.07.2010 16:21
No eihän sillä mitään väliä ole, varsinkin jos joku pitempi/lyhyempi, kapeempi/leveempi kuuluu tuttava piiriin. Mutta useimmiten "liian laihoista/lihavista" tulee vähän semmonen mielikuva, että huolehtiiko hän itsestään. Lähinnä äärimmäisissä tapauksissa. Ja pituus/lyhyys liikkuu siellä geeneissä yleensä, joten ei sitä tule ajateltua mitenkään.
Kirjoittanut: The Trap-door lover (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.07.2010 18:25
Eipä tuolla ole paljoakaan väliä, enemmän merkitystä on päänsisällöllä, sitä paitsi joillekin ihmisille pieni yli,- taikka alipaino sopii kuin nenä päähän ja pituuden ääripäissäkin on omat hyvät puolensa.
Minä olen itse suhteellisen kekimittainen ja sopusuhtainen 178cm (hiukset lisäävät vielä sen 5-15cm) pitkä ja painan n. 70-75kg, kavereita on ja on ollut kaiken kokoisia ja näköisiä.
Kirjoittanut: Magica De Spell (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.07.2010 20:37
Koska olen itse tällainen hongankolistaja (183cm), katson aina melko tarkkaan millä korkeudella muidet päät keikkuvat. En kuitenkaan pahemmin välitä olla näin pitkä, sillä läheisimmät ystäväni ovat kaikki alle 170 cm pitkiä, ja tunnen olevani aikamoinen hujoppi heidän seurassaan.

Minulta meni hirveän pitkään prepata itseni käyttämään korkokenkiä julkisilla paikoilla, mutta nykyään kymmenenkin sentin korot sujahtavat jalkaan kuin vettä vain. Tajusin nimittäin, että vaikka kyyristelisin ilman kenkiä, olisin silti pidempi kuin suurin osa suomalaisista. Miksen siis olisi pitkä kunnolla ja käyttäisi samalla upeita kenkiä? Olen myös huomannut, että minua tuijotetaan joka tapauksessa kaupungilla, eikä silloin muutama lisäsentti tunnu missään.

Muiden painon suhteen olen melko avarakatseinen, eikä kauneutta voi mielestäni mitata painoindeksillä, mutta tästä huolimatta vahdin itseäni kuin haukka. Vaikka olenkin normaalipainoinen, olen jo pituuteni puolesta naiseksi kookas, ja kun tähän yhdistetään vielä leveä lantio ja leveät hartiat, soppa on syntynyt. Näen itseni aina hirveän lihavana sirojen ja pieniluisten ystävätärteni vieressä, eikä asiaa auta yhtään tieto siitä, ettei ole fyysisesti mahdollista laihduttaa luita pienemmiksi.

Vaikka kannustankin muita hyväksymään itsensä sellaisena kuin ovat (sairaalloista yli- ja alipainoa lukuunottamatta), en voi mitään sille, että tahtoisin itse olla jotain ihan muuta kuin mitä olen. Sattuisiko joku täällä siis haluamaan kymmenen lisäsenttiä pituuteensa? Minulta nimittäin löytyisi...
Kirjoittanut: Neiti Kooma (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.07.2010 03:08

Lainaus: Magica De Spell

Vaikka olenkin normaalipainoinen, olen jo pituuteni puolesta naiseksi kookas, ja kun tähän yhdistetään vielä leveä lantio ja leveät hartiat, soppa on syntynyt. Näen itseni aina hirveän lihavana sirojen ja pieniluisten ystävätärteni vieressä, eikä asiaa auta yhtään tieto siitä, ettei ole fyysisesti mahdollista laihduttaa luita pienemmiksi.

Totta. Pituuden perusteella en luokittele ihmisiä mitenkään, se on vain arpa jonka sattuu saamaan. Painonkaan suhteen asiat ei ole niin yksinkertaisia, siihen vaikuttaa niin monta tekijää. Itselläkin on yksi naispuolinen "pitkä" kaveri, joka tuskailee myös sitä kun vaikuttaa helposti niin isokokoiselta ja keikkuu siksi alipainon rajoilla.

Itsehän olen keskivertojen keskiverto.
Kirjoittanut: ArkkiLuopioX (Nimetön)
  • Lähetetty: 26.07.2010 04:53

Vaikka kannustankin muita hyväksymään itsensä sellaisena kuin ovat (sairaalloista yli- ja alipainoa lukuunottamatta), en voi mitään sille, että tahtoisin itse olla jotain ihan muuta kuin mitä olen. Sattuisiko joku täällä siis haluamaan kymmenen lisäsenttiä pituuteensa? Minulta nimittäin löytyisi...

Koita olla murehtimatta tollaisesta. Itse olen 180cm ja en ollenkaan pahastuisi, jos löytäisin naisen, joka on 183cm + 10cm korkokengät. Oikeastaan olisi ihan hyvä, kun olisi enemmän sylissäpidettävää ja rakastettavaa. Hankit vain sellaisen miehen, joka osaa ja haluaa välittää susta sellaisena kuin olet ja kaikki on hyvin. Kyllä meitä on varmasti paljon enemmän kuin vain minä
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 26.07.2010 12:41

Koska olen itse tällainen hongankolistaja (183cm),

Hankit itsellesi sen pari metrisen miehen, niin et tunne oloasi niin pitkäksi :p
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 4 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit