Gootti.net

Goth Chic<3

Kirjoittanut: vampirequeen (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.07.2007 13:40
tämä aivam loistava joka gootin raamattu! tänne antamaan kirjalle ruusuja ja risuja! itse voin sanoa että rakastan puutteineen päivineen
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 01.07.2007 20:00
mistähän sen kirjan sais...
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 02.07.2007 14:28
Joka gootin raamattu lienee kumminkin joko Mick Mercerin vuonna 1997 julkaisema The Hex Files: The Goth Bible. Eli tämmönen:
http://www.mickmercer.com/hexfiles.html
No ei vaan, mulla on tuo hyllyssä ja tuli vaan nyt mieleen, kun täällä käytiin gootin raamatusta puhumaan. Itse asiassa tuo Mercerin kirja on aika lame, Goth Chic on paljon parempi. Toisaalta taas, onhan siinäkin puolensa. Mulla on myös tuo 21st Century Goth, mutta en ymmärrä senkään teoksen motiivia kunnolla.

Goth Chic on aivan kelvollinen kirja, mutta se on mielestäni kirjoitettu hyvin amerikkalaisesta näkökulmasta monilta osin. Tämä on mielestäni hassua, koska Baddeley on kumminkin englantilainen kirjailija. Kenties kyse on enemmänkin siitä, että hänen näkemyksensä ko. kulttuurista ovat tulleet ilmeisesti vahvasti median ja suurien bändien kautta, koska sen suuremmin en tiedä miehen itsensä modernissa goottikulttuurissa vaikuttaneen. Baddeley on itse asiassa LaVeyn Church of Satanin pastori ja kirjoittelee lähinnä metallilehtiin.

Kyllähän tuossa paljon asiaa on, vaikkakin itseäni kirja ei kokonaisuutena niin älyttömästi kiinnostakaan. Luonnollisesti olen monesta asiasta hieman eri mieltä. Suosittelen.

Lainaus: darkAngel

mistähän sen kirjan sais...

Kaupasta? Löytyy lähes kaikkien kirjakauppojen valikoimasta, jos nyt ei suoraan hyllystä, niin ainakin tilattavien listalta. Kirja on kumminkin käännetty suomeksi ja Like on suhteellisen suuri suomalainen kustantamo. Aivan äskettäin ko. teoksesta ilmestyi vieläpä pehmeäkantinen pokkaripainos, niin kyllä sitä saatavilla on.

Voit toki kysellä suoraan kustantajalta. Pokkari on 10 euroa ja kovakantinen tarjouksessa 18 euroa.
http://www.like.fi/kirja.php?detail_id=3955 (pokkari)
http://www.like.fi/kirja.php?detail_id=3341 (sidottu)
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Lähetetty: 02.07.2007 17:59
tänkke... olen ikuiseti kiitollisuuden velassa
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 02.07.2007 23:23
Minä ainakin luin oman pokkariversioni antautumuksella ja suurella mielenkiinnolla, eritoten musiikkia käsittelevät osiot
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Lähetetty: 02.07.2007 23:27

Lainaus: Iiriva

eritoten musiikkia käsittelevät osiot

Hyllystä löytyy kovakansi-versio, mutta en jaksanut lukea niitä kaikkia musa osioita
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Lähetetty: 02.07.2007 23:31

Lainaus: Iiriva

eritoten musiikkia käsittelevät osiot

Joo siinä oli aika hyvin musiikista juttua, vaikkakin kyseessä on selvästi vain yhden yksittäisen ihmisen henkilökohtainen (joskin median kautta vastaanotettu) näkemys asioihin. Musiikin osalta tuo teos on aivan kelvollinen perusopus, jonka pitäisi sisältyä jokaisen teinigootin pakolliseen oppimäärään. Olisi poistanut monta turhaa keskusteluntynkää tältäkin foorumilta.

Oikeastaan Goth Chic esittelee yllättävänkin hyvin (jenkki- ja britti-) deathrockia ja muuta 1980-lukulaista synkistelymenoa. Toisaalta pääsihän siinä esille myös tietyt stereotyyppisen goottimusan edustajat. Muistutan kuitenkin edelleen, että kyseessä on hyvin tiukasti englanninkielisen goottialakulttuurin tarina: muualla maailmassa ei kirjan mukaan juuri goottia olekaan. Suomea kirjassa edustaa niinkin gootillinen bändi kuin Him. Ei siis täydellinen teos missään nimessä, ei lähelläkään sitä, mutta oikein hupaisaa luettavaa.
Kirjoittanut: Transylvania (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 03.07.2007 19:59
miullakii löytyy jostakin kätköistä kovakantisena. Ostin kirjan jo heti julkaisuviikolla, eli melkeen pari vuotta sitte. Hintaa oli melkee kolme kymppiä, tuli vaan sellanen olo et toi on pakko saada ja eipä katumaan oo kyl joutunu.
Kirjoittanut: diamond_385 (Aktiivi)
  • Lähetetty: 04.07.2007 12:29
Oman opukseni ostin muutama vuosi sitten ja englanniksihan tuon omistan. ei jaksnanut odottaa, että se suomeksi julkaistaisiin.
Kirjoittanut: vampirequeen (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.07.2007 18:57
ite luin sen heti 2005 kun suomeen tuli,,ja nyt on taas ahminnan kohteena.. enkä kyllästy ikinä
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit