Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goth Chic<3

Kirjoittanut: vampirequeen (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.10.2007 17:45

Lainaus: poison

Hyllystä löytyy kovakansi-versio, mutta en jaksanut lukea niitä kaikkia musa osioita

minäkin omistan kovakansi version..ja oon lukenu kaikki osiot :P Ja nyt on opus Lady Draculalla lainassa.. meen kohta hakemaan Gothchicin takasin kotio muailmolt..Vaikka Ladyni asuu suunnilleen naapurissa x)
  • Lähetetty: 10.10.2007 17:46

Lainaus: vampirequeen

Lainaus: Ximmo
kyseessä on vain yhden ihmisen näkemys koko asiasta

hmm..Monta sivua lähdekirjallisuutta, ja kiitos osio on myös pitkä.. että tuskimpa vaan yhen tyypin näkemys..ja minunkin mielestä on ihan hyvä ettei se tyyli-osuus vienyt puolien puoliakaan, vaan kirja todella keskittyi historiaan,musiikkiin ja elokuviin.. Lontoon goottien näkemyksiä olisi saanut olla enempi,tai ehkei sittenkään. Aika lailla opus keskittyy "goottilaisuuden" seksi-ja kauhupuoleen..

dih..mitenhän Ladyni on sitten tota ehtinä lukia?
Kirjoittanut: pikkumyy (Nimetön)
  • Lähetetty: 10.10.2007 17:52
Mulla just parhaillaan lainassa, melkeen oon jo lukenu. Ihan milenkiintonen on, vaik tyylistä ois ehkä vähän enemmän saanu kertoo.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 11.10.2007 13:34
Kah, en tähän ollutkaan mitään sanonut:

Lainaus: vampirequeen

hmm..Monta sivua lähdekirjallisuutta, ja kiitos osio on myös pitkä.. että tuskimpa vaan yhen tyypin näkemys..

No yksi kirjoittaja kumminkin, hänhän sen kaiken loppupeleissä editoi valmiiksi omien mieltymystensä mukaan. Jos se olisi tehty niin, että kirjoittajia useita ja yksi olisi toimittanut sen kokoon, niin sitten siinä olisi oikeasti muitakin näkemyksiä.

Ihan hyvä kirjahan tuo on, ei siinä mitään. Englanninkielisiä teoksia goottiaiheista on runsaasti ja tuon valinta käännettäväksi on osunut ihan oikeaan.
Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.12.2007 07:04
Omistan ko. olevan kirjan.On se ihan hyvä kirja kokonaisuudessaan...Ehkä olisin kaivannut lisäystä siihen vielä...jotain tuntui puuttuvan, vaikka aihetta oli käsitelty kin monipuolisesti. Mulle jäi jotenki orpo olo kun kirja loppui...ihan kuin se olisi jäänyt kesken. Kirjoittajalle kyllä pointsit...Lahjakas kaveri. Ostin oman Goth Chic:ini eräästä hyvin varustetusta antikvariaatista Helsingin Mäkelänkadulta. Siellä myydään Liken kirjoja uusina.
Kirjoittanut: Aditu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 21.12.2007 14:55
Tuli tämäkin luettua jonkin aika sitten ja olihan se ihan viihdyttävä opus. Erityistä krediittiä annan kattavalle musiikkiosiolle. Ainoa mikä vähän häiritsi oli se, että kirjassa esiintyi jonkin verran toistoa ja kirjoittaja sortui välillä jaarittelemaan. Kokonaisuudessaan kuitenkin oikein hyvä perus goottitietous paketti.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 22.12.2007 22:07

Lainaus: BlackWidow

Kirjoittajalle kyllä pointsit...Lahjakas kaveri.

Haluaisin tähän perustelut. Goth Chic on tietopaketti, jossa kirjoittaja ei millään tavalla osoita poikkeuksellista mielikuvituksen tai edes sanaston käyttöä, vaan esittää reaalimaailman tapahtuviin perustuvat asiat asiatekstimuodossa yksinkertaisesti. Hän ei keksi tai kehitä mitään omaa. Teoksella on vähintäänkin yksi, todennäköisesti useita kustannustoimittajia, jotka tällaisen kulttuuriaiheisen tietopaketin kohdalla hiovat tekstiä kaunokirjallisuutta enemmän. Tämän kaiken lisäksi olet todennäköisesti lukenut käännetyn teoksen, jossa suomentajan kirjoitustaito muokkaa alkuperäistekstiä tuntuvasti. Näin ollen minua kiinnostaa, mikä kirjoittajan tekemisissä osoittaa sellaista lahjakkuutta, että sen haluat täällä foorumillakin nostaa esille.
Kirjoittanut: Bullyboys (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.02.2008 15:42
Yhdyn Ximmoon. En näe tätä teosta mitenkään kirjallisuuden huippuna, eteenkään kielellisesti. Ja täytyy sanoa, että minua kyllä hieman tympäsee, että tällaisia "hakuteoksia" tehdään. Tai ainakin itse koen, että on paljon mielekkäämpää itse löytää vaikkapa joku bändi kuin lukea kirjasta, että tätä sinun tulee kuunnella, jotta olet tr00 gootti. Ei näin.
Kirjoittanut: Elfie (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 05.02.2008 01:42
Kuvien katselusta pidin, mutta kirjana hieman vaisu. Olisi todella mielenkiintoista lukea samanlainen kirja persoonallisemmalla otteella ja omakohtaisella kokemuksilla/näkemyksillä varustettuna.
  • Lähetetty: 18.08.2008 11:15
Koko aiheesta on kuitenkin aika vaikea kirjoittaa teosta, ja siksihän niitä on monta ja eri kirjailijoiden näkemyksinä. Tämäkin kulttuuri vaan laajenee... Hyvä vai paha asia? sanoisimpa että perinteet kunniaan. Minä kyllä tykkään kirjasta edelleen. Nyt kyllä luvussa on Salaisuus-kirja! Tuntuu kuin lukisi omia asenteita ja ajatuksia, mutta selkeämpinä. Be happy
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit